تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798617840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراد کتابخوان دو سال بیشتر عمر می‌ کنند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: زومیت: مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که در هر روز حداقل به مدت ۳۰ دقیقه کتاب می‌خوانند، از زندگی طولانی‌تری بهره خواهند برد.

براساس مطالعه‌ای که بر روی ۳۶۳۵ نفر انجام شد، افرادی که ۵۰ سال یا بیشتر داشتند و در طول زندگی خود عادت به کتاب‌ خواندن داشته‌اند طول‌عمر حدود دو سال بیشتر از افرادی که کتاب نمی‌خوانند، خواهند داشت. به عبارت دیگر آن‌ها از ۲۳ ماه زندگی بیشتر بهره می‌برند.

این یافته‌ها در دانشکده سلامت عمومی دانشگاه ییل به دست آمده است. این پژوهش نشان می‌دهد که هرچه افراد مطالعه بیشتری داشته باشند، عمری طولانی‌تر خواهند داشت. تنها ۳.۵ ساعت مطالعه در طول هفته می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. این تحقیق تنها رابطه‌ی بین مطالعه و طول عمر را نشان می‌دهد اما از علت و نحوه اثر آن چیزی نمی‌گوید. این پژوهش، تحقیقات موجود که نشان می‌دادند مطالعه باعث می‌شود که مغز فعال و سلامت باقی بماند را اثبات می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که فرآیند آهسته مطالعه عمیق یک کتاب اثر درگیری شناختی خواهد داشت. این نتیجه قبلا در دانشگاه اموری آنتالیا به دست آمده بود و نشان می‌داد خواندن یک رمان باعث تحریک و تقویت قسمت‌های پردازش زبان در مغز می‌شود. به عبارتی دیگر مطالعه کردن می‌تواند تمرینی برای تقویت مغز باشد، کاری شبیه به تمرینی که در باشگاه برای تقویت بدن انجام می‌دهیم.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که خواندن کتاب‌های داستانی باعث افزایش احساس همدلی و قوی‌تر شدن ارتباط با دیگران و جهان اطراف می‌شود ، به ما کمک می‌کند که شاد‌تر باشیم  و بنابراین زندگی طولانی‌تری داشته باشیم.

نکته جالب در این پژوهش اینجا است که یافته‌ها نشان می‌دهد که خواندن کتاب تاثیر بییشتری بر افزایش طول عمر نسبت به  خواندن مجلات و روزنامه‌ها دارد.

آلیسون سیل می‌گوید که علت این اتفاق این است که کتاب خواندن مغز انسان را بیشتر درگیر می‌کند و فواید شناختی بالایی دارد به همین دلیل طول عمر انسان افزایش می‌یابد.

افراد نمونه برای  این مطالعه به سه گروه تقسیم شده بودند؛ گروهی که هیچ مطالعه‌ای نداشتند، گروهی که در هفته ۳.۵ ساعت مطالعه می‌کردند و گروهی که زمان مطالعه‌ای بیش از ۳.۵ ساعت در هفته داشتند.

با در نظر گرفتن عوامی چون جنیست، نژاد و تحصیلات، پس از گذشت ۱۲ سال، افرادی که در هفته بیش از  ۳.۵ ساعت مطالعه داشتند،‌ دارای ۲۳‌ درصد مرگ و میر کمتر بودند.احتمال مرگ کسانی که ۳.۵ ساعت در هفته را به مطالعه اختصاص می‌دادند نیز ۱۷ درصد نسبت به اشخاصی که اصلا مطالعه نمی‌کردند، کمتر بوده است.

محققان در حال حاضر به بررسی این‌ سوالات می‌پردازند که آیا تفاوتی بین تاثیر خواندن کتاب‌های داستان و افسانه‌ای و کتاب‌های غیر‌داستانی وجود دارد یا خیر و این‌که آیا کتاب‌های صوتی و کتاب‌های الکترونیکی هم به اندازه کتاب‌های کاغذی مفید و تاثیر‌گذار هستند.

 در هر حال این یافته‌ها مهر تاییدی بود بر این‌که چقدر مطالعه می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد. در سال ۲۰۰۹ محققان دریافتند که مطالعه مرتب باعث افزایش فعالیت مغز و جلوگیری از زوال عقل می‌شود. در سال ۲۰۰۹ هم تحقیقی به عمل آمد که نشان می‌داد مطالعه باعث می‌شود که سطح استرس انسان کاهش یابد.

در حالی‌که تحقیقات بیشتری نیاز است تا به طور قطع ثابت شود علاقه ما به کتاب باعث می‌شود که طول عمری بیشتر و ذهنی قوی‌تر و سالم داشته باشیم،‌ مطمئنا هیچ ضرری ندارد اگر شروع به مطالعه کتاب‌هایی که در اطرافمان وجود دارد، کنیم.





۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن