تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801272913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا باید کالای قاچاق را جلوی چشم همه آتش زد؟


واضح آرشیو وب فارسی:صابرنیوز: ضعف فرهنگ استفاده از کالای داخلی فرصت خوبی برای دشمنان بوجود آورده تا به قتل و عام اقتصادی بپردازند. قاچاق باعث تعطیلی (بخوانید مرگ) واحدهای تولیدی می شود. همانطور که داعش با کشتن انسانها در پی تصرف خاک سرزمین آنهاست، قاچاق با از بین بردن کارخانه های تولیدی، در پی تصرف بازار کشور است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی با از بین بردن کالای قاچاق مخالفت کرده است! آیا باید قاچاق را جلوی چشم همه آتش زد؟
در مورد پدیده قاچاق، مسئولین آمارهای جورواجور و متفاوت ارائه می دهند؛ ولی آنچه مسلم است طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا فقط 10 درصد آن شناسایی می شود و طبق آمار غیر رسمی 2 تا 3 درصد. بد نیست ویژگی های این پدیده را با هم مرور کنیم شاید راحت تر بتوانیم جواب سوالمان را پیدا کنیم.
1- متجاوز: در هرکشوری بازار، ناموس اقتصادی آن کشور است و اجازه ورود به آن را به هر کسی و به راحتی نمی دهند. کالای قاچاق بدون اجازه به این حریم اقتصادی سرک می کشد و آنرا نقض می کند که به غیرت خیلی ها بر می خورد!
2- داعش اقتصادی! : برای از بین بردن کشورهای همسایه ما داعش نظامی و امنیتی بوجود آمده ولی برای کشور ما این فضا برای دشمن فراهم نشده است. ضعف فرهنگ استفاده از کالای داخلی فرصت خوبی برای دشمنان بوجود آورده تا به قتل و عام اقتصادی بپردازند. قاچاق باعث تعطیلی (بخوانید مرگ) واحدهای تولیدی می شود. همانطور که داعش با کشتن انسانها در پی تصرف خاک سرزمین آنهاست، قاچاق با از بین بردن کارخانه های تولیدی، در پی تصرف بازار کشور است.
3- سارق! : کالای قاچاق تعرفه و حقوق گمرکی را به خزانه کشور پرداخت نمی کند که به نوعی سرقت از بیت المال است. بنابراین قاچاق، یک سارق است.
4- دوباره سارق! : کالای قاچاق از زیر پرداخت مالیات هم فرار می کند چون از مبادی رسمی نیامده و به شکل رسمی توزیع و به فروش نمی رسد بنابراین در اینجا هم حق دولت و مردم از دریافت مالیات تضییع می شود.
5- سربار: حدود 17 سازمان حکومتی برای مبارزه ...
[ مشاهده متن کامل خبر آیا باید کالای قاچاق را جلوی چشم همه آتش زد؟ در پایگاه خبری تحلیلی صابر ]


یکشنبه ، ۳۱مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: صابرنیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن