تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814676887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریافت وجه از سوادآموزان و آموزش دهندگان ممنوع است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس سازمان سوادآموزی: دریافت وجه از سوادآموزان و آموزش دهندگان ممنوع است رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تمام فعالیت های سوادآموزی برای همه افراد رایگان است لذا دریافت وجه از سوادآموزان آموزش دهندگان به هر بهانه ای ممنوع است.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ مرداد ساعت 12:21

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛علی باقرزاده در روز پایانی اجلاس روسای آموزش و پرورش که امروز چهارشنبه 20 مردادماه در سالن اجلاس برگزار شد گفت: آموزش و سوادآموزی از قدیمی ترین فعالیت های توانمندساز و ظرفیت ساز بشری است در تمام ادیان الهی، مکاتب فلسفی و اسناد و قوانین ملی و بین المللی، سوادآموزی و آموزشهای پایه جز حقوق اولیه و اساسی شهروندان محسوب می شود.
وی ادامه داد: سواد آموزی هسته اصلی فعالیتهای یونسکو از بدو تاسیس تا کنون بوده محور کلیدی سند جهانی آموزش برای همه و برنامه عمل دستور کار آموزش 2030 یا اهداف توسعه پایدار است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با اعتقاد به اهمیت و تاثیر سوادآموزی در توسعه همه جانبه و پایدار جامعه با تصویب و ابلاغ مجموعه راهکارهایی اراده خود را برای حل این معضل ملی نشان داده و با احیای شورای عالی پشتیبانی و برگزاری 6 جلسه شورای عالی و کمیته تخصصی در سطح ملی و 175 جلسه شورای پشتیبانی در استان ها و 2446 جلسه در شهرستان ها از اجرای برنامه حمایت کردند.
باقرزاده با اشاره به اینکه با حمایت وزیر روند کمی- کیفی رو به پیشرفت بوده است افزود: با ایجاد پایگاه اطلاعات ثبتی و تشکیل شناسنامه آموزشی برای 53 میلیون شهروند 10 تا 49 سال روند تعیین وضعیت سواد اصلاح شده است بر اساس این پایگاه کمتر از یک میلیون و 200 هزار بیسواد 10 تا 49 سال باقی مانده اند که حدود 4 درصد جمعیت این گروه سنی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام فعالیت های سوادآموزی برای همه افراد رایگان است لذا دریافت وجه از سواداموزان آموزش دهندگان و شرکت های طرف قرار داد به هر بهانه ای ممنوع است .
باقرزاده عنوان کرد: طرح آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان از 2 سال گذشته اجرا شده و فقط یک سال وقت داریم که با استفاده از مرجعیت مدیران مدارس آن را به نتیجه برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: مرکز یادگیری محلی نقطه عطف تغییر رویکرد سوادآموزی و بهترین فرصت عرضه سوادآموزی است. امتحانات پایانی سوادآموزی ضامن اصلی کیفیت آموزشی است ما نباید بیسواد مدرک دار تولید کنیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: جذب کودکان لازم التعلیم و پیشگیری از ترک تحصیل در دوره ابتدایی ضامن ریشه کنی بی سوادی است سال گذشته 25 هزار کودک بیسواد تحت پوشش برنامه های سوادآموزی بودند .
باقرزاده اشاره کرد: مسئله بیمه ماهیانه آموزش دهنده ها با بخشنامه چندروز آینده وزیر آموزش و پرورش حل خواهد شد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن