تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816315981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصادبرزیل بعدازالمپیک به خاک سیاه می‌نشیند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بیش از ۳۵۰ هزار نفر از سراسر جهان برای تماشای بازی‌های المپیک به ریو رفته‌اند اما بسیاری بر این باورند که این تماشاگران برای خارج کردن برزیل از طولانی‌ترین رکود تاریخ این کشور کافی نخواهند بود.


به گزارش ایسنا، المپیک در زمانی آغاز شده که برزیل در بدترین دوران اقتصادی و بحران سیاسی تاریخ خود قرار دارد. انتظار می‌رود اقتصاد برزیل امسال حدود چهار درصد کوچک شود. از سوی دیگر بحران سیاسی که به استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور و وارد شدن اتهاماتی علیه رئیس جمهور اسبق لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا و نمایندگان مجلس و مدیران شرکتهای بزرگ منجر شده است، همچنان ادامه دارد.


به علاوه پلیس دستگیری گروهی از حامیان گروه تروریستی داعش را اعلام کرده که قصد انجام حملات تروریستی را داشتند. همچنین نگرانی‌هایی نسبت به ویروس زیکا که با نیش پشه منتقل می شود و زباله‌های سمی در خلیج ریو وجود دارد که مورد آخر باعث شد بعضی خواستار عدم برگزاری رقابتهای آبی بازیهای المپیک شوند در حالیکه پیش از افتتاح بازیها در پنجم اوت، بسیاری از تسهیلات ساخته شده برای المپیک آماده نبوده یا نیمه آماده بودند.


از زمانی که برزیل میزبانی المپیک را کسب کرد، مجموعا ۷.۱ میلیارد دلار در زیرساخت سرمایه‌گذاری کرده که با رقم هزینه شده در جام جهانی فیفا ۲۰۱۴ قابل مقایسه است. اگر چه گفته می‌شود هزینه برزیل برای برگزاری این بازیها کمتر از بازیهای لندن ۲۰۱۲ و المپیک سوچی ۲۰۱۴ بوده است، اما برای کشوری که از دهه ۱۹۳۰ در رکود اقتصادی بوده، رقم بالایی محسوب می‌شود.


انتظار می رود کسب و کار هتلها و شرکتهای هواپیمایی از گردشگرانی که برای تماشای بازیها به برزیل رفته‌اند رونق بگیرد، اما این رونق کوتاه مدت خواهد بود و همچنان تحت الشعاع بلیط‌های به فروش نرفته و نگرانیهای محیط زیستی که بر بازیهای ریو سایه افکنده‌اند، قرار می‌گیرد.


آژانس اعتبارسنجی مودیز انتظار دارد المپیک ۲۰۱۶ بهبود محدودی برای اقتصاد کشور میزبان به همراه داشته باشد. دلیل چنین انتظاری این است که مزایای برگزاری المپیک از نظر زیرساخت طولانی خواهد بود، اما از نظر درآمد مالیاتی موقتی خواهد بود. در واقع زمانی که بازیها به پایان برسد، این کشور به رکود اقتصادی بازخواهد گشت.


طبق نظرسنجی اخیر دیتافولها، بیش از نیمی از شهروندان برزیل یا حدود ۶۳ درصد از جمعیت این کشور بر این باورند که آسیب بازیهای المپیک برای برزیل بیشتر از مزایای آن خواهد بود. همچنین ۵۳ درصد مدعی شده‌اند که هیچ علاقه‌ای به المپیک ندارند.


نگاهی به المپیک ۱۹۹۲ بارسلون و المپیک آتن ۲۰۰۴ نشان می‌دهد تاثیر اقتصادی بازیهای المپیک بر شهر میزبان همواره یکی نبوده است. برگزاری بازیهای المپیک در برزیل، شهر ریودوژانیرو را که میزبانی این رقابتها را بر عهده دارد به یک صحنه بین المللی تبدیل کرده است.


این امید وجود دارد که برزیل در سالهای پس از برگزاری المپیک از ورود گردشگران رونق بگیرد، اما یونان که پس از برگزاری بازیهای المپیک در سال ۲۰۰۴ دچار فروپاشی اقتصادی شد، همچنان آینه عبرت مانده است.


به گفته اندرو زیمبالیست، استاد دانشگاه و اقتصاددان ورزشی آمریکایی، اگر دولت برزیل برای بازیهای ریو ۲۰ میلیارد دلار هزینه کند، ۴.۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و با ۱۵ میلیارد دلار کسری مواجه می‌شود. ریو برای المپیک آماده نبوده و فاقد شرایط لازم برای میزبانی بوده، اما اگر المپیک ریو از نقطه نظر اقتصادی ایده بدی بوده، وضعیت مشابه برای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی روسیه و مکانهای متعدد دیگر هم وجود داشته است.


این اقتصاددان خاطرنشان کرد کشورها مبالغ هنگفتی برای این رویدادهای بزرگ خرج می‌کنند که اغلب جبران نمی‌شوند. روسیه ۵۰ میلیارد دلار برای بازیهای سوچی و چین ۴۰ میلیارد دلار برای بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۰۸ در پکن هزینه کردند، اما در مقابل رقم ۵۰ میلیارد دلاری که روسیه هزینه کرد، این کشور تنها حدود ۲.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.


زیمبالیست معتقد است میزبانی بازیهای المپیک برای کشورهای در حال توسعه و همچنین کشورهای توسعه یافته ایده بسیار بدی است و مثالهای معدودی از برگزاری موفق بازیها وجود داشته مانند بازیهای المپیک ۱۹۸۴ در لس آنجلس که به دلیل وجود خوابگاههای دانشگاهی و سایر تسهیلات برای میزبانی این رویداد موفق بود، اما در بیشتر موارد ضرر کامل بوده است.


۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن