تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابخوان‌های ایرانی بیشتر چه می‌خوانند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کتابخوان‌های ایرانی بیشتر چه می‌خوانند؟
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: طبق آمار بیشترین کتابخوان‌های ایرانی، نخست کتب دینی و بعد ادبیات می‌خوانند.
به گزارش نامه نیوز، دکتر علی نوری در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: اگر به دقت نگاه کنیم، کتاب‌های دینی هم جزو ادبیات است و عکس این قضیه در کتاب‌های حافظ، عطار، مولوی و فردوسی نیز نمایان است.

نوری با بیان اینکه آنچه روح ما را رشد می‌دهد، ادبیات است، اضافه کرد: ادبیات جنبه تزکیه‌ای و تخلیه هیجانات مضر را دارد. تنها مسیری که می‌توانیم این هیجانات مضر را بدون مخرب از وجودمان بیرون کنیم از راه ادبیات، دین و هنر است. بنابراین جور دیگر باید اندیشید و دید. پشتوانه اصلی کشور ما، دین و ادبیات و هنر است. باید با مطالعه آثار ادبی به خود راستین‌مان و به هویت ایرانی– اسلامی برگردیم.

وی اضافه کرد: در دوران شکوه ایران می‌بینیم که دانشمندان، ادیبان و هنرمندان، ایرانی و مسلمان بوده‌اند و چاره کار ما در بازبینی این متون است و صرفاً هویت ایرانی کارساز نیست بلکه باید تلفیقی از هویت ایرانی– اسلامی باشد. باید از ادبیات در تبلیغ خوبی‌ها استفاده کنیم و الگوهایی از هویت بسازیم. باید به خوب خواندن ادبیات برگردیم و برای سرگرمی آن را نخوانیم بلکه از ادبیات استفاده کنیم تا بیدار شویم، بنابراین دین، ادبیات و هنر کالاهایی حیاتی مثل آب هستند و اگر این‌ها را رها کنیم، ضرر خواهیم کرد.

این استاد ادبیات گفت: بسیاری از آثار درخشان لرستانی‌ها در زمینه ادبیات چیزی از بهترین‌های تاریخ ایران کم ندارند اما به این آثار توجه آن‌چنانی نمی‌شود.


منبع: ایسنا


۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن