تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817169740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موز قرمز حاصل پیوند با توت رنگی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: موز قرمز حاصل پیوند با توت رنگی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی واردات موز مبتلا به نوعی بیماری ویروسی را غیرعلمی دانست و گفت: موزی که داخل آن رنگی است، حاصل پیوند با انواع توت های رنگی در دنیا تولید می شود و محصول جدیدی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : سیدرضا نورانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود موز قرمز یا رنگی جای تعجب ندارد و مدتی است که این محصول در کشورهای 
موز قرمز حاصل پیوند با توت رنگی
تانزانیا، کاستاریکا، مکزیک و غیره در پیوند موز وانواع درخت های توت رنگی در حال تولید است.


وی موز قرمز را محصول مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دانست و اظهارداشت: حدود 9 ماه زمان نیاز دارد تا این محصول برسد؛ تولیدکنندگان این محصول توانسته اند با مهارت خاصی موز قرمز را با رنگ و مزه خاصی تولید کنند که سرشار از ویتامین c و مقدار قابل توجهی پتاسیم است.


وی درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر واردات موزهای قرمز آلوده به نوعی ویروس(ایدز) گفت: تاکنون با میوه آلوده به یک ویروس بیماری زا از جمله ایدز مواجه نشده ام و تصور نمی شود این موضوع از لحاظ علمی و پزشکی صحت داشته باشد.


وی تصریح کرد: همه کالاها زیرنظر سازمان حفظ نباتات کشور و وزارت بهداشت به کشور وارد می شود که در صورت بروز چنین موضوعی به طور حتم از سوی این سازمان موضوع اطلاع رسانی می شود؛ درعین حال کسانی که چنین شایعاتی را برای آشفتگی اذهان مردم ترویج می کنند باید برای طرح چنین اخباری مستندات علمی داشته باشند.


نورانی اضافه کرد: کشورهای فیلیپین، اکوادور و مکزیک از جمله مناطقی هستند که موز مورد نیاز کشورمان را تامین می کنند؛ فیلیپین به همراه اکوادور در تامین این محصول کشاورزی برای ایران، بیشترین سهم را دارند.


رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: مطالعات نشان می دهد در دنیا 70 گونه موز تولید می شود که برخی از آنها میوه های وحشی مناطق گرمسیری است و از لحاظ طعم، رنگ و قد مطالعات علمی روی آنها صورت می گیرد.


** رانت واردات موز با تعرفه 25 درصدی برای حمایت از صادرکنندگان سیب 


این متخصص محصولات کشاورزی با یادآوری اینکه سالیانه بیش از 600 تا 700 میلیون دلار موز وارد کشور می شود، افزود: با افزایش تعرفه صادراتی موز از ابتدای سال تاکنون در چارچوب حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیب درختی، تعرفه این محصول از سه درصد به 25 درصد تغییر یافته است.


نورانی افزود: تاکنون مبلغی از مابه التفاوت تعرفه 25 درصدی موز به دست صادرکنندگان سیب نرسیده، درحالی که این اقدام رانت و سوء استفاده برخی را برای واردات موز ایجاد کرده است.


وی گفت: با تعرفه 25 درصدی، قیمت تمام شده برای هرکیلوگرم موز حدود 35 تا 36 هزار ریال است؛ در صورت کاهش تعرفه، قیمت واقعی هر کیلوگرم موز به حدود 30 هزار ریال خواهد رسید که در تابستان نیز این محصول ارزان تر عرضه می شود.


اکنون هرکیلو گرم موز در میادین میوه و تره بار شهرداری 45 تا 47 هزار ریال به فروش می رسد و در سطح شهر تهران براساس موقعیت جغرافیایی واحد صنفی و کیفیت این محصول، قیمت حداقل پنج تا 10هزار ریال بیشتر است؛ علاوه براین، استقبال ایرانیها از این میوه، زمینه واردات آن به میزان سالیانه 700 هزار تن فراهم کرده است .


استان سیستان و بلوچستان به عنوان مرکز اصلی تولید موز کشور محسوب می شود که سالیانه 115 هزار تن تولید دارد، اما قاچاق موز نیز فعالیت این بخش را در کشور تحت تاثیر قرار داده و ضرورت برخورد با این پدیده اهمیت دارد.








۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن