تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817225229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هديه پدرهاي آسماني براي رقيه‌هاي دلتنگ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هديه پدرهاي آسماني براي رقيه‌هاي دلتنگ
شايد در همسايگي يا يك كوچه اين طرف‌تر و آن طرف‌تر، دختر بچه‌هايي هستند كه عجيب آدم را ياد رقيه سه ساله حسين(ع) مي‌اندازند...
نویسنده : عليرضا محمدي 


«دختر بچه بابايي مي‌شود»؛ اين جمله را خيلي از ما شنيده‌ايم و خيلي‌ها در زندگي تجربه‌اش كرده‌ايم. روز دختر هم كه همين چند روز پيش بود و دل باباها در اين روزها براي دخترانشان جور ديگري مي‌تپد! اما حوالي خودمان، شايد در همسايگي يا يك كوچه اين طرف‌تر و آن طرف‌تر، دختر بچه‌هايي هستند كه عجيب آدم را ياد رقيه سه ساله حسين(ع) مي‌اندازند. باباهايشان يكي يكي مي‌روند تا ديگر داستان كربلا به آن تلخي و مظلوميت تكرار نشود و حالا اين رقيه‌هاي كوچك چند وقتي مي‌شود عادت كرده‌اند چهره كاغذي بابا را از پس قاب عكسشان ببوسند و با آن درد دل كنند. رقيه‌هاي زمانه ما، دختران شهداي مدافع حرم هستند كه اين روزها شايد دلتنگ‌ترين آدم‌هاي روي زمين باشند.
چند روز پيش بود كه خبردار شديم بسيجي‌هاي حوزه 231 والعصر مراسمي براي دختران شهداي مدافع حرم برگزار كرده‌اند و چون دير به ما اطلاع داده بودند، نتوانستيم در مراسم شركت كنيم. اما اين حركت خودجوش و مردمي آن قدر زيبايي داشت كه در گفت و گو با حامد خداوردي فرمانده حوزه 231 والعصر، گوشه‌هايي از آن را بازتاب دهيم و به خوانندگان صفحه پايداري معرفي كنيم. مراسمي كه پنج‌شنبه 14 مردادماه مصادف با اول ذيقعده روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شد.
خداوردي در خصوص انگيزه‌هاي برگزاري اين مراسم گفت: در شرايط كنوني دختران زيادي هستند كه مي‌توانستند از پدران خود تبريك دريافت كنند اما پدرانشان خون خود را هديه كرده‌اند تا دختران و پدران زيادي در امنيت و آسايش زندگي كنند. بنابر اين تصميم گرفتيم به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، در حد توانمان گوشه‌اي از دلتنگي اين نوگلان را پر كنيم و با برگزاري مراسمي، از طرف پدران آسماني‌شان هدايايي را تقديم دختران و خانواده شهداي مدافع حرم كنيم.
فرمانده حوزه 231 والعصر ادامه داد: در اين مراسم خانواده 34 شهيد مدافع حرم دعوت شده بودند كه از ميان آنها شايد چهار شهيد پسر كوچك داشتند و الباقي همگي صاحب دختران غالباً كوچكي بودند كه حالا حسرت شنيدن يك تبريك از پدرانشان را دارند.
آن طور كه خداوردي مي‌گويد نكته جالب در مراسم مردمي تبريك روز دختر به خانواده شهداي مدافع حرم، همكاري و مشاركت تعدادي از اين خانواده‌ها با دست‌اندركاران برگزاري مراسم بود. مرادي در توضيح مي‌افزايد: اين مراسم به همت بسيجيان حوزه 231 والعصر تدارك ديده شده بود، اما تعدادي از همسران شهداي مدافع حرم به ويژه سركار خانم امامي همسر شهيد محمد حسين مرادي نيز با ما همكاري داشت كه اين موضوع بر زيبايي كار مي‌افزود. در واقع خود خانواده شهداي مدافع حرم ميزبان ساير خانواده‌ها بودند.
وي در پايان افزود: خانواده شهيدان عبدالله باقري، محرم ترك، محمدحسين‌مرادي و جاويدالاثر محمدآژند از جمله خانواده شهدايي بودند كه در كنار 34 خانواده شهيد مدافع حرم از آنها تجليل به عمل آمد و دختران اين خانواده‌ها به همراه مادرانشان، هدايا و لوح تقديري دريافت كردند. اجراي گروه تواشيح، سرود، برنامه‌هاي شاد متناسب با روحيه كودكان و همچنين رنگ‌آميزي چهره كودكان كه بسيار هم مورد توجه‌شان قرار گرفت، از جمله برنامه‌هاي اين مراسم بود.
 
به نظر مي‌رسد جالب‌ترين بخش برگزاري چنين مراسمي، مردمي بودن آن باشد. اينكه تجربه هشت سال دفاع مقدس و آسيب‌هايي كه به خانواده ايثارگران وارده آمده، اكنون فضاي فكري جامعه ما (حتي‌المقدور بخش دردآشناي جامعه را) آماده پذيرش موقعيت و شرايط خاص چنين خانواده‌هايي كرده است. خصوصاً در مورد خانواده شهداي مدافع حرم كه مورد تهمت جريان‌هايي قرار مي‌گيرند و به اشكال مختلف سعي مي‌شود راه و هدف طي شده توسط شهداي مدافع حرم مورد هجوم و لطمه قرار بگيرد. بنابر اين اقدامات خودجوش مردمي براي تجليل از خانواده اين عزيزان مي‌تواند قدمي در مسير پاسداري از ارزش‌هاي موجود در جبهه مقاومت اسلامي و دفاع از حريم اسلام و اهل‌بيت باشد.
پ. ن: جمله‌اي در تبريك روز دختر ديدم كه به نظرم زيباتر از ديگر جملاتي بود كه اين اواخر در پيامك و شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد. اين جمله مي‌گفت: «خدا لبخند زد و دختر آفريده شد. لبخند خدا روزت مبارك» يادمان باشد، يادمان نرود غرور و آرامش امروزمان را مديون چه بزرگمرداني هستيم؛ عبدالله باقري، محرم ترك، محمدحسين مرادي، محمدآژند...



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن