تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820242577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال فانی از ورود سازمان بازرسی کشور به بحث هدایت تحصیلی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



استقبال فانی از ورود سازمان بازرسی کشور به بحث هدایت تحصیلی
روز نو : وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ورود سازمان بازرسی کشور به بحث هدایت تحصیلی استقبال می کنیم، گفت: این سازمان هنگامی که استدلال آموزش و پرورش را بشنود، به رفع مشکلات کمک می کند.
علی اصغر فانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم، ویژه مدارس آموزش از راه دور در جمع خبرنگاران افزود: هدایت تحصیلی مبحثی است که در راستای نیاز کشور و آینده دانش آموزان گام بر می دارد.
وی ادامه داد: ممکن است موج هیجانی در رشته خاصی در دانش آموزان ایجاد شده باشد اما در آینده مشکلاتی را برای آنها ایجاد خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در کنکور امسال بیش از 519 هزار داوطلب متقاضی در رشته تجربی، 160 هزار نفر در رشته ریاضی و همین حدود نیز در رشته علوم انسانی بودند که این امر نشان می دهد رشته تجربی به تنهایی معادل دو برابر مجموعه رشته های انسانی و ریاضی است و این عدم توازن مشکلاتی را در جذب دانشجو ایجاد می کند.
وی ادامه داد: تلاش می شود با در نظر گرفتن امکانات، ظرفیت و توزیع متوازن رشته و شاخه ها، نظر دانش آموزان و خانواده ها در انتخاب رشته تحصیلی تامین شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در طرح هدایت تحصیلی چهار عامل استعداد، علاقه دانش آموز، نیاز کشور و امکانات آموزش و پرورش مدنظر قرار می گیرد.
فانی افزود: البته باید پذیرفت که به موجب برنامه پنجم توسعه، رشته ها و شاخه های تحصیلی باید ب صورت متوازن گسترش یابد تا دانش آموزان امروز در آینده وارد مشاغل مورد نظر شوند.
وی گفت: نقصی در روش های هدایت تحصیلی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش وجود ندارد اما در عین حال سعی خواهیم کرد با افزایش ظرفیت در بعضی رشته های متقاضی، ضمن اجرای دستورالعمل مصوب شورا، رضایت دانش آموزان تامین شود.


** آموزش از راه دور یکی از حلقه های عدالت آموزشی است 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از راه دور یکی از حلقه های عدالت آموزشی است، ادامه داد: اکنون حدود 200 هزار دانش آموز در مراکز آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند و با روش سنتی و نوین آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه می شود.
فانی افزود: در روش سنتی کتاب های درسی ساده سازی و بازنویسی و تبدیل به خودآموز شده و به ازا هر یک واحد حداقل شش ساعت کلاس حضوری و کلاس نیمه حضوری در نظر گرفته می شود.
وی گفت: در آموزش نوین نیز با بهره گیری از روش الکترونیکی و برخط تلاش می شود توسعه این مدارس برای دانش آموزان مدارس خارج از کشور و داخل کشور به صورت اینترنتی گسترش یابد.
وزیر آموزش و پرورش به برگزاری جشنواره قلم نیز اشاره کرد و افزود: این جشنواره موجب شد استعداد و توانمندی های دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور نمایان شود و چه بسا اگر این مدارس نبود این استعدادها از بین می رفت.


** بیمه تکمیلی فرهنگیان به روش صندوقی ادامه می یابد
وی درمورد بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: همانند سال گذشته که از روش صندوقی استفاده می شد و رضایت نسبی فرهنگیان را به دنبال داشت امسال نیز این روش ادامه می یابد.
فانی افزود: حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از فرهنگیان و خانواده های آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار دارند که در سال تحصیلی جدید نیز همان روش صندوقی دنبال می شود.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم، ویژه مدارس آموزش از راه دور امروز(دوشنبه) با حضور برگزیدگان جشنواره در مدرسه دارالفنون برگزار شد.






تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن