تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820631248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای تفاهم نامه در زمینه توسعه صادرات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امضای تفاهم نامه در زمینه توسعه صادرات نظر به اهمیت هلدینگ ها و شرکت های بزرگ در توسعه صادرات کالایی و خدمات غیرنفتی و در راستای تحقق بخشی به اهداف صادراتی تعیین شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 95، تفاهم نامه همکاری بین موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و سازمان توسعه تجارت ایران منعقد شد.
۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ مرداد ساعت 08:13

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا  به نقل از شاتا، این تفاهم نامه به منظور مشارکت در انجام اقداماتی برای تحقق اهداف توسعه صادرات کالا و خدمات غیرنفتی از طریق ایجاد کارگروه توسعه صادرات هلدینگ ها و شرکت های بزرگ بین موسسه و سازمان توسعه تجارت ایران منعقد شده است.
در این تفاهم نامه طرفین بر فرهنگ سازی و ارایه آموزش های مورد نیاز برای تشویق هلدینگ ها و شرکت های بزرگ به توسعه صادرات، مساعدت به تدوین برنامه توسط هر یک از هلدینگ ها و شرکت های بزرگ صادراتی برای مشخص کردن اهداف صادراتی آنها به لحاظ کالایی و کشوری و نحوه برندسازی محصولات تاکید شده است.
از دیگر موضوعات این تفاهم نامه می توان به تشکیل کمیته های تخصصی برای شناسایی و احصای مشکلات و موانع توسعه صادرات هلدینگ ها و شرکت های بزرگ و ارایه راهکارهای مناسب و همچنین انجام مذاکرات لازم برای تقسیم بازارها و یا توافق سهم از بازارهای صادراتی و بررسی و پیشنهاد مشوق های ممکن برای بنگاه ها و ارایه به بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات و جوایز صادراتی و همچنین تدوین و ارایه بسته سیاستی در کارگروه به منظور توسعه صادرات هلدینگ ها و شرکت های بزرگ بر اساس راهکارهای ارایه شده توسط کمیته تخصصی و ارایه آن به مقام عالی وزارت، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد.
در این تفاهم نامه موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی بر تعیین اعضای کمیته های تخصصی و مدیریت این کمیته، استقرار دبیرخانه کمیته های تخصصی کارگروه در محل موسسه، انجام بررسی های لازم درخصوص برنامه های صادراتی تدوین شده توسط هلدینگ ها و شرکت های بزرگ، مطالعه و پژوهش در زمینه شناسایی و معرفی مدل های مختلف ایجاد و توسعه شرکت های بزرگ صادراتی عمومی و تخصصی و روش های ارتقای مقیاس شرکت ها در سایر کشورهای در حال توسعه و همکاری برای فرموله شدن توافقات لازم برای پیشبرد طرح های مشترک میان هلدینگ ها و شرکت ها از یک سو و دولت از سوی دیگر متعهد شده است.
بر اساس این تفاهم نامه، سازمان توسعه تجارت ایران باید اقدامات لازم در زمینه مدیریت کارگروه توسعه صادرات هلدینگ ها و شرکت های بزرگ، شامل دعوت از اعضا، صدور احکام و ...، استقرار دبیرخانه کارگروه در محل سازمان و همکاری و مشارکت در انجام مطالعات پشتیبان و ارایه آمار و مستندات مورد نیاز به اعضای کارگروه به عمل آورد.
در این تفاهم نامه طرفین با تشکیل کمیته اجرایی مشترک بر تعیین اعضای کارگروه توسعه صادرات هلدینگ ها و شرکت های بزرگ، تعیین اعضای کمیته های تخصصی و برنامه های آنها، بررسی و پیشنهاد مشوق های مورد نظر در گام پنجم ماده 1 این تفاهم نامه به نهادهای ذی ربط ، تدوین بسته های سیاستی برای تشویق توسعه صادرات و ارایه به کارگروه و سایر مراجع برای تصویب و نظارت بر حسن اجرای بسته های سیاستی تاکید کرده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن