تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816177907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

| طرح جامع برای مقابله با گرد و غبار سیستان به زودی نهایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نی زار:
طرح جامع برای مقابله با گرد و غبار سیستان به زودی نهایی می شود
نی زار : معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح جامع مقابله با گرد و غبار استان سیستان و بلوچستان در حال تهیه است و به زودی نهایی می شود. به گزارش نی زار، معصومه ابتکار در نشست بررسی اقدامات مقابله با گرد و غبار استان سیستان و بلوچستان که عصر […]
نی زار : معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح جامع مقابله با گرد و غبار استان سیستان و بلوچستان در حال تهیه است و به زودی نهایی می شود.


به گزارش نی زار، معصومه ابتکار در نشست بررسی اقدامات مقابله با گرد و غبار استان سیستان و بلوچستان که عصر دیروز (شنبه) برگزار شد، افزود: تشکیل این جلسه در راستای اجرای برنامه دولت برای تشکیل ستاد مقابله با گرد و غبار و ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اولویت هامون و استان سیستان و بلوچستان، به نظر می رسد ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده الزامی است از این رو این جلسه با این اولویت برگزار شده است.
معاون رییس جمهوری افزود: رنج مردم سیستان و آسیبی که از بروز توفان های گرد و غبار وارد می شود، موضوعی نیست که دولت آن را نادیده بگیرد و بی توجه از کنار آن بگذرد، دولت از ابتدا با یک برنامه ریزی وارد کار شد و اقدامات مناسبی از جمله اصلاح الگوی آبیاری در ۴۶ هزار هکتار و طرح های احیای تالاب هامون را آغاز کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در راستای احیای تالاب هامون موانع ورودی آب به این تالاب برداشته شد و این مساله موجب شد تا هامون امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مطالعات زیست بوم هامون تهیه می شود و به زودی مصوب خواهد شد، افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است اما ابعاد واقعه بسیار بزرگ است ، با توجه به اینکه اقدامات زیربنایی خوب بود اما کفایت نمی کرد ، دولت از کمبود اعتبارات رنج می برد.
وی تاکید کرد: دولت در تمام این زمینه ها با جدیت کار می کند تا از رنج مردم منطقه بکاهد و همکاری با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه ها در این زمینه ادامه خواهد داشت، اشرف غنی پیشنهاد داد تا کارگروه مشترک برای هامون تشکیل شود که این نشان از اهمیت موضوع دارد.
ابتکار گفت: ثبت هامون به عنوان زیستکره در یونسکو، داشتن سه قطعنامه جهانی در سازمان ملل در خصوص گرد و غبار از جمله اقداماتی است که با همکاری ایران در سطح جهانی صورت گرفت و در تلاشیم تا از تجربیات جهان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه مشکل سیستان و بلوچستان یک بحث کوتاه مدت و یک مبحث بلندمدت برای کاهش آسیب پذیری مردم منطقه در نظر است ، در سال ۹۳ مصوبه ای برای مقابله با گرد و غبار تصویب شد که به دلیل اهمیت موضوع ماه گذشته این مصوبه بازنگری و ابلاغ شد که در آن بر موضوع سلامت و کاهش مواجه مردم با گرد و غبار تاکید شده است.
معاون رییس جمهوری گفت: سازمان های مدیریت بحران، هواشناسی و وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و ادارات استانی باید گام اصلی را در این زمینه بردارند تا آسیب پذیری مردم در شرایط بحران به حداقل برسد و اگاهی آنها نسبت به موضوع افزایش یابد.
وی تاکید کرد: متاسفانه امروزه از یک فضاسازی در کشور رنج می بریم و آن این است که عده ای در بروز مشکلات اغراق می کنند و می خواهند خود را دلسوزتر از دولت معرفی کنند که این مساله مشکلاتی را به وجود می آورد در حالی که دولت با برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان پیش می رود.
وی با بیان اینکه دولت گام های خوبی برداشته اما قطعا کافی نیست، گفت: هماهنگی بین بخشی در خصوص گرد و غبار و مدیریت زیست بوم های تالاب هامون باید جدی گرفته شود ، می شود برنامه ای تهیه کرد که تمام ابعاد داخلی ، منطقه ای و بین المللی را در بر بگیرد.
توفان های شن و گرد و غبار در استان سیستان و بلوچستان و بادهای ۱۲۰ روزه مشکلات عدیده ای را برای مردم این استان ایجاد کرده است به طوری که با این بادها و توفان ها زندگی در استان های مختلف و سلامت مردم به خطر می افتد. بر این اساس دولت با تمام توان و امکانات درصدد رفع این مشکل و ایجاد هوای سالم برای مردم این استان است.
در نشست بررسی مشکلات گرد و غبار در استان سیستان و بلوجستان نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، سازمان بودجه و برنامه ریزی، سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دستگاه های مرتبط با موضوع حضور داشتند./ایرنا

۳ مرد, ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نی زار]
[مشاهده در: www.neyzarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن