تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797084963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام موسی صدر پیشوای مقاومت بود و به همین دلیل علیه او توطئه چیدند / ابوبکر البغدادی در عراق زندانی آمریکا بود اما او را آزاد کردند تا رهبر داعش شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد پیروزی علیه دشمن صهیونیستی در سال 2006 تاکید کرد که مقاومت در برابر اشغالگران به چالش عظیمی برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد.

به گزارش «تابناک»، سید حسن نصرالله از تمام اشخاصی که در پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه 2006‎ شرکت داشتند، تقدیر کرد و افزود: جنگ ژوئیه 2006 برای رژیم صهیونیستی نقطه عطف تاریخی بسیار مهمی بود که چالش های زیادی برای آن رژیم ایجاد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان دربخش دیگری از سخنان خود درجمع هزاران تن از مردم لبنان در شهر بنت جبیل با اشاره به اینکه مقاومت تمام اهداف دشمن صهیونیستی از جنگ ژوئیه را در هم شکست، گفت: پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه طرح استقرار نیروهای چند میلیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی را خنثی کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد:دور کردن مقاومت از مرزها از جمله اهداف این تجاوزگری بود که شکست خورد زیرا مقاومت همان ملت و اهالی مناطق است. نتایج برآمده از این جنگ به وسیله جانفشانی ها، برنامه ریزی ها، شهادت ها و تلاش های فداکارانه بود. این جنگ و پیروزی در آن برای مقاومت به لحاظ امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و معنوی نتایج و دستاوردهایی داشت که باید مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد.

وی افزود: نخستین برآیند این جنگ متزلزل کردن شدید ارتش اسرائیل بود که سبب‌ شد وضع ارتش آن تقریبا در آستانه فروپاشی قرار گیرد و سران ارتش به یکدیگر اتهام زنی کردند که به ناسزاگویی نیز رسید. بی اعتمادی همچنان در ارتش اسرائیل در سطح نظامیان و افسران اسرائیل وجود دارد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه دومین برآیند جنگ تضعیف اعتماد و اطمینان ساکنان اسرائیل به ارتش بود، افزود: اعتماد آنها به ارتش کاهش زیادی یافت.

وی با تاکید براینکه شکست در جنگ ژوئیه 2006 سبب ایجاد بحران سیاسی در اسرائیل شد ، ادامه داد : سومین برآیند جنگ کاهش اعتماد مسئولان سیاسی به ارتش، چهارمین برآیند جنگ تزلزل فرماندهان ارتش به مقام های سیاسی و پنجمین برآیند جنگ نیز تزلزل و تضعیف ساکنان اسرائیل به سیاستمداران بود.

وی درباره سایر پیامدها تجاوز و شکست اسرائیل گفت: ششمین برآیند و پیامد جنگ سی و سه روزه لبنان، عقیده نظامی اسرائیل مبتنی بر یکسره کردن نتیجه در میدان نبرد و رسیدن فوری به پیروزی بود که این عقیده نظامی اسرائیل درست از آب در نیامد. اکنون عقیده جدیدی درباره ارتش اسرائیل وجود دارد و آن این است که دیگر نمی تواند جنگی را یکسره کند و احتمال شکست وجود دارد و ممکن است اهداف اسرائیل در حیفا و پساحیفا و ورای پسا حیفا نیز هدف قرار گیرد. هر چیزی که مقاومت لبنان گفته است، اسرائیل باور می کند؛ نه به این علت که مقاومت را باور می کند بلکه به علت پیامدها و برآیند نبرد و کارزار با مقاومت است و می داند که موشک های مقاومت از چه توانی برخوردار است.
 

امام موسی صدر پیشوای مقاومت بود و به همین دلیل علیه او توطئه چیدند / ابوبکر البغدادی در عراق زندانی آمریکا بود اما او را آزاد کردند تا رهبر داعش شود
 


 
 
مقاومت، طرح خاورمیانه جدید را عقیم گذاشت

وی با اشاره به پیروزی شگرف مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 علیه رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت با شکست دادن دشمن اشغالگر در جنگ ژوئیه موضوع تولد خاورمیانه جدید را عقیم گذاشت. 
 
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه خنثی سازی اهداف دشمن صهیونیستی از جنگ ژوئیه در واقع یک پیروزی عظیم برای مقاومت بود، خاطرنشان کرد، این درحالیست که مقاومت در جنگ ژوئیه دروضعیت کاملا دفاعی بود. پیروزی در جنگ ژوئیه نتایجی برای مقاومت داشت که مقاومت اصلا برای آن برنامه ریزی نکرده بود. 
 
 

جنگ 33 روزه ساختار نظامی صهیونیست ها را به لرزه درآورد

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه ساختار نظامی صهیونیستی (ارتش صهیونیستی) را به شکلی عمیق و شدید از درون به لرزه در آورد، تصریح کرد: جنگ ژوئیه باعث بی اعتمادی گسترده و شدید مردم اسراییل به نیروهای نظامی و رهبران سیاسی اسراییلی شد و شکست رژیم اسراییل در جنگ ژوئیه ضربه ای شدید به رهبری سیاسی این رژیم وارد کرد.

وی یادآور شد: جنگ ژوئیه باعث بی اعتمادی فرماندهان نظامی به سیاستمداران صهیونیست و بی اعتمادی سطوح سیاسی اسراییلی به ارتش این رژیم شد.

وی با اشاره به اینکه پس از شکست در جنگ ژوئیه  2006 اندیشه نظامی اسراییلی درهم شکست، تاکید کرد: اسراییلی ها هر آنچه مقاومت لبنان می گوید را باور می کنند. 
 
 
رژیم اشغالگر قدس پس ازجنگ ژوئیه ازمیزان بقای خود سخن می گوید


دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل پس از شکست درجنگ ژوئیه 2006 وضع دیگری پیدا کرد، افزود: رژیم اسراییلی پس از شکست در جنگ ژوئیه به ترسیم اهدافی بسیار سطح پایین برای خود پرداخت.
 
وی بیان کرد: اسراییل پس از جنگ ژوئیه درباره جنگ هایی سخن می گوید که در آینده به این رژیم تحمیل خواهد شد و نشان می دهد دیگر این رژیم نیست که جنگ را بر دیگران تحمیل می نماید. آن رژیم پس از جنگ ژوئیه دیگر درباره میزان بقای خود سخن می گوید.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اسراییل پس از جنگ ژوئیه دیگر درباره میزان بقای خود سخن می گوید و درباره این مساله صحبت می کند که بدون راهکار  نظامی نمی تواند به بقای خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی به قدرت بازدارندگی حزب الله اعتراف کرده است، افزود: اسراییل پس از جنگ ژوئیه دیگر با لبنان درباره معادله آرامش در مقابل آرامش سخن می گوید.
 


 
اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت

سید حسن نصرالله تصریح کرد:نقطه مشترک تمام نتایج جنگ ژوئیه آن است که اسراییل از نظر معنوی و روحیه ضربه خورده است. روحیه اسراییل پس از جنگ ژوئیه ضربه ای مرگبار دریافت کرد و اعتماد به نفس آن رژیم برای ادامه بقا در جنگ ژوئیه شدیدا ضربه خورد. مهمترین دستاورد جنگ ژوئیه برای مقاومت آن بود که اسراییل دیگر به ادامه بقای خود مطمئن نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که جنگ 33 روزه نشان داد که اسرائیل واقعا مانند خانۀ عنکبوت است. "اسرائیل" از خانۀ عنکبوت سست تر است و توان جنگ و دفاع از خود را ندارد. نتانیاهو خود اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی از خانۀ عنکبوت سست تر است.

وی تصریح کرد: نبرد "بنت جبیل" ثابت کرد که "اسرائیل" مانند خانۀ عنکبوت است، بزرگ ترین ضربه ای که پس از جنگ 33 روزه به "اسرائیل" وارد شد، ضربۀ روحی و شخصیتی بود.
 
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیروزی محور مقاومت در جنگ 33 روزه معادلۀ بازدارندگی را بر "اسرائیل" تحمیل کرد و امروز جنوب لبنان بدون هر گونه پیمان سازشی با "اسرائیل" در امنیت به سر می برد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه اسرائیل به شدت نگران سیطرۀ نیروهای مقاومت بر شهر الجلیل در شمال فلسطین است، یادآور شد: معادلۀ بازدارندگی "اسرائیل" را مجبور کرد برای رفع ترس خود به جای سیم خاردار دور شهرک هایش دیوار بکشد.
 
 
البغدادی برای تشکیل داعش از زندان آمریکا آزاد شد
 
دبیرکل حزب الله لبنان درباره سیاست های آمریکا برای تخریب منطقه یادآور شد: ابوبکر البغدادی در عراق زندانی آمریکا بود اما او را آزاد کردند تا رهبر داعش شود.

وی در ادامه افزود: از همه ناظران سیاسی و مردم می خواهم که به سخنان آمریکایی ها درباره مسئولیت دولت آمریکا در ایجاد داعش توجه کنند. وزیران، ژنرال ها و مسئولان امنیتی آمریکایی در دولت کنونی و دولت قبلی اذعان می کنند داعش ساخته دست آمریکایی هاست. در آمریکا گروهی از جمله ابوبکر البغدادی در زندان بودند که آمریکا آنها را آزاد کرد. برخی کشورها و مشخصا عربستان سعودی با انواع کمک های مالی و رسانه ای به آمریکا کمک کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه پس از شکست طرح خاورمیانۀ جدید، آمریکا داعش و جبهة النصره را برای مقابله با مقاومت ایجاد کرد یادآورشد: "اسرائیل" در کنفرانس هرتزلیا اعتراف کرد که بدترین شرایط را در منطقه دارد.

سید حسن نصرالله گفت: آمریکا با استفاده از تروریسم کاری کرد که ملت های منطقه به جای فکر کردن به اصلاحات، تنها به فکر امنیت باشند. آمریکا می‌خواهد با داعشی بجنگد که خودش آن را ایجاد کرده است.

دبیرکل حزب الله لبان با اشاره به اینکه آمریکا تمام کسانی را که برای تامین منافعش از آن ها استفاده می کند، نابود خواهد کرد، افزود: آمریکا از همپیمانانش برای نابود کردن منطقه استفاده کرد. به همه کسانی که هنوز سلاح حمل می کنند می گویم که با خود بیاندیشند که از آنان سوء استفاده شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: برای فرونشاندن فتنۀ آمریکا و"اسرائیل" نباید از هیچ کوششی کوتاهی کرد، هر کجا که لازم باشد، حضور خواهیم داشت و از مقاومت در راه فلسطین، سوریه، لبنان، یمن و بحرین دست نخواهیم کشید.

سید حسن نصرالله درباره اوضاع داخلی لبنان با بیان اینکه  در موضوع انتخاب رئیس جمهوری لبنان کاملا نگاه باز و مثبتی داریم، همچنین تاکید کرد که تنها گزینۀ حزب الله لبنان برای ریاست مجلس لبنان، نبیه بری است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با یادآوری افرادی که در مقاومت لبنان نقش آفرینی کردند و آن را مورد حمایت جدی قراردادند، از آنان تقدیر کرد. امام موسی صدر پیشوای مقاومت بود و به همین دلیل علیه او توطئه چیدند.

دبیرکل حزب الله درباره تلاش هایی که در زمان جنگ 33 روزه برای وادار کردن حزب الله به تسلیم در برابر دشمن صهیونیستی انجام شد، یادآورشد: میانجی ها به ما گفتند که "اسرائیل" تصمیم گرفته است شما را کاملا نابود کند. لذا به ما گفتند یا باید نابود شوید یا تمام سلاح خود را تحویل دهید، تشکیلات مقاومت را منحل کنید و دو اسیر صهیونیست را تحویل دهید.

وی با اشاره به اینکه به دشمن می گوییم که نمی توانید با جنگ نرم یا قتل و کشتار آسیبی به ما برسانید، تاکید کرد: مانند ابا عبد الله الحسن ما را میان عزت و ذلت مخیر کردند، ما نیز مانند امام حسین گفتیم: «هیهات منا الذلة». ما به دوران پیروزی ها وارد شده ایم؛ زمان شکست ها سپری شده است.














۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن