تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820527719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر آلودگی صوتی بر رفتار پستانداران دریایی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بررسی‌ها نشان می‌دهد آلودگی صوتی ناشی از فعالیت‌های انسان بر پستانداران دریایی در دریای مدیترانه تاثیر نامطلوب دارد.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان دانشگاه "آلکالا"ی اسپانیا و کارشناسانی از چند دانشگاه دیگر به مطالعه روی تاثیرات بالقوه آلودگی‌های صوتی ناشی از فعالیت انسان روی پستانداران دریای مدیترانه پرداختند.

در این بررسی از تجهیزاتی برای "مانیتورینگ" آبی استفاده شد که در عمق‌های مختلف قرار داده شد تا به تشخیص صدا، ضبط و تقسیم‌بندی آن بپردازند. این اصوات منشأهای مختلفی داشته است.

این تجهیزات که SAMARUC نام دارد، به گفته محققان بر خلاف دستگاه‌های دیگر تنها به ضبط صدا نمی‌پردازد و الگوریتم‌های فرآیند صدا را ادغام کرده و قادر به ارائه فایل‌های صوتی لیست شده برای رخدادهای آبی مختلف است.

همچنین این دستگاه می‌تواند برای تشخیص و تقسیم بندی صداهای ضبط شده برنامه‌ریزی شود و به آن اجازه می‌دهد تا صداهای منتشر شده از وال‌ها، دلفین‌ها، قایق‌ها و تجهیزات بندر را تشخیص دهد.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، محققان امیدوارند با این بررسی بتوانند تنوع زیستی منطقه مدیترانه را مشخص کنند که به تشخیص رفتارهای پستانداران دریایی و الگوی مهاجرت آنها کمک می‌کند. همچنین این یافته‌ها محققان را قادر می‌سازد تا جزئیات منبع و سطح آلودگی صوتی در این منطقه را دسته بندی کنند.

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن