تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815318217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت وام ازدواج در آستانه توقف


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرداخت وام ازدواج در آستانه توقف
در حالي صف انتظار دريافت وام ازدواج طولاني‌تر شده و بانكداران كم لطفي خود را به جوانان در آستانه ازدواج اثبات كرده‌اند كه اين بار نمايندگان مجلس وعده ورود به اين موضوع را داده‌اند.
در حالي صف انتظار دريافت وام ازدواج طولاني‌تر شده و بانكداران كم لطفي خود را به جوانان در آستانه ازدواج اثبات كرده‌اند كه اين بار نمايندگان مجلس وعده ورود به اين موضوع را داده‌اند.
به گزارش مهر، صف درخواست وام ازدواج در برخي از شعب بانكي طولاني شده و برخي از متقاضيان دريافت اين وام، ماه‌ها‌ست در نوبت دريافت هستند، بدون اينكه اطلاع‌رساني درستي از سوي شعب به آنها صورت گيرد.
برخي از شعب از بي‌اطلاعي متقاضيان نسبت به اينكه چه مداركي براي تكميل پرونده بايد ارائه شود، سوء استفاده كرده و هيچگونه اطلاعاتي به متقاضي نمي‌دهند يا حتي تماسي با آنها براي ارائه مدارك جهت تكميل پرونده و انجام مراحل قانوني براي دريافت وام صورت نمي‌گيرد.
اين بانك‌ها در پاسخ به اين مطلب كه چرا در اين باره به متقاضي اطلاع‌رساني درستي صورت نمي‌گيرد، مطرح مي‌كنند كه تعداد متقاضيان دريافت وام ازدواج بسيار زياد است و بانك قادر به پاسخگويي به اين تعداد از متقاضيان با اين ميزان منابعي كه در اختيار دارد، نيست و تعداد افراد در نوبت در حال افزايش است.
اين در حالي است كه برخي از بانك‌ها در همان روزهاي ابتدايي كه پرداخت اين وام از سوي بانك مركزي از ابتداي مردادماه امسال ابلاغ شده بود، اعلام كردند كه از ابتداي تيرماه وام ازدواج را مي‌پردازند، اين در حالي است كه بررسي‌هاي ميداني نشان مي‌دهد كه صف‌هاي پرداخت وام ازدواج در اين بانك‌ها به شدت بالا رفته است.
يكي از متقاضيان مي‌گويد ماه‌هاست در نوبت دريافت وام ازدواج است و هيچ تماسي از سوي بانك با وي در اين باره گرفته نشده است و بسياري از جوانان براي دريافت اين وام در بلاتكليفي به سر مي‌برند. بانك‌ها هميشه در پرداخت وام‌هاي اينچنيني به مردم كم توجهي مي‌كنند و مدت زمان پرداخت اين وام‌ها و شرايط آنقدر سخت مي‌شوند كه متقاضي از دريافت منصرف مي‌شود.
پرداخت وام ازدواج با مبلغ ۳ ميليون، ۵ ميليون و ۱۰ ميليون همواره با مشكلاتي همراه بوده و بانك‌ها كم لطفي خود را نسبت به پرداخت اين وام به مردم و جوانان نشان داده‌اند. پرداخت وام‌هاي با ارقام كم ولي با اهميت براي مردم هميشه با سردي توجه از سوي بانكداران همراه بوده است و كارشكني‌هاي شعب در اين باره براي مردم اثبات شده است.

پرواز بوئينگ در ايران منتفي مي‌شود؟
بعيد است خزانه‌داري امريكا تا قبل از انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر اين كشور، مجوز نهايي شدن قراردادهاي بوئينگ و ايرباس با ايران را صادر كند.
به گزارش رويترز، در حالي كه وزارت خزانه‌داري امريكا در حال تصميم‌گيري در اين‌باره است كه مجوز فروش هواپيماهاي بوئينگ و ايرباس را به ايران بدهد يا نه، مخالفان توافق هسته‌اي تلاش‌هايي را براي بي‌ثمر گذاشتن قراردادهاي خريد هواپيما توسط ايران آغاز كرده‌اند.  بر اساس توافق هسته‌اي منعقده بين ايران و قدرت‌هاي جهاني، فروش هواپيما به ايران مجاز است، اما برخي از اعضاي كنگره امريكا كه مخالف اين توافق هستند، قصد دارند جلوي فروش 200 فروند هواپيما به ايران به ارزش حدود 50 ميليارد دلار را بگيرند.
اين نمايندگان علاوه بر اينكه مخالف هرگونه اقدامي در جهت تقويت حكومت تهران هستند، استدلال مي‌كنند كه ايران مي‌تواند از اين هواپيماهاي مسافربري براي اهداف نظامي نظير انتقال نيرو براي جنگ با نيروهاي امريكايي يا متحدانش در سوريه و نقاط ديگر دنيا استفاده نمايد.  بوئينگ و ايرباس، دو شركت بزرگ هواپيماسازي جهان، اوايل امسال قراردادهايي را براي فروش هواپيما به ايران منعقد كرده‌اند.
حتي اگر خزانه‌داري امريكا با اين قراردادها موافقت كند، كنگره امريكا كه اكثريت آن در اختيار جمهوريخواهان است ممكن است طرحي را به منظور جلوگيري از فروش اين هواپيماها به تصويب برساند. مجلس نمايندگان امريكا ماه گذشته دو اصلاحيه را به تصويب رساند كه بر اساس آنها بايد اين قراردادها لغو شوند، هرچند اين اصلاحيه‌ها براي تبديل شدن به قانون بايد به تصويب سنا برسند و توسط باراك اوباما، رئيس‌جمهور دموكرات امضا شوند.
از آنجايي كه مقر شركت بوئينگ در شيكاگوي امريكا قرار دارد، اين شركت قبل از نهايي شدن قرارداد فروش هواپيما به ايران بايد مجوز لازم را از خزانه‌داري امريكا كسب كند. شركت فرانسوي ايرباس هم بايد از خزانه‌داري امريكا مجوز بگيرد، زيرا بيش از 10 درصد قطعات هواپيماهاي ساخت اين شركت ساخت شركت‌هاي امريكايي هستند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن