تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817172506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده تيرانداز خطرناك بررسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرونده تيرانداز خطرناك بررسي مي‌شود
‌سرنوشت مرد محكوم به قصاص كه اولياي دم حاضر به اجراي حكم نشده‌اند در دادگاه كيفري استان تهران بررسي مي‌شود. متهم 45 ساله كه محمود نام دارد، هفت سال قبل در جريان سرقت يك سرهنگ بازنشسته را در غرب تهران به قتل رساند و يك خانم دكتر را مجروح كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ظهر روز دوم خردادماه سال 88 بود كه كشف جسد مردي ميانسال در حوالي پل مديريت به مأموران پليس گزارش شد. جسد متعلق به مردي به نام اسماعيل، سرهنگ بازنشسته بود كه با شليك گلوله كشته شده بود. يكي از شاهدان گفت من با خودرو در حال عبور بودم كه متوجه شدم مردي با مقتول درگير است. آن مرد قصد داشت با تهديد اسلحه خودروي مقتول را سرقت كند. همه چيز خيلي سريع اتفاق افتاد و مرد مسلح بعد از كشتن راننده پژو 206 جسد او را كنار خيابان رها كرد و پشت فرمان نشست و فرار كرد. من هم او را دنبال كردم اما او بعد از تصادف با درخت‌هاي كنار خيابان خودرو را رها كرد و گريخت.

بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني چند شاهد ديگر اطلاعات خود را از مرد مسلح در اختيار پليس گذاشتند. خيلي زود تيم‌هاي جداگانه از گشت پليس، تجسس را براي پيدا كردن مرد مسلح شروع كردند. يك روز بعد از حادثه گزارش تيراندازي مشابهي در همان نزديكي به پليس اعلام شد. وقتي مأموران پليس در محل حاضر شدند، مشخص شد كه رهگذران موفق به دستگيري سارق مسلح شده‌اند. شاكي كه زن جواني بود، گفت: من پزشك هستم و با خودروي خودم در حال عبور بودم كه اين مرد نزديك شد. احتمال دادم كه قصد پرسيدن آدرس دارد به خاطر همين توقف كردم اما او اسلحه كشيد و خواست كه پياده شوم تا ماشينم را سرقت كند، ولي من با قفل فرمان به او حمله كردم. آن مرد هم دست به ماشه برد و گلوله‌اي شليك كرد كه به پايم برخورد كرد. بعد هم خواست فرار كند كه مردم او را دستگير كردند.

بعد از انتقال مجروح حادثه به بيمارستان، متهم بازداشت و به اداره پليس منتقل شد. خيلي زود مشخص شد كه اين مرد همان كسي است كه روز گذشته سرهنگ بازنشسته را با شليك گلوله به قتل رسانده است. او وقتي بازجويي شد به جرمش اعتراف كرد و گفت مدتي قبل از محل كارم اخراج شدم. از آنجا كه كار مناسبي نداشتم و هزينه‌هاي خواهر بيوه‌ام را هم پرداخت مي‌كردم، تصميم گرفتم سرقت كنم به خاطر همين اسلحه‌اي خريدم و سرقت‌هايم را شروع كردم. روز قبل خواستم خودروي مرد ميانسال را سرقت كنم كه مقاومت كرد و من هم او را به قتل رساندم، اما هنگام فرار متوجه شدم كه راننده عبوري در حال تعقيب من است. من هم كنترل خودرو را از دست دادم و تصادف كردم به خاطر همين خودرو را رها كردم و گريختم.

وي ادامه داد: صبح امروز هم در حال عبور بودم كه متوجه خودروي گرانقيمتي شدم. راننده آن يك زن بود به خاطر همين به طرف خودرو رفتم و از راننده خواستم اجازه دهد ماشين او را سرقت كنم، اما او با قفل فرمان به من حمله كرد. هر طور كه شده بود، خودم را به پشت فرمان رساندم، اما سوئيچ ماشين رمزدار بود و روشن نشد. وقتي خواستم فرار كنم، آن زن راهم را بست، من هم گلوله‌اي شليك كردم كه زخمي شد. بعد هم مردم من را دستگير كردند.

با كامل شدن بررسي‌ها متهم در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و به قصاص، 15 سال زندان و 154 ضربه شلاق و پرداخت ديه به خانم دكتر محكوم شد. رأي دادگاه بعد از تأييد در ديوان عالي كشور براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسرا فرستاده شد. بعد از انجام تشريفات قانوني متهم چند بار براي اجرا پاي طناب دار قرار گرفت، اما اولياي دم حاضر به اجراي حكم نشدند. بعد از آن بود كه متهم با ارسال لايحه‌اي به دادستان از او خواست تا مطابق قانون جديد درباره او تصميم‌گيري شود.
طبق ماده429 قانون مجازات اسلامي جديد كه در آن آمده است: چنانچه صاحب حق قصاص بدون عذر، مرتكب را در وضعيت نامعين رها كند، دادگاه مي‌تواند بعد از تعيين تعزير و گذشتن مدت زمان آن مرتكب قتل را با اخذ وثيقه مناسب آزاد كند، نامه‌اي به اولياي دم ارسال و به آنها مهلت داده شد تا ظرف شش ماه براي پيگيري اجراي حكم اعدام به دادگستري مراجعه كنند. اما با گذشت مهلت مقرر شده و پيگيري‌ نكردن آنها، پرونده محمود به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد تا قضات دادگاه درباره وي تصميم‌گيري كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن