تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803286137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات محمدجوادلاریجانی درباره حصر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اظهارات محمدجوادلاریجانی درباره حصر
محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برای رفع حصر موسوی و کروبی گفت: ستاد طرفدار کسانی است که محکوم هستند و آن‌هایی که محکومیت دارند زیر ذره‌بین ستاد حقوق بشر هستند و ستاد محل تردد گروه‌های زیادی است و در، آن برای افراد و گروه‌های مختلف باز است.
به گزارش نامه نیوز محمدجواد لاریجانی ادامه داد: کسانی که در فتنه ۸۸ بودند و عمل کودتا و شورش علیه نظام را انجام دادند تحت پیگردهای قانونی قرار گرفتند و آن‌چه که ستاد وظیفه خود می‌داند این است که باید مر قانون رعایت شود. در مورد سران فتنه نیز محدودیت خاصی در نظر گرفته شد و بر اساس قانون بعضی را با سلب حقوق اجتماعی تنبیه کردند؛ لذا باید مر قانون در مورد محکومین و متهمان انجام شود و قوه قضاییه مسول اجرا و صدور حکم است.

محمدجواد لاریجانی در نشست خبری روز یکشنبه خود با اهالی رسانه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به بحث حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، آیا ایران برای سایر محکومان در تغییر اجرای این مجازات شیوه‌ای را اعمال خواهد کرد؟ گفت: قانون مربوط به این موضوع هنوز تغییر نکرده است و باید قانون ارزیابی شود. نبرد ما با مسئله مواد مخدر و جرائم آن بی‌امان است و ما نمی‌خواهیم ساده بگیریم ولی باید بهترین راه‌ها را اعمال کنیم.

وی افزود: موضوعی که رییس قوه هم مطرح کردند لزوم بازنگری در رابطه با قانون و کارامدی آن بود. ما با کشور افغانستان هم مرزیم و در افغانستان بعد از حضور ناتو، کشت مواد مخدر ۴۰ برابر شده است. میلیون‌دلاری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود. نیمی از تولیدات افغانستان به سایر کشورها سرریز می‌شود و این درحالی است که ما شهیدان بسیاری در این رابطه داده‌ایم.

وی با انتقاد از رفتار غربی‌ها در رابطه با مجازات اعدام در جرائم مواد مخدر گفت: نگاه غربی‌ها بی‌اساس است؛ می‌گویند اعدام بد است، مانند موضوع هم‌جنس‌گرایی که تا ۲۵ سال پیش جرم بود و لی اکنون می‌گویند خوب است و ما معتقدیم برای جرایم سنگین و جدی باید مجازات اعدام وجود داشته باشد.

لاریجانی افزود: ما در امر قصاص هم معتقدیم حیاتی برای بشر در آن وجود دارد و به نوعی التیام اجتماعی است. نزدیک به ۵۰درصد از موارد قصاص منجر به رضایت می‌شود که یک فرآیند اجتماعی سالم است و قصاص حق مردم و شهروندان است نه حق حکومت.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برای رفع حصر موسوی و کروبی گفت: ستاد طرفدار کسانی است که محکوم هستند و آن‌هایی که محکومیت دارند زیر ذره‌بین ستاد حقوق بشر هستند و ستاد محل تردد گروه‌های زیادی است و در، آن برای افراد و گروه‌های مختلف باز است. کسانی که در فتنه ۸۸ بودند و عمل کودتا و شورش علیه نظام را انجام دادند تحت پیگردهای قانونی قرار گرفتند و آن‌چه که ستاد وظیفه خود می‌داند این است که باید مر قانون رعایت شود. در مورد سران فتنه نیز محدودیت خاصی در نظر گرفته شد و بر اساس قانون بعضی را با سلب حقوق اجتماعی تنبیه کردند؛ لذا باید مر قانون در مورد محکومین و متهمان انجام شود و قوه قضاییه مسول اجرا و صدور حکم است.

منبع: انتخاب

مطالب مرتبط
مطهری: رده‌های پایین‌تر از رهبری کاسه داغ‌تر از آش هستند
كمال تبريزي: با موضوع مداحی می‌شود فیلم کمدی بامزه ساخت
تکذیب خبر درگذشت مهدی کروبی
مطهری: در مورد خالقی به هیئت حل اختلاف امیدی ندارم
علی مطهری؛ متفاوت ترین«آقازاده» ایران؛ سیاستمداری که دیگر تنها فرزند شهید مطهری نیست



۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن