تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799115154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نرخ بیکاری در استان مازندارن/50 درصد از واحدهای تولیدی فاقد فعالیت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افزایش نرخ بیکاری در استان مازندارن/50 درصد از واحدهای تولیدی فاقد فعالیت هستند
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: امروزه با اجرای طرح اشتغال زایی، نرخ بیکاری همچنان در استان مازندران در حال افزایش است.

افزایش نرخ بیکاری در استان مازندارن/50 درصد از واحدهای تولیدی فاقد فعالیت هستند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مقیم مقیمی نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مردم مازندران همواره در پشت سرسبزی و طبیعت ناب با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: در این استان صنعت به گونه‌ای که باید باشد نیست و کشاورزی به صورت صنعتی و دیمی انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در حالی که مازندران به دلیل بارش فراوان آب شرب مناسبی ندارد و بعضی مناطق آب شرب خود را از شهرها و روستاهای هم جوار تهیه می‌کنند.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه بیکاری در این استان بی داد می‌کند، تصریح کرد: در طول سالیان گذشته توجه جدی به بهداشت  و درمان، فضاهای آموزشی، راه‌های مواصلاتی، عدم گاز رسانی در این استان نشده در حالی که مسئولین  اجرایی کشور وعده‌های داده اند و توقعات مردم را بالا برده‌اند.
 
مقیمی با بیان اینکه مازندران امروز فرزند بیمار ایران زمین است، تصریح کرد: آنچه که امروز در این مجال مطرح می‌شود، صرفا انعکاس روند اجرایی چند طرح و پروژه نیست، بلکه عرایض بنده مظلومیت سرزمینی است که عشق به ولایت و پایبندی به آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای فرو گذاری نکرده و نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد: مازندران سرزمینی است که به خاطر مجاهدات‌ها و رشادت‌های مردمانش و همچنین بسیاری از سرداران شهیدش جاودانی تاریخ شده است، این سرزمین غرور آفرین خاطرات شهید کشوری‌ها و شیرودی‌ها و 10هزار و 400 شهید دفاع مقدس است.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: استان مازندران و پایتخت شهیدان شمال کشور یعنی شهرستان بابل با هزار و 700 شهید صفحات ماندگاری در تاریخ ایران زمین و مازندران رقم زده‌اند و در خاطرات ماندند.
 
مقیمی با تاکید بر اینکه مازندران هنوز در پشت سرسبزی ظاهری، دارای درد و رنج فراوان است، تاکید کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مازندران سرزمینی سرشار از نعمات فراوان الهی بوده ولی در عین حال فقیر است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف یک به یک در طول ادوار گذشته به دیار مردمان صبور مازندران سفر کرده و پشت تریبون‌های بلند به مردم این سرزمین امید دادند، افزود: دولت دهم رفت و دولت یازدهم نیز در پایان راه خویش قرار دارد، اما همچنان مردم استان مازندران بی دریغ از تمام سخن‌های پر از امید، منتظرند.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: آیا به راستی وقت آن نشده که مازندران با وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ای نظیر دریا و جنگل  و زمین‌های حاصل خیز با سخت کوش ترین مردمان آن نگاه ویژه‌ای شود؟
 
مقیمی اضافه کرد: آیا همچنان ظرفیت‌های بلقوه مازندران باید در پشت  برگ‌های درختان آن پنهان بماند و یا  همچنان مردمان این سرزمین باید با امید به سامان بخشیدن برخی از مسئولان شب و روز خود را بگذرانند و بمیرند.
 
وی ادامه داد: نمی‌دانم که چرا علی رغم شهرهای همچون محرومیت گذاری توازن منطقه‌ای، بنگاه‌های زود بازده هنوز تحول اساسی در مازندران رخ نداده و همچنین علارقم مصوبه دولت در سفر استانی مبنی بر رفع محدودیت استقرار برخی از واحدهای صنعتی در استان‌های شمالی سازمان محیط زیست همچنان در رشد صنعتی شدن مازندران مانع ایجاد می‌کند و نیازمند تجدید ساختار اداری هستند.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه دولت‌های پیشین و دولت یازدهم به فجایع زیست محیطی و به دنبال آن فجایع انسانی از شیرآبه‌های پسماندهای که در جنگل‌ها و مراتع بکر و در سواحل دریایی مازندران رها سازی و دپو می‌شود نگاه ویژه‌ای ندارد و همچنین نمی‌دانم چرا استان مازندران از نظر جایگاه توسعه مقام‌های ردیف آخر استان‌های کشور را تجربه می‌کند.
 
مقیمی اضافه کرد: چرا با اجرای طرح اشتغالزایی نرخ بیکاری در استان مازندران در حال افزایش بوده و شاید  بالاترین نرخ بیکاری را در کشور کسب کرده و همچنین چرا بر اساس آمارهای رسمی اکنون بسیاری از جمعیت استان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه مازندران جزء معدود استان‌های کشور بوده حتی یک متر بزرگراه هم ندارد، تاکید کرد: این موضوع خود مهمترین عوامل بازدارنده استان در دستیابی به توسعه همه جانبه است.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه با وجود دریا و رودخانه‌های دائمی، سفره‌های آب زیر زمینی و سد بزرگ که مساحتی از خاک مازندران را در بر گرفته همچنان مردم این سرزمین  را با مشکل آب برای کشت مواجه کرده است، یادآور شد: بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی  در شهرک‌های صنعتی استان مازندران فاقد فعالیت هستند.
 
مقیمی ادامه داد: علی رغم مصوبه دولت و دهم و یازدهم بیش از یک هزار پروژه عمرانی ناتمام در بخش‌های راه و شهرسازی، کشاورزی، مسکن، آموزش و پرورش، آب و تربیت بدنی در مازندران وجود دارد و طراحی نشده این مصوبات و ناتمام ماندن و طولانی شدن مدت این پروژه‌ها حلاوت و شیرنی مصوبات آن سفر را به کام مردم این سرزمین تلخ کرده است.
 
وی با بیان اینکه بیشتر بیمارستان‌های مازندران یا تجهیز نشده یا فاقد نیروی متخصص و پزشک ماهر است، تاکید کرد: این امر باعث شده برخی از شهروندان‌ برای مداوای خود به مرکز استان یا شهرستان‌های هم جوار مراجعه کنند.
 
مقیمی با تاکید بر اینکه نشاط و شادابی و جنب و جوش روزگاران گذشته مردم مازندران جای خود را به افسردگی، اعتیاد و نا امیدی داده و مردم این استان را به عروس غم زده یا سرایدار دیگر هموطنان کشور مبدل کرده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی منتشر شده، مازندران بیشتر نرخ طلاق را نسبت به سال‌های گذشته به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده اکثریت طلاق‌های محقق شده در مراجع قضایی ناشی از بیکاری جوانان و عدم درآمد کافی سرپرست خانوار و اعتیاد بوده که این موضوع نیز خود بیانگر مظلومیت شهروندان مازندرانی است.
 
مقیمی با اشاره به اینکه کمربندی و کنار گذر جنوبی شهرستان بابل که به فرموده امام محبوب شهر ما به سن بلوغ 15 سالگی رسیده است همچنان تعطیل و نیمه فعال است.
 
وی گفت: به دلیل عدم بودجه مناسب جهت تسریع در ساخت کنار گذر جنوبی مازندران شهروندان، این استان باید تاوان تردد ماشین‌های سبک و سنگین و همچنین ترانزیت‌های سرسام آور را بپردازند.
 



۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن