تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817182439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوريگامي زخم معده شما را بهبود مي‌بخشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اوريگامي زخم معده شما را بهبود مي‌بخشد
پژوهشگران مؤسسه ماساچوست روبات بلعي (قابل بلعيدن) را طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند زخم‌ها را ترميم كند، دارو را به داخل بدن برساند يا يك جسم خارجي را بيرون بكشد.


  مترجم: علي طالبي

آيا كودك شما يك باتري كوچك را قورت داده ‌است؟ در آينده، روباتي از روده ‌حيوانات ساخته‌خواهد شد كه مي‌تواند باتري را بگيرد و بيرون بياورد. پژوهشگران مؤسسه تكنولوژي ماساچوست روبات بلعي (قابل بلعيدن) را طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند زخم‌ها را ترميم كند، دارو را به داخل بدن برساند يا يك جسم خارجي را بيرون بكشد. اين پژوهشگران اين آزمايش‌شان را «روبات اوريگامي» مي‌نامند زيرا اين ابزار آكاردئوني‌شكل كوچك و به‌يك كپسول يخي تبديل مي‌شود.
دانيال راس، استاد و مسئول آزمايشگاه هوش مصنوعي و علوم كامپيوتر دانشگاه MIT، مي‌گويد: «روبات را مي‌بلعيد و وقتي روبات به معده شما رسيد يخ ذوب و روبات گشوده مي‌شود. سپس، مي‌توانيم روبات را به مكان‌هاي بسيار دقيق و ظريف هدايت كنيم.»
راه زيادي تا قرار دادن دستگاه در بدن انسان و حيوان باقي مانده‌است. دراين ميان، پژوهشگران براي تست اين روبات، يك معده مصنوعي از جنس سيليكون ساخته‌اند.  راس مي‌گويد كه يكي از مهم‌ترين مأموريت‌هاي اين روبات حفظ جان كودكاني است كه باتري‌هاي دكمه‌اي و ديسكي را مي‌بلعند؛ اين باتري‌ها توان دستگاه‌هاي الكترونيكي را تأمين مي‌كنند. اين باتري كشنده است و از طريق ديواره معده جذب مي‌شود و مي‌سوزد. اين روبات‌ها مي‌توانند بگردند و باتري را پيش‌از آنكه ضربه زيادي به بدن وارد كند پيدا كنند، و آن را از طريق لوله گوارش از بدن خارج كنند.  بدنه انعطاف‌پذير اين روبات تخريب‎پذير است، و از روده خشك ساخته مي‌شود كه براي روكش سوسيس نيز استفاده مي‌شود. پژوهشگران پيش‌از يافتن جسم و ماده مناسب براي ساختن بدنه يك روبات متحرك كه پس‌از اتمام مأموريتش حل شود، بازارهاي محله چيني بوستون را زير و رو كردند.
محققان مي‌گويد: «آنها كاغذ برنج و شكر و هيدروژل و انواع مختلف مواد را امتحان كردند. سپس دريافتيم كه روكش سوسيس، هنگام تا شدن و باز شدن، بهترين ويژگي‌ها را دارد و قابل كنترل است.»
اين روبات مكعبي كوچك از جنس آهنرباي نئوديميم است كه در بدن گوشتي كه راس مي‌گويد ساختن نسخه حلال آن كار دشواري نيست، جاسازي مي‌شود. نيروهاي مغناطيسي حركت روبات را كنترل مي‌كنند. پژوهشگران براي تغيير ميدان مغناطيسي از جوي‌استيك كنترل از راه دور استفاده مي‌كنند كه روبات را قادر مي‌سازد از طريق معده به سمت جسم موردنظر برود يا دارو را به زخم يا محل موردنظر برساند.
آيا قورت دادن روبات ضرر دارد؟ استيون گورتون، يكي از اعضاي تيم تحقيقاتي و دانشجوي فارغ‌التحصيل رشته مهندسي مكانيك از دانشگاه MIT، مي‌گويد كه احتمالاً نه.  او مي‌گويد: «مطمئنم كه قورت دادن اين روبات مانند بلعيدن تصادفي يك مكعب يخي است.»
تيم دانشگاه MIT يك ثبت اختراع درحال بررسي (تعليق اختراع) دارد و بهار امسال، پژوهشش را در كنفرانس روباتيك سوئد ارائه كرده‌است. راس مي‌گويد شركت‌هاي پزشكي و دارويي علاقه‌شان را به كاربردهاي باليني نشان داده‌اند، كه اين مسئله مستلزم انجام مطالعاتي روي انسان و حيوان است.  ويليام مسنر، استاد مهندسي مكانيك دانشگاه تافتز در ماساچوست كه نقشي در اين پروژه ندارد، مي‌گويد «اين يك ايده جذاب و جالب است»، اما بيش‌از يك دهه تا استفاده و كاربرد آن در بيمارستان‌ها فاصله داريم. او اعتقاد دارد كه اين روبات همچنين مي‌تواند نويد انجام بيوپسي (آزمايش ميكروسكوپي بافت زنده) را در آينده بدهد.  مسنر مي‌گويد سازمان غذا و دارو امريكا «بايد در چنين پروژه‌هايي شركت كند و از انواع ابزار پزشكي و دارويي آگاه باشد.»
اين پروژه چندرشته‌اي در راستاي زمينه درحال رشد روباتيك نرم است كه با يافته‌هاي بازنگري همتراز ژورنال روباتيك نرم (2013) تركيب شده‌است. بوستون مركز تحقيقات ماشين‌هاي محركي است كه از مواد انعطاف‌پذيري ساخته ‌شده‌اند كه مي‌توانند شكل و اندازه را تغيير دهند و آنها را براي جراحي و ديگر محيط‌هاي پيچيده مفيد و متناسب سازند.
   منبع: ساينس ديلي







تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن