تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخلف بزرگ با سوءاستفاده از نام بارسلونا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: حتما بارها اخبار تخلفاتی که در آکادمی‌ها و مدارس فوتبال رخ می‌دهد، را شنیده‌اید. چندی پیش بود که یک شرکت اعلام کرد قصد دارد مدرسه فوتبال بارسلونا را با مجوز رسمی این باشگاه در تهران افتتاح کند که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و حتی میان مردم داشت. این‌که یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا در ایران مدرسه فوتبال افتتاح کند، اتفاق بزرگی بود اما این مسأله فقط درحد حرف و برگزاری یک نشست خبری باقی ماند تا این‌که دیروز فدراسیون مجوز این مدرسه فوتبال را باطل کرد.

لغو مجوز بارسلونا در تهران

روز گذشته سایت فدراسیون فوتبال از لغو مجوز مدرسه فوتبال باشگاه بارسلونای اسپانیا در تهران به دلیل بدقولی مسئولان شرکت واسطه خبر داد. شرکتی به نام ورزش سبز که مجوزهای لازم را برای برگزاری یک دوره یک هفته‌ای گرفته بود و حتی از علاقه‌مندان زیادی هم ثبت‌نام کرده بود،‌ بعد از ٢ماه هیچ اقدامی انجام نداد تا فدراسیون نیز مجبور شود مجوزی که خودش صادر کرده، را لغو کند.

تبلیغات با پول مردم

مسئولان این شرکت برای حضور علاقه‌مندان در سنین ٨ تا ١٤‌سال اطلاعیه‌ای را صادر کرده و برای ثبت‌نام نیز مبلغی را از داوطلبان اخذ کرده بودند، حتی نشست خبری مسئولان این شرکت با حضور برخی از افراد مسئول که گفته می‌شد ازسوی باشگاه بارسلونا در تهران حضور یافته‌اند، برگزار شد و طی چند ساعت به برنامه‌های این مدرسه فوتبال در تهران اشاره شد. حالا با بدقولی مسئولان این مدرسه فوتبال، مجوز ازسوی فدراسیون لغو شده اما قربانی اصلی خانواده‌هایی هستند که برای ثبت‌نام فرزند خود در مدرسه فوتبال بارسلونا هزینه کرده‌اند و الان هم ازسوی فدراسیون به همان شرکت ارجاع داده شدند، اگر کسی پاسخگوی آنها باشد.

مجوزی از هیأت فوتبال صادر نشده است

با این‌که فدراسیون فوتبال از صدور مجوز کوتاه‌مدت برای مدرسه فوتبال باشگاه بارسلونا خبر داده بود، مسئولان هیأت فوتبال تهران معتقدند؛ هیچ مراجعه‌ای برای دریافت مجوز جهت برگزاری این دوره آموزشی به آنها نشده است. رضا عابدینی، دبیر هیأت فوتبال تهران دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «تا به امروز هیچ درخواستی برای اخذ مجوز تأسیس مدرسه فوتبال بارسلونا در تهران به دست ما نرسیده است و ما هیچ اطلاعی دراین‌باره نداریم. البته طبق قانون هر مدرسه فوتبالی که بخواهد به صورت رسمی و قانونی کار کند،‌ باید از هیأت فوتبال استان مجوز داشته باشد اما تا به امروز درخواستی دراین‌باره به دست ما نرسیده است.»

علیزاده: قرار نبود هزینه‌ای از مردم دریافت شود

محمد علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال درباره چگونگی صدور مجوز برای آکادمی بارسلونا و چرایی لغو آن به «شهروند» می‌گوید: «مسئولان این شرکت در یک برهه زمانی به ما مراجعه کردند و اصرار داشتند که اگر سریعا مجوز فعالیت آنها صادر نشود، مسئولان آکادمی بارسلونا دیگر حاضر به فعالیت در ایران نمی‌شوند. متأسفانه بعد از گذشت ٢ماه از صدور مجوز هیچ اقدامی ازسوی این شرکت انجام نشده و هیچ دوره آموزشی نیز برگزار نشده است. ما هم مجوز کوتاه‌مدت آنها را لغو کردیم تا ذهن علاقه‌مندان به فوتبال روشن شود.» وی درپاسخ به این سوال که تکلیف افرادی که برای ثبت‌نام در این مدرسه فوتبال هزینه‌ای را پرداخت کردند، چه می‌شود، می‌افزاید: «خود این شرکت باید پاسخگو باشد، چون به تعهداتش عمل نکرده است. وقتی نتوانستند مسئولان مدرسه فوتبال بارسلونا را به تهران بیاورند، مسئولیتش برعهده ما نیست. ما فقط می‌توانیم مجوز را صادر و درصورت تخلف آن را باطل کنیم. به‌ هرحال این شرکت مکانی را هم برای این کار اجاره کرده بود و همه چیز مهیا بود اما نمی‌دانم چرا به تعهداتش عمل نکرد. اصلا قرار نبود هزینه‌ای از کسی گرفته شود و این هم جزو تخلفات آقایان است.» علیزاده درپایان درباره اتفاقات مشابه و فعالیت آکادمی باشگاه‌های بزرگ جهان در ایران خاطرنشان می‌کند: «از این درخواست‌ها از کشورهایی مثل آلمان، ترکیه و اسپانیا زیاد داریم اما تا زمانی که برای ما مسجل نشود که یک مدرسه فوتبال فعالیت قانونی می‌کند، مجوزی صادر نمی‌کنیم.»

 بازهم قربانی مردم هستند

درحالی که در سال‌های اخیر بارها شاهد تخلفات متعدد در مدارس فوتبال بودیم و مسئولان هم به مردم بابت حضور فرزندانشان در مدارس فوتبال مجوزدار هشدار داده‌اند، به نظر می‌رسد حتی مدارس فوتبال دارای مجوز نیز قابل اعتماد برای مردم نیستند. کودکان و نوجوانانی که با رویای فوتبالیست شدن وارد این مدارس فوتبال می‌شوند، درنهایت با وجود هزینه گزافی که می‌کنند، از ادامه کارشان در ورزش و فوتبال ناامید شده و ضربه می‌خورند. حالا شاید این موضوع هم باب شود که با نام باشگاه‌های بزرگ دنیا برای جلب‌نظر مردم برخی افراد سودجو وارد فضای فوتبال شوند اما مسئولان نباید اجازه تکرار چنین اتفاقی را بدهند، چون درنهایت قربانی اصلی مردم هستند.





۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن