تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804773963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت عدالت کیفی آموزش و پرورش خوب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
وضعیت عدالت کیفی آموزش و پرورش خوب نیست

فانی وزیر آموزش پرورش


شناسهٔ خبر: 3738055 - چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
جامعه > آموزش و پرورش

.jwplayer{ display: inline-block; } وزیر آموزش و پرورش گفت:عدالت کمی ما خوب و قابل قبول است اما وضعیت عدالت کیفی خوب نیست.باید تلاش کنیم خواسته عمومی مردم را جامعه عمل بپوشانیم. به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور  به جمع بندی مباحث مطرح شده در اجلاس پرداخت و گفت: ارزیابی وضع موجود، مروری بر عملکرد گذشته، آمادگی بیشتر برای استقبال از سال تحصیلی  در این سه روز انجام شد. وی افزود: آمادگی برای اجرای سند تحول بنیادین در برنامه ششم توسعه را نیز دنبال کردیم. راهبرد اصلی ما به استناد مصوبه دولت در برنامه ششم اجرای متوازن سند تحول است. وزیر آموزش و پرورش لازمه اجرای متوازن سند را داشتن نقشه راه دانست و گفت: نقشه راه تصویب شده و زیرنظام های سند در حال تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش است. فانی افزود: امروز مطالبه مردم ارتقای کیفیت در مدارس بویژه مدارس دولتی است ونیاز داریم بهره وری را در آموزش و پرورش ارتقا دهیم و خلق منابع جدید کنیم. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استانداردسازی فضاهای آموزشی در یک سوم مدارس ناایمن و همچنین تامین تجهیزات مدارس از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود. فانی با اشاره به چالش های پیش روی نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور گفت: گام اول در حل مسئله، شناخت مسئله است. باید ابتدا چالش ها را بشناسیم و سپس به راهکارها برسیم. تغییر و تحولات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و تغییر ارزش های فرهنگی جامعه است، حق نداریم با ابزار 30 سال پیش با  مشکلات جامعه برخورد کنیم. فانی تصریح کرد:عدالت کمی ما خوب و قابل قبول است اما وضعیت عدالت کیفی خوب نیست.باید تلاش کنیم خواسته عمومی مردم را جامعه عمل بپوشانیم. وی افزود:اگر آموزش و پرورش آینده را ببنید و برای آن برنامه ریزی کنید خروجی آموزش و پرورش پاسخگوی آینده جامعه است. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آینده نگاری و  آینده پژوهشی ضرورت دستگاه ها است. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سرعت تغییر فناوری های ارتباطی و تنظیم نظام آموزشی با این فناوریها و برخورد با برخی آسیب های آن چالش دیگر است، نمی توانیم فضاهای مجازی را حذف کنیم بلکه باید آن را مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت، مهاجرت از روستاها چالش دیگر است گفت:بسیاری مدارس نویی که ساختیم اکنون خالی است. تعارض و ناهماهنگی برنامه های دستگاهها با آموزش و پرورش چالش دیگر ماست.
تعارض میان خانه و مدرسه و جامعه و مدرسه را نیز باید درنظرگرفت. وی تجاری شدن آموزش و پرورش و تغییر کارکردهای آن را یکی دیگر از چالش های پیش رو دانست و گفت: تهی شدن آموزش و پرورش از تربیت همه جانبه یک چالش است. در دهه 60 و 70 به دنبال آن بودیم که دانش آموز بیرون از مدرسه نماند و حتی مدارس شش شیفته هم داشتیم. اما امروز فقط 10 درصد مدارس ما دوشیفت هستند، کمیت رشد کرده اما کیفیت هنوز مطلوب نیست.
فانی با اشاره به شروع سال تحصیلی گفت: امسال بودجه ما نزدیک به 31 هزار میلیارد تومان است و اگر 200 روز آموزشی داشته باشیم که البته نداریم، حدود 150 میلیارد تومان در هرروز می شود.  اگر یک روز مدرسه دیرتر راه بیافتد و یا تعطیل شود 150 میلیارد تومان به هدر می رود. باید تقویم آموزشی به درستی اجرا شود. تلاش کنید روز شنبه سوم مهر مدارس با قوت شروع شوند. فانی با تاکید بر استقرار مطلوب پایه دهم تصریح  کرد: این یک کار سختی است. برای آموزش معلمان برنامه ریزی های خوبی انجام شده و آموزش معلمان را باید بخصوص برای کتب جدید جدی گرفت. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی امسال با چالش هایی مواجه بود گفت‌: عدم آمادگی لازم مدیران و مشاوران و اطلاع رسانی نسبتا ناموفق ما برای هدایت تحصیلی مشکلاتی را رقم زد که با تخصیص ظرفیت در برخی رشته ها بخصوص تجربی مشکل حل شد. وی تاکید کرد: مدیران مناطق به گونه عمل کنند که دیگر شاهد مشکلات و گلایه ها درباره هدایت تحصیلی نباشیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن