تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821174622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی 9 کتاب جدیدالتالیف نهضت سوادآموزی - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
کتب نهضت سوادآموزی
امسال سازمان نهضت سوادآموزی به روال سال های گذشته در دوره‌های سوادآموزی و تحکیم سواد، کتب جدیدی را تألیف کرده است. به گزارش ایسنا،  کتاب درسی "همدلی" ویژه گروه سوادآموزی از جمله کتب جدیدالتالیف است که عناوینی چون بیان محبت، همدردی و همراهی، دست نوازش، از طبیعت آموخته‌ام که، محبت کودکانه، نقش آدم خوشبخت، عشق بی پایان و غیره را داراست.

کتاب درسی "سبک زندگی" ویژه دوره سوادآموزی کتاب جدیدالتألیف دیگری است که به موضوعاتی چون مدیریت اقتصاد خانواده، تغذیه در خانواده، قناعت و ساده زیستی و اصلاح الگوی مصرف می‌پردازد.

"آشنایی با زبان انگلیسی" که در آن زبان آموزان با الفبای انگلیسی، اعداد انگلیسی و کلمات پرکاربرد رایانه‌ای آشنا می‌شوند، سومین کتاب جدیدالتألیف نهضت سوادآموزی است. در این کتاب حروف الفبا با روشی ساده آموزش داده شده است.

علاوه بر این دو جلد کتاب "آشنایی با رایانه" و  "مهارت‌های رایانه" برای سوادآموزان تألیف شده که با استقبال بسیاری روبرو بوده است. چگونگی کار با برنامه ورد، ایجاد پست الکترونیک، نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات در رایانه و نحوه کار با رایانه آموزش داده شده است. در مقدمه این کتاب تأکید شده سوادآموزان باید همانند سایر مردم بتوانند از فایده‌های رایانه برخوردار شوند. در این کتاب سعی شده است سوادآموزان با رایانه و کارکرد آن بیشتر آشنا شوند.



یکی دیگر از کتب جدیدالتألیف ویژه دوره تحکیم سواد که امسال برای نخستین بار به زیر چاپ رفته است به "احکام بانوان" اختصاص دارد و مواردی چون احکام فردی اعم از آداب تقلید و طهارت، احکام اجتماعی چون پوشش و حجاب، احکام خانواده ( ازدواج و طلاق) و احکام شرعی زنان را در خود گنجانده است.

"چراغ راه زندگی" عنوان کتابی در دوره انتقال از مجموعه کتاب‌های طرح خواندن با خانواده است که امسال برای نخستین بار تألیف و چاپ شده است. سازمان نهضت سواد آموزی برای گسترش فرهنگ مطالعه طرح‌های زیادی را اجرا کرده است که یکی از آنها طرح خواندن با خانواده است. این طرح شامل 9 عنوان کتاب است که سه عنوان برای دوره سوادآموزی و شش عنوان برای دوره انتقال در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این طرح توسعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی در میان اعضای خانواده‌ها است تا در زمینه های دینی، تربیتی، فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی آگاهی بیشتری کسب کنند. در این کتاب قصه و داستان‌های پندآموز درباره ارزش‌های اخلاقی با عنوان راز شادی، پندهایی از لقمان حکیم، مادر قهرمان، مهر خدا، جمله‌ای از قرآن در دریا و راهیان نور آمده است.


  یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های طرح خواندن با خانواده ویژه دوره انتقال با عنوان "کلید رحمت" امسال تألیف شده است که از جمله اهداف آن تاثیرگذاری در پیشبرد فرهنگ اسلامی است. معنای دعا، دعا در قرآن روایت و حدیث، آداب دعا کردن، زمان و مکان دعا، دعاهای قرآنی، دعای حضرت مهدی (عج)، دعاهایی از امام سجاد (ع) و دعاهای رایج روزمره از جمله عناوین این کتاب درسی هستند.

نهمین کتاب جدیدالتالیف سازمان نهضت سواد آموزی برای سوادآموزان کتاب "اقتصاد و فرهنگ در مدیریت خانواده" است که از مجموعه کتاب‌های طرح حلقه‌های کتابخوانی محسوب می‌شود و فرهنگ ازدواج و تربیت فرزندان، فرهنگ مصرف صحیح، فرهنگ معاشرت سه فصل این کتاب هستند. در این کتاب سعی شده است سبک زندگی ایرانی اسلامی در زمینه فرهنگ خانواده ایرانی، ازدواج آسان، فرهنگ صحیح مصرف، فرهنگ استفاده صحیح از وسایل ارتباطی، بحث تهاجم فرهنگی، فرهنگ معاشرت و غیره به زبانی ساده بیان شود. سازمان نهضت سوادآموزی برای تحقق فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این کتاب را برای فراگیران دوره‌های تحکیم سواد و انتقال تهیه و تدوین کرده است.

انتهای پیام


سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن