تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819414889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکورد صادرات نفت گاز ایران شکسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نیوز: ایران در دولت یازدهم با صدور انواع فرآورده نفتی شامل نفت گاز، گاز مایع و نفت کوره وارد باشگاه صادرکنندگان فرآورده های نفتی جهان شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا ، نگاهی به آمار مصرف انواع فرآورده های نفتی از ابتدای امسال تاکنون نشان می دهد که مصرف چهار فرآورده نفتی اصلی شامل نفت گاز، گاز مایع، نفت سفید و نفت کوره در کشور روندی کاهشی داشته، به طوری که متوسط مصرف گاز مایع با ثبت ١,٥ درصد کاهش به حدود پنج هزار و ٢٩٠ تن در روز رسیده است.
بر این اساس متوسط مصرف روزانه نفت گاز هم با ثبت بیش از ٩ درصد کاهش به ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی کاهشی حدود هفت میلیون لیتری در روز را داشته است.
میانگین مصرف نفت سفید در این بازه زمانی با ثبت کاهشی حدود ٧,٥ درصدی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و در نهایت نفت کوره با ثبت بیشترین کاهش مصرف از ابتدای امسال تاکنون با ثبت کاهشی ٦٥.٤ درصدی به حدود ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است.
همچنین میانگین مصرف روزانه نفت کوره در حدود پنج ماه امسال در کشور به ٩ میلیون لیتر رسیده که این میزان در مدت مشابه پارسال حدود ۲۶ میلیون و۴۰۰ هزار لیتر بوده و در مجموع مصرف این فرآورده روزانه حدود ١٧ میلیون لیتر کاهش یافته است.
این در حالی است که ایران تا پیش از این واردکننده فرآورده نفت گاز به کشور بوده که با سیاست منطقی وزارت نفت و تغییر چهره سوخت رسانی در کشور و جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع این دستاورد مهم در دولت یازدهم برای ایران ثبت شد و ایران را از واردکننده فرآورده های نفتی به صادرکننده پایدار تبدیل کرد.
ایران پس از ۱۱۰ سال صادرکننده فرآورده های نفتی شد
با افزایش ظرفیت مازاد تولید نفت کوره، گاز مایع و نفت گاز، از ابتدای امسال حجم صادرات این فرآورده های ...
[ مشاهده متن کامل خبر رکورد صادرات نفت گاز ایران شکسته شد در خبرگزاری برنا ]


جمعه ، ۲۹مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن