تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799158150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این نوشیدنی را بنوشید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: این نوشیدنی را بنوشید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد
شاید برایتان جالب باشد اگر با یک نوشیدنی خیلی خیلی عجیب و آسان آشنا شوید که با نوشیدنش اتفاقات خارق العاده ای برای بدن تان رخ می دهد!
آفتاب‌‌نیوز : ژلاتین، در واقع پروتئین استخراج شده از بافت هم‌بند استخوان‌ها، پوست و غضروف یک حیوان است. شما به راحتی می‌توانید ژلاتین را در منزل تهیه کنید (به شکل آب قلم )، به این شکل که تکه‌های مرغ، استخوان‌ها، بال‌ها، پاها و سایر قسمت‌ها را همراه با آب و ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری سرکه در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید تا با حرارات کم به مدت ۱۲ تا ۴۸ ساعت بپزد. سرکه، ژلاتین غنی از مواد مغذی را از بافت‌ها (همراه با کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، گوگرد) بیرون می‌کشد. 


به گزارش آفتا‌ب‌نیوز به نقل از باتر نوتریشن، به همین دلیل است که سوپ‌های مادربزرگ‌ها باعث می‌شدند که آدم‌های مریض، بهبودی بیابند. در گذشته، فرهنگ‌های مختلف گوشه و کنار جهان، می‌کوشیدند کل قسمت‌های حیوان را بخورند: گوشت ماهیچه‌، اندام‌ها و دیگر بافت‌ها؛ و به این ترتیب تعادل ظریفی از اسید ‌آمینه (بلوک‌های سازنده‌ی پروتئین در بدن) ایجاد می‌کردند.



این نوشیدنی را بنوشید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد



حالا چرا ژلاتین؟ ژلاتین، اسید آمینه‌ی منحصر به فرد و غیر التهابی دارد که عمدتا شامل گلیسین، گلوتامیک اسید، پرولین و آلانین است. به دلیل مصرف زیاد گوشت ماهیچه و عدم مصرف باقی قسمت‌های حیوان، این اسید آمینه‌های خاص در برنامه‌ی غذایی معمول امریکایی‌ها وجود ندارند. با گذشت زمان، مصرف زیاد گوشت می‌تواند باعث ایجاد التهاب بیش‌تر شود اگر که توسط پروتئین‌های غیرالتهابی مثل ژلاتین متعادل نشوند. هرچند ژلاتین عمدتا از اسید آمینه‌های غیرضروری تشکیل شده است (به این معنا که بدن‌تان خودش می‌تواند آنها را بسازد)، اما کبد که تحت فشار زیادی است، قادر نیست اسید آمینه‌های غیرضروری را به میزانی که بدن نیاز دارد، تولید کند. کبد برای عملکرد بهینه، به میزان فراوانی از این پروتئین‌ها نیاز دارد. ژلاتین باعث می‌شود که کبد تجدید نیرو کند و به بدن برای دفع مواد زائد کمک کند.


فواید ژلاتین


۱. ژلاتین سرشار است از گلیسین، اسید آمینه‌ای که برای پشتیبانی از خنثی‌سازی سموم در کبد لازم است. در جهان سمی امروز، اغلب بدن می‌تواند برای عقب نیفتادن از ملزومات سم‌زدایی بدن، به اندازه کافی گلیسین تولید کند (سم می‌تواند از مواد شیمیایی، مواد افزودنی غذا، الکل، مواد مخدر تفریحی، مواد مخدر RX، قرص BC، و غیره باشد، و کبد برای مقابله با آن نیاز به مواد مغذی و پیدا کردن راهی برای خارج کرد آن از بدن دارد).


۲. مشخص شده‌است که ژلاتین پروتئینی است که تریپتوفان ندارد و فقط مقادیر کمی سیستئین، متیونین و هیستیدین دارد. استفاده از ژلاتین به عنوان یک پروتئین اصلی در رژیم غذایی راه آسانی برای محدود کردن اسیدهای آمینه‌ای است که با بسیاری از مشکلات پیری مرتبط هستند. "(دکتر ری پیت، ژلاتین، استرس و طول عمر).


۳. مصرف منظم ژلاتین برای اختلالات گوارشی از جمله آلرژی غذایی، بیماری سلیاک، بیماری کرون، کولیت (التهاب روده‌ی بزرگ)، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر، و کمبود اسید معده بسیار درمانی است.


۴. ” بافت پیوندی بسیار آرام بازسازی می‌شود، بنابراین درمانی است که به صبر و حوصله نیاز دارد. با این حال، نتایج شگفت‌انگیزی در این رابطه گزارش شده است: شفا یافتن مفاصلی که به طور کامل سفت و خشک شده بودند و ناپدید شدن تدریجی آرتریت. از همه بهتر بهبود کیفیت پوست است! به این شکل که چین و چروک صاف می‌شوند و حتی کاملا ناپدید می‌شوند! (WAPF، چرا آب قلم و گوشت باعث زیبایی می‌شود، ۲۰۰۳).


۵. اگر ژلاتین با فراورده‌های لبنی مصرف شود، می‌تواند برای آن دسته از افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، فرآیند‌ی هضم را بهبود بخشد.


چگونه آن را در رژیم غذایی‌مان بگنجانیم:


۱. آب قلم (منظور آبی است که قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت در آن جوشانده باشیم، به‌طوری که لعاب و چربی قلم در آن حل شده باشد- مترجم) درست کنید و آن را در سوپ‌، خورش، هنگام پخت سبزیجات، برنج و بسیاری غذاهای دیگر استفاده کنید! این یک روش عالی برای اضافه کردن مواد مغذی به هر غذایی است و من به شدت توصیه می‌کنم که برای استفاده‌ی آسان و مکرر آب قلم را در قالب‌های یخ مکعبی شکل بریزید و آن را فریز کنید.


۲. کمی ژلاتین سنتی را برای تهیه‌ی ژله، دسر و مارشمالوی خودتان سفارش بدهید.


۳. کمی کلاژن هیدرولیز شده تهیه کنید و آن را به عنوان پودر پروتئین استفاده کنید. این ماده شکلی از ژلاتین است که به صورت ژل نیست و برای استفاده در نوشیدنی‌ها، ماست، سوپ، و دیگر مایعات جهت افزایش آسان میزان پروتئین غیر التهابی عالی است!


میزان مجاز مصرف


نیاز هر فردی تا حد زیادی متفاوت است، اما اغلب آدم‌ها می‌توانند با یک فنجان آب قلم (یا حدودا ۲/۱ تا ۱ قاشق غذاخوری کلاژن هیدرولیز شده) در روز شروع کنند. بنا به گفته‌ی دکتر ری پیت، ژلاتین می‌تواند حدود ۳۰ درصد از مصرف کل پروتئین‌تان را تشکیل بدهد، که برای یک فرد معمولی حدود ۳ تا ۶ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین در روز است (۱ قاشق غذاخوری ژلاتین حدود ۶ گرم پروتئین دارد).


همچنین مهم است به یاد داشته باشید که خیلی هیجان زده نشوید و بیش از اندازه ژلاتین مصرف نکنید، زیرا این ماده بسیار قوی است. اضافه کردن ژلاتین به میزان زیاد می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.


دستورالعمل یک نوشیدنی عالی (این ترکیب را در مخلوط کن درست کنید):


۱. ۱ فنجان شیر خام گاو یا بز


۲. ۱ فنجان آب قلم یا یک قاشق غذاخوری کلاژن هیدرولیز شده (هر قاشق ۶ گرم پروتئین دارد)


۳. ۱/۸ قاشق غذاخوری نمک دریایی


۴. زرده‌ی تخم‌مرغ خام


۵. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیره یا عسل (به منظور افزایش قابلیت هضم، میوه‌ی رسیده‌ی گرمسیری را می‌توانید جایگزین عسل یا شیره کنید)


۶. کمی وانیل برای عطر و طعم بهتر


آیا شما آب قلم یا پودر ژلاتین در برنامه‌ی غذایی‌تان دارید؟ لطفا در قسمت نظرات ما را از شیوه‌ی مصرف به سبک خودتان مطلع کنید.


ترجمه: بازده




۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن