تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت بتن انعطاف پذیر با مقاومت بالا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ساخت بتن انعطاف پذیر با مقاومت بالا
ساخت بتن انعطاف پذیر با مقاومت بالا محققان سنگاپوری بتن انعطاف پذیری را ساخته اند که نسبت به نمونه های فعلی از مقاومت چشمگیری برخوردار است.


به گزارش فرهنگ نیوز، محققان سنگاپوری بتن انعطاف پذیری را ساخته اند که نسبت به نمونه های فعلی از مقاومت چشمگیری برخوردار است.
 
محققان دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) سنگاپور نمونه جدیدی از بتن را با نام ConFlexPave ابداع کرده اند که در مقایسه با بتن های فعلی، انعطاف پذیر، مقاوم تر و ماندگاری آنها بیشتر است.

این در حالی است که بتن های معمولی شکننده و تحت فشار، شکسته می شوند.

از این نوآوری می توان برای ساخت قطعات باریک پیش ساخته به منظور سنگفرش کردن معابر و روکش جاده با نصب سریع استفاده کرد. به عبارت دیگر با بکارگیری این فناوری می توان زمان عملیات جاده سازی را به نصف کاهش داد.  بتن های ConFlexPave به دلیل مقاومت بالا، نیازمند نگهداری کمتری هستند.

به گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی، بتن تولید شده نوع جدیدی از مصالح به حساب می آید که به طرز قابل توجهی ضخامت و وزن قطعات روکش جاده و معابر را کاهش می دهد و می توان به سرعت آنها را جایگزین روکش های مستهلک کرد.

همچنین این فناوری نه تنها در صنعت ساخت و ساز موجب کاهش نیروی کار می شود بلکه ایمنی کارگران را افزایش و زمان ساخت را کاهش می دهد.

بتن های معمولی از سیمان، آب، شن و ماسه ساخته می شوند و موجب سفت و سخت شدن بتن شده و اجازه انعطاف پذیری را به آن نمی دهند. بنابراین بتن های معمولی شکننده و تحت فشار مستعد به ترک خوردن هستند.

در حالیکه بتن ConFlexPave به گونه ای مهندسی شده تا همین مواد را با ترکیبی از میکرو فیبرهای پلیمر در خود داشته باشد و انعطاف پذیری و مقاومت آن تقویت شود.
 

منبع: مهر


95/6/7 - 11:53 - 2016-8-28 11:53:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن