تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816703763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد شتابان صنعت گیم در کشور به روایت آمار جدید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایسنا نوشت: مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با ارائه توضیحاتی درباره آمارهای جدیدی که به طور رسمی در حوزه بازی های دیجیتال منتشر شده است، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ایرانیان کاربر این بازی ها هستند.

سید محمد علی سید حسینی اظهار کرد:‌ بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان نمونه آماری در سراسر کشور اعم از کلان شهرها، شهرهای تابعه و روستاها مورد نظرسنجی قرار گرفته‌ اند. مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای همچنین متذکر شد: ‌در سال ۱۳۹۲ نیز پژوهشی در این زمینه صورت گرفته‌ بود که در قالب آن ۴۵۰۰ نفر مورد سوال قرار گرفتند اما با موافقت مدیریت فعلی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، در پیمایش اخیر این رقم به بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمارهای بدست آمده، در کشور حدود ۲۳ میلیون بازیکن بازی‌های دیجتال وجود دارد که با توجه به پیمایش سال ۹۲، تقریبا ۵ میلیون نفر افزایش داشته است. سید حسینی همچنین عنوان کرد: به این ترتیب این آمار گویای آن است که کمتر از یک سوم از جمعیت کشور جزو جامعه کاربران بازی های دیجیتال به شمار می‌روند. مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در بخش دیگری از صحبت های خود متذکر شد: براساس آمارهای بدست آمده، کاربران زن بازیهای دیجیتال در کشور حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و بر خلاف تصور عمومی که کودکان را بیشترین مخاطب بازی‌ها می دانند، نوجوانان وجوانان بیشترین مخاطبان این بازی‌ها در ایران هستند. وی میانگین سنی بازیکنان ایران را در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶ سال دانسته و افزود: بر اساس پیمایش جدید این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۲۱ سال افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده آن است که سن بازی در ایران رو به افزایش است و دیگر نمی توان به طور صرف بازی‌های دیجیتال را رسانه ای مرتبط با کودکان دانست. سید حسینی عنوان کرد: بر اساس آمار بدست آمده، ایرانیان به طور متوسط از ۶ سال گذشته شروع به بازی کردن با بازیهای دیجیتال کرده اند که این موضوع گویای آن است که در واقع نسل جدید بازی‌های دیجیتالی، کاربران گوشیهای هوشمند و تبلت هستند و دیگر تصور بازیکنانی که تنها پشت کامپیوتر مشغول بازی هستند با واقعیات جامعه همخوانی ندارد. مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ادامه داد: ‌بازیکنان در مورد بازیهای دیجیتال بیشتر با دوستان و خانواده خود صحبت می کنند و بر خلاف تصور فعلی، بحث در مود بازی‌ها کمتر در فضای مجازی صورت میگیرد. این مسئله می تواند گویای آن باشد که این بازی ها به زندگی واقعی افراد وارد شده است. وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیمایش مذکور، اولویت بازیهای دیجیتال در میان بازیکنان، بعد از تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی اولویت سوم به شمار می‌رود و بر خلاف تصور عموم مردم یکی از سه تفریح اول بازیکنان ایرانی تفریحات ورزشی است. مدیر پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با اشاره به انتشار گزارش "نمای باز ۱۳۹۴" نیز متذکر شد: تعداد پرداخت کنندگان برای بازی ها به ۷ میلیون نفر در کشور افزایش یافته و سهم بازی‌های ایرانی در بازار بازی‌های کشور از ۱ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۵ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است که می تواند نتیجه رویکرد جدید بازی سازی ایرانی به ساخت بازیهای موبایلی و استفاده از ظرفیت مصرف این بازیها در کشور در جهت درآمدزایی باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: گزارشی تفصیلی از میزان و نحوه استفاده از بازیهای دیجیتال در شهر تهران نیز به زودی منتشر خواهد شد. 5656  




جمعه 22 مرداد 1395 - 10:49:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن