تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820589032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوب شفاف با مقاومت بالا در برابر ضربه و انتقال گرما تولید شد


واضح آرشیو وب فارسی:زومیت: چوب یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت وساز است. این ماده ی طبیعی مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. نقطه ضعف چوب، خورده شدن آن بوسیله ی حشرات و نیز کدر بودن و ممانعت از عبور نور است. محققان به تازگی توانسته اند این مشکل را نیز حل کنند و چوبی شفاف شبیه به شیشه بسازند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
چوب یک ماده ی مقاوم برای استفاده به عنوان مصالح ساختمانی است. اما این ماده به راحتی توسط حشرات خورده شده و مقاومت خود را از دست می دهد. علاوه بر آن، چوب ماده ای کدر است که نور را از خود عبور نمی دهد و به همین دلیل نمی توان در بخش های مختلف ساختمان از آن استفاده کرد. از طرفی شیشه نیز که ماده ی مناسب برای فضاهایی است که به عبور نور نیاز دارند، شکننده و ظریف است و علاوه بر آن، مقدار زیادی از انرژی را هدر می دهد.

اما محققان به تازگی توانسته اند ترکیبی از این دو ماده به صورت چوب شفاف بسازند که کارایی زیادی در ساختمان خواهد داشت. تیم تحقیاتی حاضر در این پروژه در دانشگاه مریلند به رهبری دانشمند علم مواد Liangbing Hu فرآیندی را به صورت پتنت ثبت کردند و پس از آن به صورت عملی این فرآیند را اجرا کرده و توانستند علاوه بر شفاف کردن چوب، مقاومت آن را نیز افزایش دهند. خبر اصلی تولید این ماده در ماه می سال جاری منتشر شد اما به تازگی جزئیات بیشتری از خواص و روند تولید آن در ژورنال رسمی Advance Energy Materials منتشر شده است.
در این گزارش آمده است که مقاومت این چوب به حدی است که به خوبی در برابر ضربه مقاوم خواهد بود و مشکلات ایمنی شیشه ها را نخواهد داشت. در تصویر متحرک زیر نیز نمونه ای از تحمل ضربه توسط این ماده را در مقایسه با شیشه مشاهده می کنید:

هرچند جزئیات مواد استفاده شده برای ساخت این نوع از چوب منتشر نشده است، یکی از محققان در مرکز نانوی دانشگاه مریلند در مصاحبه ای که در ماه می انجام داده بود، به طور کلی مواد تشکیل دهنده ی این چوب را سفید کننده، اپوکسی و البته، چوب عنوان کرده است.
محققان ابتدا چوب را در مایع قلیایی سدیم ...
[ مشاهده متن کامل خبر چوب شفاف با مقاومت بالا در برابر ضربه و انتقال گرما تولید شد در زومیت ]


جمعه ، ۲۹مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: زومیت]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن