تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816881271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات کلیدی در انتخاب رشته کنکور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نکات کلیدی در انتخاب رشته کنکور
انتخاب رشته داوطلبان کنکور تا روز پنجشنبه ادامه دارد،‌ داوطلبان برای انتخاب رشته در مرحله نخست باید به علاقه خود توجه کنند و پس از آن بازار کار آن رشته و هزینه‌های تحصیل در آن را مدنظر قرار دهند.
روند انتخاب رشته آزمون سراسری سال 95 از روز شنبه 23 مرداد آغاز و تا روز پنج‌شنبه ادامه دارد.

آموزش‌وپرورش به‌منظور کمک به داوطلبان برای انتخاب رشته یک‌هزار و 200 پایگاه را راه‌اندازی کرده است که مشاوران در این پایگاه‌ها خدمات تخصصی انتخاب رشته را به داوطلبان کنکور ارائه می‌دهند.

طبق اعلام مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش در ایام انتخاب رشته مؤسسات مختلفی فعال می‌شوند که برخی از آنها شرایط لازم را ندارند و در برخی موارد با اخذ هزینه‌های هنگفت قول قبولی تضمینی در کنکور را می‌دهند که چنین موضوعی قابل قبول نیست.

ابوالفضل رحمانی رئیس اداره مشاوره آموزش‌وپرورش شهر تهران نیز درخصوص فعالیت 60 پایگاه انتخاب رشته پایتخت گفت:‌ مشاوران این پایگاه‌ها در دوره آموزشی که با همراهی سازمان سنجش برگزار شد، حضور داشتند و با روند انتخاب رشته آشنا شدند.

وی افزود:‌ داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور باید به مؤلفه‌های مختلفی توجه داشته باشند که نخستین آنها بحث علاقه به رشته است چرا که در این صورت احتمال ترک تحصیل از دانشگاه بسیار اندک است. داوطلب باید از رشته‌های دانشگاهی آگاهی و شناخت لازم را داشته باشد،‌ در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش این اطلاعات به‌صورت گروهی به افراد ارائه می‌شود.

رئیس اداره مشاوره آموزش‌وپرورش شهر تهران با توصیه‌ای مبنی بر توجه به بازار اشتغال رشته‌ها گفت:‌ داوطلبان با پُرس‌وجو از دوستان و آشنایان در خصوص رشته‌های دانشگاهی نسبت به وضعیت دروس و بازار کار آنها آگاهی کسب کنند، همچنین توانایی اقتصادی خانواده‌ها در بحث انتخاب رشته و دانشگاه باید مدنظر باشد و ملاک صرفاً قبولی نباشد، به‌عنوان مثال برخی دانشگاه‌ها خوابگاه ندارند که باید به این مسئله دقت لازم را کرد.

داوطلبان در بحث انتخاب رشته باید به گزینش بومی توجه داشته باشند. گزینش بومی به‌صورت بومی استانی، ناحیه‌ای، قطبی و گزینش به‌صورت کشوری (بدون بومی‌گزینی) اعمال می‌شود.

هدف از بومی‌گزینی کاهش مشکلات اقامتی و معیشتی دانشجویان و دانشگاه نظیر مشکل کمبود خوابگاه، افت تحصیلی ناشی از دوری خانواده و مشکلات اقتصادی است. همچنین این روش باعث می‌شود تا داوطلبان هر ناحیه با امتیازات در نظرگرفته شده بتوانند از امکان قبولی بیشتر در رشته‌های بومی بهره‌مند شوند.

در رشته‌های بومی 20 درصد ظرفیت به داوطلبان آزاد و باقی‌مانده آن به‌نسبت تعداد شرکت کنندگان هریک از سهمیه‌های مناطق یک، دو،‌ سه و خانواده شهدا در بوم مربوطه به تعداد کل شرکت‌کنندگان آن بوم در هر گروه آزمایشی اختصاص می‌یابد.

منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن