تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797823471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیم نگاهی به اقدامات فرهنگی دولت یازدهم/ از افزایش دوبرابری مخاطبان سینما تا تعدد ناشران کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نیم نگاهی به اقدامات فرهنگی دولت یازدهم/ از افزایش دوبرابری مخاطبان سینما تا تعدد ناشران کشور
طی سه سال گذشته از فعالیت دولت یازدهم تحرک و توان جریان هنری کشور افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وجود دولت کارآمد برای فراهم آوردن مقررات و نهادهایی که مردم را به سوی زندگی سالم‌تر و سعادتمندتر سوق دهد، حیاتی است. بدون وجود چنین دولتی، توسعه پایدار در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی غیرممکن است.


دولت در فرآیند توسعه فرهنگی - اجتماعی نقش محوری دارد، با این حال نه به‌عنوان فراهم‌کننده مستقیم رشد، بلکه به‌ عنوان یک شریک، عامل تسریع و تسهیل‌کننده در روند توسعه است. بر این اساس مهم‌ترین اقداماتی که توسط دولت‌ها می‌تواند برای تقویت توسعه فرهنگی - اجتماعی انجام گیرد عبارتند از: تشویق و تقویت نهادهای مدنی، تقویت و غنی‌سازی آموزش‌های عمومی، تأمین امنیت شهروندان برای حضور داوطلبانه در نهادهای اجتماعی، پرهیز از تصدی‌گری بخش‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی و واگذاری فعالیت‌های مربوط به نهادهای مردمی برای جلب مشارکت آنها در فعالیت‌های اجتماعی.


بنابراین دولت هنگامی می‌تواند نقش مؤثر خود را در عرصه فرهنگ ایفا کند که «نقش سیاستگذارانه» را به جای نقش «اجرایی» در کانون برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد. از این‌ رو است که کاهش نقش تصدی‌گری دولت و اولویت راهبرد ساماندهی مناسبات میان کنشگران، مؤسسات ،نهادهای فرهنگی و نهادینه کردن آن، محور برنامه‌ها و سیاست‌های دولت قرار می‌گیرد.


حوزه فرهنگ حوزه‌ای است که شناخت آن به آسانی میسر نیست و می‌توان گفت عرصه‌ای است که همه عرصه‌های دیگر اجتماعی با آن ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم دارند. از این رو دولت به‌عنوان نماینده مردم در نظم و انضباط امور و بزرگ‌ترین سازمان و نهاد اجتماعی که با گسترده‌ترین تعداد از افراد جامعه در ارتباط است نقش بسزایی می‌تواند در فرهنگ ایفا کند. با این مقدمه و به بهانه هفته دولت در سومین سال عمر کابینه یازدهم به اقدامات فرهنگی دولت پرداخته‌ایم.  


این دولت طبق اظهارات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع ) و نشر فضائل اخلاقی حدود 21 هزار کانون قرآنی در مساجد تاسیس کرده و در چاپ کتاب و رسانه های دیجیتالی اقدامات خوبی انجام داده است. همچنین از سال گذشته تاکنون تصمیمات خوبی در شورای فرهنگ عمومی کشور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نظیر پدیده طلاق، اعتیاد و در نهایت پیگیری با هدف تحکیم خانواده ها گرفته است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به شعار سال رهبری فرزانه با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفته است یکی از وظایف این نهاد فرهنگ سازی در قالب گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و مقابله با اسراف گرایی است. به گفته‌ وی تا سال 1392 تعداد کتاب های به چاپ رسیده در کشور حدود 62 هزار عنوان کتاب بوده اما از سال گذشته تاکنون حدود 80 هزار عنوان کتاب تا گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب تهران به چاپ رسید.




نیم نگاهی به اقدامات فرهنگی دولت یازدهم؛از افزایش دوبرابری مخاطبان سینما تا تعدد ناشران کشور





همچنین جنتی توسعه فضاهای سینمایی و استقبال چشمگیر از فیلم های سینمایی بویژه در نوروز امسال، توجه به هنرهای تجسمی و نمایشی را از دیگر اقدامات این دولت در نظام اسلامی معرفی کرده و گفته است: بهره گیری از هنرهای متنوع در جامعه  بسیار ضروری است و احیای آئین ها و هنرهای سنتی  بومی و محلی نقش بسیار مهمی در حوزه آموزش  پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط در جامعه و کاهش افسردگی افراد جامعه دارد.


از جمله اقدامات سازمان سینمایی در یک سال گذشته را می‌توان به بازگشایی خانه سینما تا مرحله برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید، افزایش دو برابری مخاطبان سینمای ایران و نجات سینمای کشور از ورشکستگی اشاره کرد. اجرای طرح جهادی استقرار و نصب سامانه دیجیتال نمایش در کلیه سینماهای کشور و کاهش فشار مالیاتی بر حوزه سینما و تشکیل کارگروه مشترک حل مسایل مالیاتی سینما نیز از دیگر اقدامات به شمار می آید.


 سهیم کردن اهالی سینما و صنوف درنظام تصمیم گیری سینما


سهیم کردن اهالی سینما و صنوف سینمایی در نظام تصمیم­ گیری سینما نظیر شورای پروانه ساخت، شورای صنفی نمایش، هیأت اجرایی طرح کمک هزینه بیکاری، شورای فرهنگی مؤسسات تابعه، تجدید سازماندهی جشنواره بین­‌المللی فیلم فجر و تقویت بخش­های ابتکاری از طریق جداسازی بخش ملی و بخش بین­‌المللی جشنواره و برگزاری جداگانه در دهه مبارک فجر ( بهمن ماه ) و اردبیهشت ماه سال جاری از دیگر اقدامات سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در یک سال گذشته است.


راه ­اندازی مدرسه ملی سینما به عنوان جایگاهی برای تأمین نیازهای اساسی سینما در حوزه آموزش و تشکیل شورای راهبردی امور بین‌­الملل سینمای ایران و شورای سیاست­گذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان با حضور شخصیت­ های برجسته سینمای ایران از دیگر اقدامات و فعالیت های این سازمان در این بازه زمانی است.


سازمان سینمایی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سه بخش سینمای حرفه ای، سینمای مستند (طرح های مصوب و تحت حمایت مرکز سینمای مستند و تجربی) و سینمای آماتور تدابیر حمایتی داشته است.


در بخش سینمای حرفه ای آن دسته از فیلم های سینمایی که مروج فضایل و ارزش های والای اسلامی و انسانی هستند و بدین سبب تلویحاٌ و غیر مستقیم مبین و مبلغ سایر ارزش ها و هنجارهای دینی از جمله حجاب و عفاف هستند، معرفی شده اند. فیلم های مورد اشاره حسب مورد در مراحل مختلف تولید، پس تولید و نمایش از حمایت های عام و خاص موسسات تابعه سازمان سینمایی فارابی، موسسه رسانه های تصویری، سینمای مستند و تجربی و سینما شهر بهره‌مند بوده اند. 


لازم به ذکر است که در سال گذشته بالغ بر 5 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی از سوی دولت پرداخت شد که از این رقم 75 درصد مربوط به بخش غیردولتی است.





//






به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس جمهور کشورمان، دولت یازدهم را همواره پشتیبان و در کنار اصحاب فرهنگ و هنر دانسته و گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در خط مقدم معرفی ایران متمدن و فرهنگ دوست به جهان هستند و همه باید دست به دست هم برای ایرانی قدرتمند، توسعه یافته و پرافتخار تلاش کنیم. اگر می‌خواهیم در جهان امروز قدرتمان را در برابر قدرتهای دیگر به رخ بکشانیم، بخش بزرگی از این قدرت در حوزه فرهنگ و هنر است.


رئیس جمهوری با تاکید بر نقش هنرمندان در مقابله با ایران هراسی و ارائه چهره واقعی ایران اسلامی به جهان ادامه داد: برخی تلاش دارند جهان را از ایران و ایرانیان بترسانند و قدرت نرمی که می تواند با این توطئه مقابله کند و چهره واقعی ایران متمدن را به جهان ارائه نماید، بی تردید اصحاب فرهنگ و هنر هستند.


روحانی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در طول تاریخ و به عنوان نخستین کشور منطقه که قانون، عدالتخانه و مجلس داشته و برای استقلال و آزادی انقلاب کرده است، گفت: اینکه موسیقی هنرمند ایرانی در سالن های بزرگ موسیقی جهان شنیده شود و اینکه فیلمهای ایران در عرصه جهانی مطرح شوند، افتخاری برای ایران و ایرانی است و معلوم نیست چرا برخی از این موضوع خرسند نیستند. همه ما ایرانیان امروز اهداف، آرزوها و مشکلات مشترک داریم که برای تحقق اهداف و آرزوها و رفع مشکلات، باید دست به دست هم دهیم.


رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه قانون باید در کشور معیار باشد، افزود: اگر معیار قانون باشد و سلیقه ها در زندگی و کیفیت کار یکدیگر مداخله نکنند، آنگاه می‌توانیم هنر خلاق داشته باشیم، هنر خلاق با آزادی و امنیت کامل امکان پذیر است و با دست لرزان نمی‌توان نقاشی خوب و همچنین با دل ترسان نمی‌توان کار هنری بزرگ تحویل جامعه داد.


بر این اساس دولت در ایجاد نمایه‌ای استراتژیک در بستر فرهنگ و هنر و در راستای ایجاد جهت دهی به فعالیت‌های فرهنگی کشور برای قرار گرفتن در مسیری شایسته از پایه های اعتقادی این سرزمین نقش محوری دارد.




۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن