تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806894928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله موحدی کرمانی:کسی که حقوق‌ نجومی دریافت می کند مثل کسی است که با آب نجس وضو گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اینکه یک عضو هیئت مدیره چند ساعت در جلسه بنشیند و در پایان ماه حقوقش دهها میلیون باشد و کارگر بیچاره یک یا دو میلیون بگیرد از نظر عقلی و شرعی قابل تحمل نیست.


آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های امروز نماز جمعه، با اشاره به موضوع فیش های حقوق نجومی، اظهار کرد: باید این اموال به بیت المال بازگردانده شود؛ مثل آن ها مثل کسانی است که ندانسته با آب نجس وضو گرفته باشند.
وی گفت: کسانی که نمی دانستند حقوق های نامتعارف و نجومی غیراسلامی و غیرمشروع است باید این حقوق ها را به بیت المال برگردانند.
موحدی کرمانی با اشاره به بازگشت میزانی از حقوق های نامتعارف و نجومی به بیت المال، از بازگردانندگان تشکر کرد. اهم سخنان خطیب امروز نماز جمعه در تهران به نقل از خبرگزاری‌ها به شرح زیر است:
** یادمان باشد در زندگی‌مان مال حرام وارد نشود. در خطبه هفته‌های پیشین در مورد حقوق‌های نجومی سخنانی گفتم؛ برخی اعتراض و انتقادهایی داشتند که پاسخ آنها را می‌دهم؛ یکی این بود که کار آنها قانونی بوده است و قانون به آنها اجازه داده است.
** برخی می‌گویند قانون اجازه دریافت حقوقهای کلان را داده و کسانی که این حقوقها را دریافت کرده‌اند در واقع به قانون عمل کرده‌اند که این مطلب درستی نیست.
** قوانین مربوط به حقوقهای نامتعارف غیراسلامی است. البته ممکن است کسی نمی‌دانسته این قوانین غیراسلامی است بنابراین معذور است اما اکنون که فهمیده باید آنها را به بیت‌المال برگرداند.
** بدانید زمانی که مردم ایران به جمهوری اسلامی رایی بالا دادند، گفتند هر چیزی که خلاف اسلام باشد را ما نمی‌پذیریم. فقها هم جمله‌ای دارند به نام ثبوت و اثبات؛ یکی از معانی فقه ما عقل است؛ فقها و مراجع بر اساس قرآن، سنت، روایات و عقل و اجماع فتوا می‌دهند. حال می‌توان فکر کرد که چنین کاری بر اساس منطق باشد و فقها قبول کرده‌اند کسانی که پشت‌های میز می‌نشینند و همه نوع خوراکی جلوی رویشان است، حقوقشان ۱۰ تا ۴۰ میلیون بگیرند و از آن سو کارگری بیچاره‌ای که در عمق ۱۰۰ متری در حالی که هر لحظه تنفسش مشکل دارد، کار می‌کند، یک میلیون حقوق بگیرد! آیا چنین چیزی می‌شود؟
** حقوق‌های نجومی این‌چنینی شرعی نیست و وجهه اسلامی ندارد. البته الان مجلس موظف شده این حقوق‌ها را بررسی کنند.
** سعودیها بدانند اینک که مانع حج شده‌اند دیگر راهی برای ورود به مسجدالحرام ندارند مگر با خوف و وحشت. اینها مورد تنفر و انزجار مردم مسلمان قرار می‌گیرند. ** کسانی که مانع از حضور مسلمانان در حج شده‌اند، به نفرین این مسلمانان گرفتار می‌شوند و بنابر نص صریح قرآن، این افراد هم در دنیا رسوا می‌شوند و هم در آخرت به عذابی الیم دچار خواهند شد. ** نظام، مجلس را موظف کرده است که قوانین متراکم فراوان را بررسی کند و ببیند کدام قوانینی که در زمان شاه وجود داشته خلاف اسلام است و آن را در مجلس باطل کند اما مجلس مگر چقدر وقت و قدرت دارد که این قوانین انباشته را بررسی کند و ببیند غیراسلامی کدام است، مجلس واقعا این توان را ندارد.
** حتی بعد از انقلاب اسلامی آیین نامه ها، مقررات و ضوابطی در هیات دولت و توسط وزرا تصویب شده که تمام این ها باید به مجلس داده شود و رییس مجلس موظف است بگوید این قوانین اسلامی است یا نیست. انبوه فراوانی از قوانین انباشته شده وجود دارد و مجلس نرسیده تا آن را بررسی کند، اگر در بین این قوانین و آیین نامه ها برخی از قوانین و مقررات اسلامی نبود و مجلس فرصت نکرده است تا آن را بررسی کند نمی توانیم بگوییم این ها اسلامی است.
** وقتی قوانین و آیین نامه ها اسلامی نیست نمی توانیم بگوییم و یکی از مبانی تشخیص اسلامی بودن، عقل است و عقل به ما اجازه نمی دهد بگوییم این فرد با کار کم درآمد کلان را از بیت المال بردارد.
17213  




جمعه 15 مرداد 1395 - 14:21:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن