تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820429405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی امشب شفاف با مردم سخن بگويد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان: هر چند تاكيد مي‌شود فراكسيون اميد بايد در راستاي اقدامات عملي كارنامه موفقي داشته باشد اما اين بدان معنا نيست كه اقدامات دو پهلويي صورت دهد كه در اهداف آن وجود ندارد.

مثلا در همين موضوع فيش‌های حقوقي بارها تاكيد شد فراكسيون اميد موضع معقول و در راستاي كمك به دولت داشته باشد اما ظاهرا برداشت درستي از آن نشده و ديروز رئيس اين فراكسيون در ديدار جمعي از مديران وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي، با بيان اينكه اعتماد مردم به نظام اسلامي سرمايه ملي است نسبت به اقداماتي كه موجب سلب اعتماد مردم از نظام مي‌شود هشدار داد و گفت:«مردم نسبت به حقوق‌هاي نامتعارف حساس هستند.

وقتي يك جوان براي گرفتن وام دو ميليون توماني بايد ماه‌ها منتظر باشد و وقتي مي‌بيند مديري در اين نظام حقوق‌هاي آنچناني مي‌گيرد آيا به مانند گذشته به مسئولان اعتماد مي‌كند؟ مردم منتظر اقدامات دولت در برابر حقوق‌هاي نامتعارف هستند و البته نبايد اين معضل دستاويزي براي تخريب مديران و تسويه حساب‌های سياسي شود.»

 محمد رضا عارف از جمله شخصيت‌هايي است كه به خوبي مي‌داند ماجراي حقوق‌های نامتعارف ارتباط مستقيمي با دولت روحاني ندارد و پيش از آن هم رواج داشته است. درخواست پيگيري اين موضوع از سوي دولت بسيار شايسته است اما شایسته‌تر آن بود كه رئيس فراكسيون اميد اشاره به منشأ و مبدا صدور فيش‌های حقوقي نامتعارف مي‌كرد.

طرح‌هايي براي تحقق عدالت اجتماعي

محمدرضا عارف ديروز به موضوعات ديگري هم اشاره داشت و با اشاره به نقش تاثيرگذار مردم در انقلاب اسلامي ايران، گفت: اگر بگوييم انقلاب اسلامي ايران مردمي‌ترين انقلاب در دنيا بود اغراق نكرده‌ايم و به همين دليل سرمايه اصلي نظام مردم هستند و با همين سرمايه در سال‌هاي بعد از انقلاب در برابر قدرت‌هاي بزرگ جهاني ايستاديم و توانستيم از حقوق خود دفاع كنيم. وي به وظيفه حاكميت در برابر مردم اشاره كرد و گفت: مردم بزرگوار ما نجيبانه مشكلات را تحمل مي‌كنند و هر وقت احساس كنند نظام به آنها نياز دارد در صحنه حضور دارند و در عمل نشان دادند صاحب اصلي انقلاب هستند.

حاكميت هم بايد به مطالبات به حق مردم رسيدگي كند و كوتاهي در اين خصوص پذيرفتني نيست. رئيس فراكسيون اميد دغدغه‌هاي معيشتي را مشكل اصلي مردم دانست و خاطرنشان كرد: داشتن زندگي آبرومند حق طبيعي مردم است اما متاسفانه مي‌بينيم كه درصد قابل توجهي از مردم در تامين حداقل‌هاي يك زندگي آبرومند با مشكلات مختلفي رو به رو هستند. وي با اشاره به پديده تكدي‌گري در جامعه گفت: در شان نظام اسلامي نيست كه در خيابان‌ها، كودكان و نوجوانان به تكدي‌گري مشغول باشند و دستگاهاي مسئول هم به جاي حل ريشه‌اي اين معضل به برخوردهاي فيزيكي متوسل ‌شوند.

 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يكي از اقشار مرتبط با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را كارگران دانست و با اشاره به نقش قشر كارگر در پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: كارگران در طول انقلاب اسلامي هيچ گاه توقع زيادي نداشتند و همواره قناعت و صبوري آنان را شاهد بوديم به طوري كه در طول دوران دفاع مقدس كارگران علاوه بر حضور در جبهه عموما بخشي از حقوق خود را به هزينه‌هاي جبهه اختصاص مي‌دادند. رئيس فراكسيون اميد اعتقاد به عدالت اجتماعي را مزيت اصلي اصلاح‌طلبان دانست و از اولويت فراكسيون متبوع خود براي تهيه و ارائه طرح‌هايي براي تحقق عدالت اجتماعي خبر داد.

وي بر ضرورت افزايش ثروت ملي تاكيد كرد و با بيان اينكه با منابع محدود نمي‌توان معجزه كرد،گفت: سازمان تامين اجتماعي در دوران جديد اقدامات قابل توجهي انجام داده است و مشكلاتي را كه براي اين سازمان در گذشته به خاطر برخي بي‌تدبيري‌ها و سوءمديریت‌ها ايجاد شده بود از ياد نمي‌بريم. بايد مجموعه بزرگ تامين اجتماعي كه براي توسعه آن تلاش زيادي شده در خدمت اقشار مختلف به‌ويژه كارگران بماند چرا كه اين مجموعه از دسترنج كارگران ايجاد شده و بايد حق و حقوق كارگران مراعات شود.

عارف در پايان با بيان اينكه وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي اقدامات خوبي در اين وزارتخانه انجام داده است گفت: فضاي مجلس دهم فضاي مچ‌گيري از دولتمردان نيست و به دنبال اصلاح برخي كاستي‌ها و نارسايي‌ها در بخش‌هاي مختلف است. انتظار مي‌رود دولت با همكاري با مجلس بتواند تلاش بيشتري را در جهت بهبود وضعيت اقتصادي كشور و ارتقای شاخص‌هاي رشد اقتصادي انجام دهد و به مطالبات مردم به ويژه در ارتباط با امر اشتغال جوانان و معيشت جدي‌تر پاسخگو باشد.





۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن