واضح آرشیو وب فارسی:الف: رشد شتابان صنعت گیم در کشور
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با ارائه توضیحاتی درباره آمارهای جدیدی که به طور رسمی در حوزه بازی های دیجیتال منتشر شده است، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ایرانیان کاربر این بازی ها هستند.به گزارش ایسنا سید محمد علی سید حسینی اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان نمونه آماری در سراسر کشور اعم از کلان شهرها، شهرهای تابعه و روستاها مورد نظرسنجی قرار گرفته اند.مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای همچنین متذکر شد: در سال ۱۳۹۲ نیز پژوهشی در این زمینه صورت گرفته بود که در قالب آن ۴۵۰۰ نفر مورد سوال قرار گرفتند اما با موافقت مدیریت فعلی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، در پیمایش اخیر این رقم به بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمارهای بدست آمده، در کشور حدود ۲۳ میلیون بازیکن بازیهای دیجتال وجود دارد که با توجه به پیمایش سال ۹۲، تقریبا ۵ میلیون نفر افزایش داشته است.سید حسینی همچنین عنوان کرد: به این ترتیب این آمار گویای آن است که کمتر از یک سوم از جمعیت کشور جزو جامعه کاربران بازی های دیجیتال به شمار میروند.مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در بخش دیگری از صحبت های خود متذکر شد: براساس آمارهای بدست آمده، کاربران زن بازیهای دیجیتال در کشور حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و بر خلاف تصور عمومی که کودکان را بیشترین مخاطب بازیها می دانند، نوجوانان وجوانان بیشترین مخاطبان این بازیها در ایران هستند.وی میانگین سنی بازیکنان ایران را در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶ سال دانسته و افزود: بر اساس پیمایش جدید این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۲۱ سال افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده آن است که سن بازی در ایران رو به افزایش است و دیگر نمی توان به طور صرف بازیهای دیجیتال را رسانه ای مرتبط با کودکان دانست.سید حسینی عنوان کرد: بر اساس آمار بدست آمده، ایرانیان به طور متوسط از ۶ سال گذشته شروع به بازی کردن با بازیهای دیجیتال کرده اند که این موضوع گویای آن است که در واقع نسل جدید بازیهای دیجیتالی، کاربران گوشیهای هوشمند و تبلت هستند و دیگر تصور بازیکنانی که تنها پشت کامپیوتر مشغول بازی هستند با واقعیات جامعه همخوانی ندارد.مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ادامه داد: بازیکنان در مورد بازیهای دیجیتال بیشتر با دوستان و خانواده خود صحبت می کنند و بر خلاف تصور فعلی، بحث در مود بازیها کمتر در فضای مجازی صورت میگیرد. این مسئله می تواند گویای آن باشد که این بازی ها به زندگی واقعی افراد وارد شده است.وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیمایش مذکور، اولویت بازیهای دیجیتال در میان بازیکنان، بعد از تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی اولویت سوم به شمار میرود و بر خلاف تصور عموم مردم یکی از سه تفریح اول بازیکنان ایرانی تفریحات ورزشی است.مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با اشاره به انتشار گزارش "نمای باز ۱۳۹۴" نیز متذکر شد: تعداد پرداخت کنندگان برای بازی ها به ۷ میلیون نفر در کشور افزایش یافته و سهم بازیهای ایرانی در بازار بازیهای کشور از ۱ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۵ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است که می تواند نتیجه رویکرد جدید بازی سازی ایرانی به ساخت بازیهای موبایلی و استفاده از ظرفیت مصرف این بازیها در کشور در جهت درآمدزایی باشد.وی در پایان خاطر نشان کرد: گزارشی تفصیلی از میزان و نحوه استفاده از بازیهای دیجیتال در شهر تهران نیز به زودی منتشر خواهد شد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]