تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806424510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!
حکام وهابی آل‌سعود تمام ثروت استخراج نفت را، در راه تبليغ حکومت و آيين منحرف خود استفاده می‎کنند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حکام وهابی آل‌سعود از تمامی ثروتی که از استخراج نفت به دست می‎آيد، در راه تبليغ حکومت آيين منحرف خود استفاده می‎کنند. وهابيت در زمان حاضر از منابع مالی قابل توجهی برخوردار است این فرقه ذاله بر بيشترين و بزرگ‌ترين مخازن نفتی جهان تسلط دارد، از آنجا که بيشترين تجمع وهابی‎ها در عربستان سعودی است سرنوشت و منافع‌ بخش عمده‌ای از وهابیون با خاندان سعودی گرده خورده است. 


وهابیت؛ مسلکی که به هیچ وجه سازگاری عقلایی ندارد



ظاهر امر حکایت از آن دارد؛ رفاه فزاینده و سرریز شدن سود هنگفت دلارهای نفتی، عقل را از مغز معیوب مبلغان وهابی تبخیر کرده است. در پی فتاوی و اظهار نظرات عجیب  و غریب عروسک‎های کوکی رژیم صهیونیستی، به تازگی"خالد الغامدی"یکی از مبلغان وهابی ابراز فضل کرده و گفته است: خداوند فرشته‌هایی برای جنگ با ستمگران و ظالمین در بلاد شام دارد و آن‌ها را مأمور هلاکت و مجازات ستمگران قرار داده است!!



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!



وی در ادامه، یاوه گویی خود را به حد اعلا رسانده و می‎گوید: عده‌ای از فرشته‌های خداوند هم در مکه و مدینه برای محافظت از این دو شهر حضور دارند و از ورود "دجال" به آن جلوگیری می‌کنند. این مفتی وهابی، سپس تأکید کرد که ایمان به ملائکه، از اصول دین و محکمات شریعت است.


پیش از این هم «محمد العریفی» دیگر مفتی وهابی عربستان به نقل از یک شیخ سوری گفته بود که پسرش افراد سفید پوشی سوار بر اسب‌های سفیدی را در سوریه دیده است که فرشته‌های خدا بودند و علیه ارتش سوریه می‌جنگیدند!


از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!


دامنه شاه‎کارهای مروّجان وهابیت تنها به نشر مهملات و نظریات آنها ختم نمی‎شود. ستارگان توئیتر و فیس‌بوک هم از خاندان سعودی هستند! عربستان، تنها کشوری است که در آن ستاره‌های پایگاه‎های ارتباط اجتماعی مفتی‌ها و مبلغان وهابی هستند.


برخلاف سایر کشورها که در آن‌ها، بازیگران سینما و تلویزیون و هنرمندان و سیاستمداران، ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی هستند، در عربستان، ستاره‌های این شبکه‌ها، مفتی‌ها و مبلغان هستند که وبگاه شبکه بی.بی.سی عربی، به چند تن از این ستاره‌ها اشاره کرده است.


۱. محمد العریفی: (برد پیت شیوخ عرب)



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!

 
این شخص به نام برد پیت شیوخ عرب شناخته می‌شود. اظهارات جنجالی و فتواهای دردسر ساز این شیخ وهابی، شهرت او را در شبکه‌های اجتماعی عربستان سبب شده است. وی صاحب فتوای جنجالی «جواز کتک زدن زن توسط شوهر» است که آن را در برنامه‌ای تلویزیونی در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد و گفت: اگر زن از شوهرش اطاعت نکرد، شوهر می‌تواند به صورتی خفیف (!!) زن را کتک بزند. 


وی که به فتواهایش درباره زنان شهره است، در فتوایی دیگر که در سال ۲۰۱۲ صادر کرد، با «اشتغای زن در خارج از خانه» مخالفت کرد. اما فتواهای او به زنان محدود نمی‌شود؛ بلکه در مسائل سیاسی نیز چهره‌ای جنجالی به شمار می‌رود. او تاکنون چندین بار در سخنرانی‌‌های خود گفته است: «شیعیان مؤمن نیستند و کشتی آن‌ها واجب است»! 


العریفی، در خصوص داعش نیز نظرات متناقضی مطرح کرده است. وی در یکی از سخنرانی‌های خود در مصر که در سال ۲۰۱۳ ایراد شد، مردم را به جنگ علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه فراخواند. یک بار نیز او را مجبور کردند نظر خود را در خصوص اظهاراتی که در دفاع از بن لادن و القاعده سر داده بود، تغییر دهد. 
 
۲. احمد الشقیری (شیخ نازنین)



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!

 
احمد الشقیری به عنوان «شیخِ نازنین» معروف است. وی، یک دهه پیش با ظهور در یک برنامه تلویزیونی معروف شد. در این برنامه تلویزیونی، وی از کشوری به کشور دیگر مسافرت می‌کرد. الشقیری به جای پوشیدن لباس متعارف رجال دین، تی شرت و شلوار جین به تن می‌کند و به جای صحبت‌کردن به زبان علم و کتاب، از زبان و اصطلاحات عامیانه بهره می‌گیرد. 
 
۳. سلمان العوده (شیخ بازپروری شده)



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!

 
سلمان العوده را به عنوان «شیخ بازپروری شده»، می‌شناسند. او که یکی از رهبران مذهبی وهابی به شمار می‌رود، به سبب نقطه نظرات تندی که داشت معروف بود و به شدت با حکومت زاویه داشت، به همین سبب در سال ۱۹۹۴ به زندان افتاد و پس از خروج از زندان، زمین تا آسمان تغییر کرد، به همین سبب به او شیخِ بازپروری شده می‌گویند، زیرا رویکردها و نظریه‌های او به صورت ریشه‌ای تغییر کرد. 
العوده در جریان گفت‌وگو با یکی از هوادارانش گفت: مردها باید بپذیرند که تنها به یک زن اکتفا کنند؛ این در حالی است که حق تعدد زوجات در عربستان، حقی غیرقابل بحث به شمار می‌رود. 
 
۴. نوال العید (بانوی با نفوذ)



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!



این زن، به عنوان یکی از شاخص‎ترین زنان مبلّغ وهابی شناخته می‌شود. در نظرسنجی یکی از مجله‌های زنانه عربستان، نوال العید، به عنوان بانفوذترین زن عربستانی در توئیتر ارزیابی شد. او در دانشگاهی دخترانه در ریاض به تدریس اشتغال دارد و به سبب مجری‌گری برنامه‌ای رادیو که به حقوق زن می‌پردازد، در عربستان شهرت یافته است. 


وی در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، با وضع قانون برای مبارزه با آزار جنسی در عربستان مخالفت کرد. بر اساس قانون مبارزه با آزارجنسی در عربستان، متهمان به دو سال زندان و پرداخت ۱۰۰ هزار ریال عربستان جریمه نقدی مجازات می‌شوند. آزار جنسی کلامی و فیزیکی، از دغدغه‌های مهم زنان در عربستان است.



فرزندان ابلیس و نوادگان خون‎آشام در تایلند و لندن



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!



براستی چرا مبلغان آل سعود بجای دعوت به کشتار و قتل در سوریه جوانان را به روی آوردن به علم،کسب وکار و ازدواج تشویق نمی‎کنند؟پرسش تعجب انگیز دیگر نیز این است که چرا آنها که خود را «عالم» می دانند علیه رژیم صهیونیستی جهادصادر نمی‎کنند؟ 


چندی است؛ کابران توییتر بر ضرورت فعالیت رسانه‎ها برای دور کردن مبلغان فتنه و آگاه کردن جوانان سعودی فریب خورده تاکید می کنند. بسیاری از کاربران در صفحات خود نوشته اند که دولت‎هایشان باید کسانی را که خود را مبلغ می نامند مهار کنند. آنها می‎پرسند که فرزندان البریک، قرضاوی و العواجی کجا هستند؟ چرا افرادی مانند العریفی و البریک خود به جهاد نمی‎روند. 


 اما آنها و خانواده‎هایشان که مکان جهاد آنها در لندن و تایلند است، روزی به جزای خود خواهند رسید. برخی کاربران نیز نوشته اند که بعضی از مدعیان سعودی می دانند که آنچه در سوریه روی می دهد فتنه ای است که به جنگ چریکی تبدیل شده است، اما به علت هراس از تضعیف جایگاه خود از عنوان کردن آن خودداری می کنند. 


الشریان درباره برخی از مبلغان وهابیت گفته بود که عدنان العرعور و فرزندانشان در حال تجارت هستند و کمک های مالی را به نام جهاد در سوریه جمع آوری می کنند و در خانه های مجلل و راحت زندگی می کنند، اما جوانان ما در درگیری‎ها در سوریه کشته می شوند. چرا عدنان العرعور و فرزندان او به سوریه نمی روند و چه کسی اجازه داده است که العرعور در کشور ما فعالیت کند؟ کاربران شبکه های اجتماعی تاکید می‎کنند که جهاد تنها زمانی است که برای آزادی بیت المقدس باشد و پس از آن زمانی است که برای ایجاد صلح و رشد و نمو در سرزمین خود تلاش کنیم.



از کمدی کلاسیک مبلغان وهابی تا درخشش مفتی‎ها در کهکشان هالیوودی!



 به هر جهت شاید یک وب گردی شبانگاهی و آشنایی بیشتر با دلقکهای مفتی - تکفیری چندان هم خالی از لطف نباشد و جای یک استند آپ کمدی جذاب را برای ما پر کند.


گزارش محمدرضاشجاعیان



۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن