تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806689519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثیر احساسات منفی و مثبت بر سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ذهن می تواند اثراتی بسیار عمیق بر روی بدن ما بگذارد. بنابراین ما می توانیم با یک نگرش مثبت، زندگی سالم را برای خود تضمین کنیم و از طرفی نیز می توانیم با منفی نگری، زندگی را به کام خود تلخ کنیم.


تأثیر احساسات منفی و مثبت بر سلامتی


احساسات منفی و مثبت
انسان مجموعه ای از احساسات است، حس هایی مانند شادی و نشاط و یا غم و اندوه و ... که هر کدام از این احساسات به گونه ای بر جسم او اثرگذار است .
با ایجاد حس های مختلف، بدن ما مواد شیمیایی خاصی را آزاد می کند که می توانند مخرب و یا سازنده باشند، برای مثال اگر شما شاد باشید، هورمون های شادی آور سروتونین، اکسی توسین و دوپامین در بدن آزاد می شود که اثرات خوبی بر بدن دارند و اگر مضطرب باشید، هورمون کورتیزول ترشح خواهد شد که مقادیر زیاد آن برای بدن خطرناک است.
مثبت در برابر منفی
همیشه این دوگانگی و تقابل در دنیای ما وجود داشته است. اما اغلب ما سعی داریم آن چه را که برای ما مثبت تعریف کرده اند به چالش کشیده و درباره ی آن به صورت منفی بیندیشیم.
خشم، نفرت، حسادت و احساسات بد دیگر مانند سمومی هستند که با تنفس به بدن خود تزریق می کنیم، سمومی خطرناک که حتی می توانند ما را از پای در بیاورند
مغز یک ابزار بسیار پیچیده است برای بررسی و تعریف آن چه که وجود دارد و یا باید باشد.برای مثال آیا تا به حال به رانندگانی که مجبور به توقف در مسیرهای پرتردد می شوند توجه کرده اید که تا چه حد عصبانی شده و خشم و احساسات منفی بر آن ها غلبه می کند؟ در حالیکه ممکن است یک راننده ی دیگر در همان شرایط بسیار صبور و خونسرد باشد.
این دو یک تجربه مشترک داشته اند، اما هر کدام واکنش های متفاوتی از خود نشان داده اند. بنابراین هر چیزی در این دنیا دارای دو وجه مثبت و منفی است و این به افراد بستگی دارد که هر کدام را برای خود مثبت تعریف کنند یا منفی!
تا جایی که امکان دارد برداشت خود از شرایط را تغییر دهید
بعد از کمی فکر کردن درباره لحظه ها و اتفاقات می فهمیم که هیچ حقیقت کاملا مثبت و یا منفی در تجربه هایی که کسب کرده ایم وجود ندارد. بنابراین درک هر موقعیتی به حالت روحی و احساسات ما و همچنین تأثیرش بر روی جسم مان بستگی دارد. آگاهی و حالات ذهنی مثبت ما در شرایط مختلف محیطی به ما کمک خواهد کرد تا با غلبه بر احساسات به سلامت جسممان نیز کمک کنیم.
بقراط می گوید: اگر کسی خواهان سلامت کامل خود باشد، در ابتدا باید خود را از انجام هر عمل بیماری زایی دور کرده و از عواقب هر بیماری نیز آگاه باشد، تنها در این شرایط است که به خود کمک کرده است.
اتصال ذهن به جسم
اتصال و رابطه ی بین ذهن و جسم بسیار قدرتمند است هر چند که ما هرگز نمی توانیم آن را به چشم ببینیم. ذهن می تواند اثراتی بسیار عمیق بر روی بدن ما بگذارد. بنابراین ما می توانیم با یک نگرش مثبت، زندگی سالم را برای خود تضمین کنیم و از طرفی نیز می توانیم با منفی نگری، زندگی را به کام خود تلخ کنیم. باید افکار مخرب را در خود سرکوب کنیم تا نتواند علاوه بر جسمم مان، روح مان را نیز بیازارد و به آن ها آسیب برساند.
احساسات و تجارب ما می توانند انرژی ضروری را در سلول ها ذخیره کنند. آیا تا به حال این تجربه را داشته اید که به دنبال یک ناراحتی و یا شکست عاطفی، دچار درد در منطقه ای از بدن شوید؟
هنگامی که شما درد و یا یک صدمه و آسیب در بخشی از بدن دارید این حتما به احساسات بد درونی شما مربوط می شود و از آن نشأت می گیرد. پس این خود ما هستیم که می توانیم با داشتن نگرش های مثبت به درمان خود کمک کنیم.
شما این قدرت را دارید
خشم، نفرت، حسادت و احساسات بد دیگر مانند سمومی هستند که با تنفس به بدن خود تزریق می کنیم، سمومی خطرناک که حتی می توانند ما را از پای در بیاورند. بنابراین نباید به خود اجازه دهیم با افکار سمی، سلامت مان به خطر بیفتد و ما را نابود سازد.
به جای تزریق احساست منفی به خود، هر اتفاق یا تجربه را مثبت بپندارید و هر کدام را فرصتی بشمارید. به خودتان برچسب منفی نزنید و نگذارید هیچ کس و هیچ چیز بر روی ذهن شما تأثیر منفی بگذارد. تنها با پرورش احساسات مثبت می توانید زندگی سالم را دنبال کنید.منبع:تبیان


ارزانترین تورهای لحظه آخری


فروشگاه اینترنتی مدیسه


لباس مجلسی



الی گشت


زیبایی و تناسب اندام

گونه های برجسته
چجوری بدون تزریق ژل و بوتاکس صورت و گونه خودمون رو برجسته کنیم؟؟

بی ضرر ترین محصولات لاغری
قویترین و بی ضرر ترین محصولات لاغری در 10 سال گذشته

زاندروکس
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟

زیبا ترین بینی دنیا
چطور در 45 روز بدون عمل جراحی زیبا ترین بینی دنیا رو داشته باشیم





یکشنبه 31 مرداد 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن