تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805246269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود نقدینگی جدید به بازار بورس


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورود نقدینگی جدید به بازار بورس
كل شاخص‌هاي بازار سرمايه ايران در هفته گذشته نشان از رشد نسبتاً زياد دارد به طوري كه نماگر كل كه در ابتداي هفته گذشته در تراز ۷۶ هزارو ۲۲۵ قرار داشت در طول چهار روز معاملاتي گذشته هزار و ۶۵۸ واحد رشد كرد و با عبور از كانال ۷۷ هزار واحدي به رقم ۷۷ هزار و ۸۸۲ واحدي رسيد.


كل شاخص‌هاي بازار سرمايه ايران در هفته گذشته نشان از رشد نسبتاً زياد دارد به طوري كه نماگر كل كه در ابتداي هفته گذشته در تراز ۷۶ هزارو ۲۲۵ قرار داشت در طول چهار روز معاملاتي گذشته هزار و ۶۵۸ واحد رشد كرد و با عبور از كانال ۷۷ هزار واحدي به رقم ۷۷ هزار و ۸۸۲ واحدي رسيد.
به گزارش «جوان» نقدينگي قابل توجهي چند روزي است كه در حال تزريق به بازار سهم بوده تا به مدد آن در بورس حركت‌هاي جديدي آغاز شود و سهام شركت‌ها با اين پول‌هاي تازه نفس خود را براي عبور از سقف‌هاي قيمتي آماده كنند.
اين نقدينگي تازه نفس كه راه خود را به بورس پيدا كرده، از سوي چند مجموعه حقوقي در حال ورود است كه مديريت آنها آشنايي خوبي از وضعيت بازار و مكانيسم بورس دارند تا با اين شناخت و تجربه خود معاملات سهام را از اين پس وارد فاز جديدي كنند.
برخي از حقوقي‌ها در بازار سرمايه اقدام به خرید سهام شركت‌ها كرده و در حال خريد پر حجم و سنگين در بازار هستند.
 خبر تغيير و تحولات شاپور محمدي مديريت جديد سازمان بورس در هفته گذشته توانست به بازار سرمايه تهران رمق بيشتري دهد، به طوري كه در روز معارفه شاپور محمدي شاخص كل بازده نقدي و قيمتي توانست نزديك به ۸۰۰ واحد رشد كند و شاخص آزاد شناور هم در اين روز رشد بيش از هزار واحدي را تجربه كرد.
در هفته گذشته به عنوان سكاندار جديد، ساختمان ملاصدرا معرفي شد و طي مراسم معارفه‌اش برنامه‌هاي خود را براي بهبود وضعيت بازار سرمايه ايران بيان كرد.
  صبر سهامداران
اين جو جدید در رشد نماگر بازار سرمايه در حالي به وقوع مي‌پيوندد كه حسن روحاني رئيس دولت يازدهم سه‌شنبه هفته گذشته در گفت‌وگويي كه از طريق صدا و سيما پخش مي‌شد گفت گروه 1+5 در عمل به تعهداتشان اهمال‌هايي داشته‌اند و سنگ‌اندازي‌هايي در روند اجرايي شدن برجام، وجود دارد.
در ماه‌هاي گذشته همين جملات كافي بود كه بورس اوراق بهادار ايران محتاطانه به حركت خود ادامه دهد، ولي در عمل روز بعد از اين صحبت‌ها بورس تهران بيشترين افزايش را در شاخص كل تجربه كرد كه اين موضوع به خودي خود مي‌تواند نشان دهنده بالا رفتن آستانه صبر سهامداران و پيام آور روزهاي بهتري براي بازار سرمايه ايران باشد.
البته سياست‌هاي پولي مانند كاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات بانكي كه از ماه‌هاي گذشته صورت گرفته و در حال اجراست را مي‌توان از دلايل رشد اين روزهاي بازار سرمايه به حساب آورد، چرا‌كه هرچند اين كاهش‌ها چندان افراد ريسك گريز را به سرمايه‌گذاري در بورس تهران راغب نمي‌كند، ولي باعث ايجاد جو مثبتي در بازار شده و همين جو مثبت شرايط به ظاهر بهتري را براي بورس تهران به همراه داشته است؛ هرچند دير يا زود بازار خود را براي شرايط اصلاحي آماده خواهد كرد.
علاوه بر اين فروش نفت و ميعانات گازي ايران بعد از برجام به مقدار قابل توجهي رشد كرده و آنگونه كه بيژن نامدار زنگنه گفته پول‌هاي فروش نفت از خريداران به يورو دريافت مي‌شود. اين موضوع مي‌تواند مقدار خوشبيني‌ها را به آينده اقتصاد و بورس ايران بيشتر كند و افراد بيشتري را به سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه سوق دهد.
كل شاخص‌هاي بازار سرمايه ايران در هفته گذشته نشان از رشد نسبتاً زيادي دارد به طوري كه نماگر كل كه در ابتداي هفته گذشته در تراز ۷۶ هزارو ۲۲۵ قرار داشت در طول چهار روز معاملاتي گذشته هزار و ۶۵۸ واحد رشد كرد و با عبور از كانال ۷۷ هزار واحدي به رقم ۷۷ هزار و ۸۸۲ واحدي رسيد.
همچنين شاخص آزاد شناور در طول هفته معاملاتي گذشته با بيش از 2 هزار واحد رشد رقم ۸۷ هزار و ۵۳۷ واحدي را تجربه كرد.
شاخص بازار اول نيز هزار و ۴۹۷ واحد افزايش يافت و به رقم ۵۵ هزار و ۲۶۶ واحدي رسيد. همچنين شاخص بازار دوم توانست با هزار و ۶۴۹ واحدي در تراز ۱۶۵ هزار و ۸۲۰ واحدي بايستد.
  احتیاط در توسعه بازارهای مالی
همچنين رئيس جديد سازمان بورس در مراسم معارفه‌اش برنامه‌هاي راهبردي خود را مطرح كرد كه يكي از آن برنامه‌ها توسعه ابزارهاي مالي بود. يك كارشناس بازار سرمايه در اين باره با تأكيد بر اينكه توسعه ابزارهاي مالي براي اقتصاد ايران مفيد است، مي‌گويد در گسترش اوراق، بدهي بايد بازنگري شود.
فردين آقابزرگي در گفت‌وگو با ايسنا درباره برنامه‌هاي رئيس جديد سازمان بورس و اوراق بهادار ايران اظهار كرد: توسعه ابزارهاي مالي به درستي و به جا در برنامه‌هاي شاپور محمدي قرار داشت، اما من فكر مي‌كنم بايد در توسعه اوراق بدهي دقت و بازنگري صورت گيرد.
وي افزود: در هفته‌هاي گذشته بعضي از اوراق بدهي كه سررسيد شده بودند، نكول (خودداري از پرداخت وجه حواله، برات و نظاير آن) شدند و اين كار ممكن است در بازار سرمايه تسري پيدا كند. علاوه بر اين امكان دارد انتقال بخشي از بدهي بازار پول به بازار سرمايه و آحاد سرمايه‌گذاران در آينده به دغدغه بزرگي تبديل شود.
اين فعال بازار سرمايه با اشاره به سمت پيشين شاپور محمدي خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم شناخت و تجربه‌اي كه رئيس و هيئت مديره جديد سازمان بورس دارند، مي‌تواند نقطه قوتي براي بازار سرمايه باشد. علاوه بر اين كاهش سود سپرده‌ها و تسهيلات بانكي به رونق بازار سرمايه كمك مي‌كند كه اين دو مورد در كنار هم مي‌تواند شرايط مساعدتري را براي بورس تهران فراهم كند.
آقابزرگي در پاسخ به اينكه رئيس جديد سازمان بورس براي عملي كردن برنامه‌هايش چقدر زمان نياز دارد؟ گفت: برنامه‌هايي كه شاپور محمدي مطرح كرد نكاتي نيست كه از اين تاريخ به بعد بخواهيم آنها را پيگيري كنيم. از گذشته هم دنبال اين موضوعات بوديم؛ در نتيجه بستر تحقيقاتي و مطالعاتي آن فراهم است. انتظار داريم همان‌طور كه در قانون ديده شده در پنج سال آتي اين برنامه‌ها محقق شود. من اعتقاد دارم چنانچه اراده جدي براي تحقيقات اين برنامه‌ها وجود داشته باشد پنج سال زمان، مدت مناسبي است.
وي با اشاره به روند افزايش دماسنج بازار در هفته‌هاي اخير اظهار كرد: من شخصاً انتظار ندارم كه شاخص بورس اوراق بهادار روزي ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد در جهت مثبت بالا رود، چراكه اگر اين طور باشد شرايط غيرطبيعي خواهد بود، اما معتقدم تبعات سياست پولي اتخاذ شده توسط دولت دير يا زود خود را نشان خواهد داد و سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه جذاب‌تر خواهد شد.
  نگاه مثبت بازار بورس به سیاست‌های جدید پولی
اين كارشناس بازار سرمايه درباره علل عمده رشد نماگر بازار در اين روزها تصريح كرد: جابه‌جايي مديريت سازمان بورس و اوراق بهادار اگر در جهت مثبت باشد، واكنش مثبت اهالي بازار را در پي دارد و اين موضوع در برهه زماني كوتاه مدت در روند صعودي شاخص تأثير خواهد داشت، اما از ديدگاه من عمده چرخش بازار به موضوع سياست‌هاي پولي دولت برمي‌گردد. در يك سال گذشته اين تصميمات در بازار سرمايه رؤيت شده و فعالان بازار سرمايه انتظار داشتند رفته‌رفته اثرات مثبت سياست‌هاي پولي اتخاذ شده در بورس ظهور كند.
آقابزرگي ادامه داد: شاخص بورس همچنان بالا نخواهد رفت و تعديل خواهد شد، البته نه به اين معني كه بورس به روند منفي گذشته برمي‌گردد، بلكه به اين معنا كه تعادل، ذات بازار سرمايه است و نبايد انتظار داشته باشيم كه پي‌در پي شاخص رشد كند.
وي اضافه كرد: عمده هيجاناتي كه در سال‌هاي گذشته چه در جهت مثبت و چه در جهت منفي در بورس تهران حاكم بود به علت اثرات تصميمات سياسي در حوزه بين‌الملل، برجام و موفقيت‌آميز بودن يا نبودن تصميمات مرتبط با بحث هسته‌اي بود. از ديدگاه من اتكاي بيش از حد به اين موضوعات نوسانات و ريسك بازار را افزايش مي‌دهد. به نظر من با توجه به نامگذاري امسال با نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» توجه‌مان در اين موارد بايد بيشتر به اتخاذ سياست‌هاي اقتصادي مناسب باشد و اتكاي بيش از حد به مسائل بيان شده كاهش پيدا كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن