تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816850207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدبينان اروپایی، خوش‌بينان آمريكایی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: هفته نامه تجارت فردا: موج مهاجراني كه اروپا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند، اين منطقه از جهان را درگير تفاوت‌هاي فرهنگي كرده است كه تا پيش از اين سابقه نداشته است. اين وضعيتي است كه كشوري مانند آمريكا و كانادا سال‌هاست با آن روبه‌رو است. اما نظرسنجي كه اخیراً توسط موسسه پيو منتشر شده نشان مي‌دهد شهروندان اروپا، برخلاف آمريكایی‌ها، نظر مثبتي نسبت به اين گوناگوني فرهنگي و موج جمعيتي كه خارج از مرزهاي اروپا متولد شده‌اند، ندارند.
 
نظر غالب در بين كشورهایی كه اين نظرسنجي در آنها انجام شده است، اين بوده كه تنوع فرهنگي اثر مثبت يا منفي بر كيفيت زندگي در اين كشورها ندارد و در هيچ كشوري اكثريت مردم اعتقاد به اثر مثبت تنوع فرهنگي بر كيفيت زندگي ندارند.
 
در واقع در بهترين حالت ممكن حدود يك‌سوم جمعيت پرسش‌شوندگان آن‌ هم در كشورهایی مانند سوئیس و انگلستان اعتقاد به اثر مثبت تنوع فرهنگي و نژادی دارند. در مقابل 63 درصد شهروندان يونان و 53 درصد شهروندان ايتاليا اعتقاد دارند حضور افرادي از فرهنگ متفاوت شرايط زندگي در كشور را نامطلوب‌تر كرده است. البته نمي‌توان فشار اقتصادي سال‌هاي پس از بحران بر شهروندان اروپایی را كه اتفاقاً با بحران مهاجران همزمان شده است، بر نظرات اعلام‌شده بي‌تاثیر دانست. اما چون تفكيك اين دو اثر ممكن نيست تنها به بررسي يكي از آنها اكتفا شده است.

اين بدبيني اروپایی‌ها، در حالي است كه در كشوري مانند ايالات متحده كه مي‌توان گفت از همان ابتدا با نژادها و فرهنگ‌هاي متفاوتي پايه‌گذاري شده و در تمام اين سال‌ها هم پذيراي مردم زيادي از همه مناطق جهان بوده است، نگاه به تنوع نژادي و فرهنگي شدیداً متفاوت است. حدود 60 درصد از شهروندان آمريكا اعتقاد دارند اين تنوع كشور آنها را تبديل به جاي بهتري براي زندگي كرده است، كمتر از 10 درصد خلاف اين عقيده را دارند و بيش از 30 درصد نيز اعتقاد دارند تنوع فرهنگي اثر خاصي بر شرايط زندگي نداشته است.
 
تهيه‌كنندگان گزارش پيو، اعتقاد دارند اين تفاوت نظر در دو سوي اقيانوس، بيشتر به ايدئولوژي سياسي غالب در مناطق بستگي دارد. ليبرال‌ها بيشتر اعتقاد دارند كه تنوع فرهنگي باعث بهتر شدن شرايط می‌شود و در مقابل محافظه‌كاران بيشتر اعتقاد به نسبت معكوس شرايط زندگي و تنوع فرهنگي دارند. همچنين بررسي‌ها نشان مي‌دهد، تحصيلات هم اثر قابل توجهي بر عقيده افراد دارد. درصد بيشتري از پرسش‌شوندگان با تحصيلات بالاتر، اعتقاد دارند كه تنوع فرهنگي شرايط را بهبود مي‌دهد.




بدبينان اروپایی، خوش‌بينان آمريكایی
 






۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن