تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایه نابرابری آموزشی در کنکور سال ۹۵


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سایه نابرابری آموزشی در کنکور سال ۹۵
سایه نابرابری آموزشی در کنکور سال ۹۵ نابرابری آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور با برتری ۲۱ تهرانی در کنکور ۹۵ بیشتر نمود پیدا کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، نتایج کنکور سراسری روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه در حالی اعلام شد که اکثریت نفرات اول تا ۱۰ کنکور سراسری در گروه های آزمایشی مختلف از پایتخت نشینان بودند. به طوری که ۲۱ نفر از برگزیدگان ساکن تهران و شمیرانات و ۱۵ نفر آنان از شهرستان‌ها هستند.

درحالی که براساس اعلام سازمان سنجش در کنکور سال گذشته از ۳۶ رتبه برتر کنکور سراسری ۲۶ رتبه از آن شهرستانی ها بوده است.

اولین مسئله ای که با نگاه کردن به وضعیت نفرات برتر کنکور سراسری به ذهن خطور می کند؛ موضوع عدالت آموزشی است. عدالتی که از نگاه بسیاری از کارشناسان آموزشی و مردم، در تهران و شهرهای بزرگ متمرکز شده است.

در صحبت های نفرات برتر کنکور در شهرستان ها نیز به این موضوع اشاره شده است و عدالت آموزشی در شهرستان ها وضعیت خوبی نسبت به شهرهای بزرگ همچون تهران ندارد.

سیدعلیرضا سمیعی گلیان،  نفر دهم رشته ریاضی کنکور سراسری از شیروان معتقد است شهرستان ها از امکانات  بسیار پایینی برخوردار هستند باید برنامه ریزی و توجه بیشتری به آموزش شهرستان ها شود.

همچنین، حسین مقدس نفر چهارم گروه آزمایشی علوم ریاضی از شهرستان سیرجان نیز امکانات شهرها را (نسبت به تهران) بسیار کم می داند و معتقد است سطح کیفیت آموزشی و معلمان در شهرهای بزرگ بسیار بالاتر از شهر های کوچک است.

اکثر نفرات برتر کنکور سراسری از مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی بودند مدارسی که کیفیت آنان به دلیل کیفیت هوش دانش آموزان بالا است.

برای نمونه تعداد زیادی از دانش آموزان رتبه های برتر همانند امیرمحمد فرزانه، نفر دوم رشته ریاضی،  سیدعلیرضا سمیعی نفر دهم رشته ریاضی، محمدرضا صالحی رتبه ۹ کنکور ریاضی، کوشا جافریان نفر سوم رشته ریاضی، حسین مقدس نفر چهارم رشته ریاضی، محمدامین سالارکیا نفر هشتم رشته ریاضی، محمدامین روانبخش نفر دوم علوم تجربی، سهیل محمدی نفر سوم رشته علوم تجربی، مهشاد افشار زاده نفر نهم رشته علوم تجربی، پارسا خلفی رتبه ۴ علوم تجربی، مهتا ستاریان خضرلو نفر پنجم رشته علوم تجربی، امیرحسین بلوری رتبه دوم زبان های خارجه از مدارس تیزهوشان هستند.

در این ارتباط اما رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به رغم اینکه معتقد است تمرکز امکانات در پایتخت بیشتر از سایر استانها است اما می گوید: این مشکل در مناطق کمتر توسعه یافته در کنکور با اختصاص سهمیه مناطق برطرف می شود و همین مسئله تا حدودی  به کاهش فاصله آموزشی دامن زده است.

عبدالرسول عمادی در عین حال می گوید: یکی از مشکلات این است که رقابت در خود شهر تهران زیاد است و امکانات در شهر همه جای شهر تهران برابر نیست و درصد تهرانی هایی که در کنکور شرکت می کنند نیز زیاد است.

وی درخصوص علت قبولی بیشتر دانش آموزان تهرانی در رتبه های زیر ۱۰، معتقد است: هزینه کرد خانواده های تهرانی به تحصیل دانش آموزانشان بیشتر از سایر استان ها است لذا نتایج بهتری می گیرند.

اما به نظر می رسد که نابرابری آموزشی در نظام تعلیم و تربیت  خود را در کنکور سال ۹۵ بیشتر از سال های قبل نشان داد، برقراری عدالتی که سال هاست در استان های کشور به ویژه مناطق محروم فریادی است که در سر و صداهای کمبود اعتبار  گم می شود، گرچه این نکته درست است که تمام مناطق پایتخت نیز از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار نیست. دانش آموز باید خود با استعدادی که دارد راهی مدارس با کیفیت شود یا با پولی که خانواده آنان دارند به آموزش کیفیت دهند.
 

منبع: مهر


95/5/23 - 11:39 - 2016-8-13 11:39:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن