تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804440878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد پرايد و پژو متوقف نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توليد پرايد و پژو متوقف نمي‌شود
نعمت‌زاده در واكنش به سخنان تركان: گلايه و شكايتي از آقاي تركان ندارم / وزير صنعت و تجارت با رد بي‌كيفيتي 70 درصد خودروهاي داخلي گفت: از اين پس رتبه جايگزين ستاره در كيفيت خودروهاي داخلي خواهد شد...
نویسنده : بهناز قاسمی 


وزير صنعت و تجارت با رد بي‌كيفيتي 70 درصد خودروهاي داخلي گفت: از اين پس رتبه جايگزين ستاره در كيفيت خودروهاي داخلي خواهد شد و قيمت‌گذاري خودروها نيز براساس ستاره‌ها تعيين مي‌شود، اما توليد دو خودروي پرايد و پژو همچنان ادامه خواهد داشت.

وزير صنعت و تجارت روزگذشته به جمع خبرنگاران آمد و مانند گذشته از كيفيت خودروهاي داخلي، افزايش نرخ رشد توليد و صنعت، عملكرد سازمان حمايت و... دفاع كرد. محمدرضا نعمت‌زاده در واكنشي متفاوت نسبت به سخنان اخير تركان، گفت: ما به عنوان برادر گلايه و شكايتي از آقاي تركان نداريم و به نظرم شما خبرنگاران آنقدر وي را سؤال‌پيچ كرديد كه عصباني شد، البته خودم برنامه را نديدم اما شنيدم كه در گفت‌وگو با تلويزيون وي از كوره در رفته است. نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالي درخصوص اظهارات اخير اكبر تركان افزود: وي مسئول دبيرخانه مناطق آزاد است، قطعاً سوء‌نظري نداشت و در اين زمينه كار كارشناسي كرد و اين موضوع دوباره در شورا مطرح و گزارش شد، شنيدم كه وي گفت ما مخالف بوديم اما من رأي مثبت دادم.

وي گفت: از ابزار مناطق آزاد مي‌توان در جهت رونق توليد و اقتصاد استفاده كرد و آنچه من بارها اعلام كرده‌ام اينكه ايجاد اولين منطقه ويژه اقتصادي سيرجان با امضاي من بود و در اولين برنامه پنج ساله كه تازه وزير شده بودم در ماده 19 و 21 آن ايجاد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را تصويب كرديم. ما از حاميان مناطق آزاد هستيم اما اينكه فروشگاه ايجاد كنيم و از خارج جنس بياوريم بفروشيم مخالفم. مناطق آزاد نبايد محل واردات كالا باشد، ما بايد به مناطق آزاد كمك كنيم تا صنعت پا بگيرد و خارجي‌ها را براي سرمايه‌گذاري در اين مناطق تشويق كنيم، نظر آقاي تركان هم همين است اما آنچه اتفاق افتاد چيز ديگري است، ما بايد در مناطق آزاد مديراني توليد محور و صادرات‌نگر داشته باشيم. نعمت‌زاده در پاسخ به اين سؤال كه شما چه كاري انجام داده‌ايد كه آقاي تركان مي‌گويد از گفتن آن خجالت مي‌كشم؟ گفت: از خودش بپرسيد.
  
اعلام بي‌كيفيت بودن 70 درصد از خودروهاي داخلي قابل قبول نيست
وي در واكنش به سؤالي در خصوص توقف توليد خودروهاي پرايد و پژو گفت: 10 سال پيش تصميم داخلي گرفته شده بود كه هر 10 سال خودروهاي توليد شده از رده خارج شوند و خودروي ديگر با مشخصات جديد جايگزين آن شود اما به خاطر قطع روابط در زمان تحريم‌ها اين كار انجام نشد و توليد اين محصول‌ها همچنان ادامه دارد اما قرار است رتبه جايگزين ستاره شود و خودروهاي ستاره گران‌تر و كم‌ستاره ارزان‌تر به فروش برسد. وزير صنعت يادآور شد: اين امر براساس سياستگذاري‌هاي صنعت انجام شده اما آيين‌نامه قانوني براي الزام و جلوگيري از ادامه توليد اين محصولات وجود ندارد.
نعمت‌زاده گفت: اميدواريم با داشتن روابط منطقي در جهان و حمايت از توليدات داخلي جايگزين اين دو خودرو مشخص شود و بتوانيم بر اساس قراردادهاي جديد خودروهاي ديگري جايگزين كنيم. وي در پاسخ به سؤالي در خصوص جديدترين گزارش سازمان بازرسي که كيفيت 70 درصد از خودروهاي داخلي بي‌كيفيت هستند، افزود: شركت بازرسي كيفيت به نمايندگي از وزارت صنعت سطح كيفي خودروها را به‌صورت ادواري مورد بررسي قرار مي‌دهد، البته امسال براي اينكه بتوانيم شرايط را با خواسته مشتريان هماهنگ كنيم، معيارهاي جديدي را تعريف كرده‌ايم و به جاي نمره به خودروها ستاره مي‌دهيم.

وي افزود: در اين اصلاحات شرايط سخت‌تري هم تعريف شده است، به همين منظور بي‌كيفيت بودن 70 درصد خودروهاي داخلي را قابل قبول نمي‌دانيم چراكه كيفيت كاهش نيافته بلكه استانداردها سختگيرانه‌تر شده است.
  
تك‌نرخي شدن نرخ ارز تا پايان امسال
وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص تك‌نرخي شدن ارز گفت: اين جزو سياست‌هاي دولت است كه به سمت تك‌نرخي شدن و آزاد‌سازي نرخ ارز برويم كه در حال پيگيري است و دوستان بانك مركزي قول دادند كه تا آخر امسال ارز تك‌نرخي شود. نعمت‌زاده در خصوص اينكه رئيس آينده اتاق بازرگاني تهران از دولتي‌ها خواهد بود يا خير؟ افزود: ما در انتخابات گذشته هم دخالت نداشتيم و هيچ رغبتي هم نداريم كه از نمايندگان دولتي انتخاب و به عنوان رئيس اتاق تعيين شود ولي در مجموع اين خود نمايندگان و اعضاي اتاق هستند كه بايد مشاركت كنند تا انتخابات با حسن نيت و آرامش انجام شود.
  
دفاع از عملكرد سازمان حمايت
وي در ادامه در دفاع از عملكرد سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: سازمان حمايت بر اساس وظايف قانوني خود نمي‌تواند در همه اقلام نظر دهد و ستاد هدفمندي يارانه‌ها مرجع اين كار شده است و سياست‌ها و قيمت‌ها را تعيين مي‌كند اما در اقلامي مانند نان و لبنيات قيمت‌گذاري‌ها با وسواس بيشتري انجام مي‌شود.
  
عرضه شكر در بورس اشتباه بود
وي با بيان اينكه رعايت قيمت گروه كالايي يك الزام است، گفت: در مورد شكر همه اختيارات از صادرات، واردات و تنظيم بازار كالاهاي اساسي با وزارت جهاد كشاورزي است، آنها مي‌گويند كه اين كالا وارد شود يا وارد نشود يا ثبت سفارش شود، ما به عنوان وزارت صنعت با اين موضوع مخالفيم چون همه چيز بايد شفاف باشد و بخش خصوصي بداند كه چه اتفاقي در بازار مي‌افتد.
نعمت‌زاده افزود: ما معتقديم كالايي كه قيمت‌گذاري دارد نبايد وارد بورس شود. دولت قيمت شكر را كيلويي 2 هزار و 300  تومان تعيين كرد وقتي اين كالا وارد بورس مي‌شود و مقدار آن‌هم كم است قيمت بالا مي‌رود. نعمت‌زاده تصريح كرد: در حال حاضر وضع ما خوب است و توليد داخلي از اواخر شهريور و اوايل مهر آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه تأمين مالي 7 هزار و 500 صطرح كوچك و متوسط صنعتي، گفت: 3 هزار واحد توانسته‌اند اولين دريافتي خود را از بانك‌ها داشته باشند و ما ضرب‌الاجلي گذاشته‌ايم تا با كمك بانك‌ها تا پايان شهريورماه تأمين مالي حداقل 7 هزار و 500 واحد توليدي صورت گيرد. نعمت‌زاده ادامه داد: براي تأمين مالي اين 7‌هزارو‌500 واحد صنعتي 16 هزار ميليارد تومان سرمايه نياز است. وي با اشاره به راه‌اندازي بيش از 4 هزار طرح صنعتي و معدني گفت: 1500 واحد توليدي تا 15 خردادماه تكميل و راه‌اندازي شده و 150 طرح نيز در هفته دولت راه‌اندازي خواهد شد. وي با اشاره به تعريف 12‌طرح ملي در قالب اقتصاد مقاومتي، گفت: متولي يكي از اين طرح‌ها ما هستيم كه بر مبناي اقتصاد دانش‌بنيان تعريف شده است.
  
تعطيلي 10 ساله كارخانجات
وي در واكنش به بيان برخي صحبت‌ها مبني براينكه ركود، پدر صنعت را درآورده و چرخ كارخانجات خوابيده است، افزود: برخي از كارخانجات از 10 سال پيش متوقف شده‌اند و اين البته طبيعي است چراكه اگر واحد توليدي نتواند خود را به‌روز و اقدام به توليد محصول كند، محكوم به خارج شدن از بازار است. به عنوان نمونه تعطيلي كارخانه ارج اخيراً مطرح شده كه براي احياي اين واحد توليدي سه گروه سرمايه‌گذار درخواست سرمايه‌گذاري در اين كارخانه را مطرح كرده‌اند كه اين موضوع در حال بررسي است.

وزير صنعت در ادامه صحبت‌هاي خود در خصوص رشد منفي صنايع كشور گفت: در سال 91 رشد صنايع منفي 10 بود كه اين رقم در سال 93 به 5/6 رسيد و در سال گذشته نيز ميزان رشد صنعتي كشور صفر بود.
وي افزود: به خاطر ركود و كاهش نرخ تورم رشد صنايع متوقف شده است، البته بايد توجه داشت كه كاهش تورم براي كشور لازم بود اما اين امر مشكلاتي براي صنايع ايجاد كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن