تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820420663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات عمرانی استان متناسب با میزان درآمدهای واریزی به خزانه دولت نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اعتبارات عمرانی استان متناسب با میزان درآمدهای واریزی به خزانه دولت نیست استان‌ها > مرکزی - میزان درآمدهایی که در سال های اخیر از استان مرکزی به خزانه دولت واریز شده با میزان رشد اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده اصلا متناسب نیست.

به گزارش خبرآنلاین نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با انتقاد از این موضوع گفت:این درآمدها که تنها مربوط به ردیف های اعتباری استانی است در فاصله سالهای 90 تا 94 حدود 380 درصد رشد داشته و از 361 به 1391 میلیارد تومان رسیده است در حالی که میزان اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده به استان تنها یک دهم درصد افزایش داشته است.
سید مهدی مقدسی افزود: متاسفانه بخش عمده ای از منابع همچنان در اختیار وزارتخانه های مختلف است و در نظام برنامه ریزی کشور و تخصیص سهم اعتبارات استانی اشکالات فراوانی وجود دارد اما باید توجه داشت که هنر یک مدیر و معیار سنجش ارزیابی عملکرد را قطعا باید میزان جذب از اعتبارات ملی و منابعی دانست.
وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی مجموعه صنعت استان با 40 درصد ظرفیت و حتی پایین تر فعالیت می کنند و استان ما به عنوان یک قطب صنعتی باید سهم بیشتری را از منابع 16 هزار میلیاردی که امسال وزارت صنعت برای حمایت از واحدهای کوچک و متوسط اختصاص داده ، مطالبه کند .
وی با انتقاد از بلاتکلیفی وضعیت مالکیت شرکت هپکو و لزوم تصمیم گیری در این خصوص گفت: در بحث اجرای اصل 44 قانون اساسی که یک قانون مترقی است و می توانست زمینه را برای رونق و سرمایه گذاری بیشتر فراهم کند ،متاسفانه درسالهای گذشته به بدترین شکل ممکن عمل شد و حاصل آن تعدیل نیرو و ایجاد شرایطی بحرانی در شرکت های بزرگ صنعتی استان مانند هپکو،کمباین سازی و آونگان بود که لازم است بازنگری جدی شود.
نماینده مردم اراک در مجلس دهم در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: وضعیت شهر اراک در قیاس با بسیاری از شهرها و مراکز استان ها که حتی جمعیت کمتری دارند ،راضی کننده نیست و همه مسئولان باید در کنار هم تلاش کنند تا شرایط را تغییر دهند و مسئولیت را به گردن هم نیندازند.
مقدسی در خصوص مشکل آلودگی هوای اراک نیز اظهار داشت:تشکیل کمیته ها و کارگروه های بی خاصیت در حل این مشکل اثری ندارد و قطعا دولت در سفر آتی به استان مرکزی باید چندین طرح و مصوبه اثرگذار برای رفع این مشکل ارائه دهد و باید به این نکته نیز توجه کرد که پیگیری فقط با حرف انجام نخواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم با اشاره به لزوم تغییر تکنولوژی در صنایع آلاینده افزود: طرح آندسازی ایرالکو و انتقال آن به شهرک صنعتی خیرآباد باید در سال 95 به بهره برداری می رسید اما متاسفانه این پروژه کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته است که برای تسریع در اجرای این طرح هم مدیران شرکت باید تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند و هم مسئولان استان در جذب اعتبارات کمک نمایند.
نماینده مردم اراک در مجلس دهم اظهار داشت: حمایت و توجه به ظرفیت های تولید داخل از بندهای مهم سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی است بنابرای چرا باید واردات کالاهای بی کیفیت چینی همچنان انجام شود و تولید کننده و صنعتگر داخلی را با مشکلات متعدد مواجه نماید.
مقدسی بر ضرورت توجه به حفظ هویت تاریخی و فرهنگی اراک تاکید کرد و گفت: باید برای میراث فرهنگی و تاریخی شهر اراک که بازار اراک ارزشمندترین این سرمایه هاست ،ارزش بسیاری قائل شویم و در اجرای هر طرح شهری به روشی عمل کنیم که کمترین آسیب به این هویت های تاریخی و فرهنگی وارد شود.
وی ادامه داد: انتظار دارم دستگاه هایی مانند شهرداری،میراث فرهنگی ، فرمانداری و سیستم بانکی به این موضوع توجه ویژه داشته و از حفظ هویت شهری غافل نشوند و ستاد ویژه ای برای بهسازی آثار و بناهای تاریخی تشکیل شود تا با مشارکت و همکاری بیشتر ،اقدامات موثرتری در این مورد انجام شود و شاهد از بین رفتن آن ها نباشیم.
مقدسی به وجود انسجام و وحدت در میان نمایندگان استان و شهر اراک اشاره کرد و بیان داشت: همگرایی و تعامل بین دو نماینده شهر اراک می تواند نقش موثری در پیگیری مطالبات،جذب منابع و رفع مشکلات موجود داشته باشد که خوشبختانه در دو ماه سپری شده از مجلس دهم و به رغم وجود تضارب آراء و اختلاف نظرها ، این هماهنگی تقویت شده و دغدغه های شهر اراک را به شکل نطق ،تذکر و... مطرح کرده ایم.
وی بیان داشت: بسیاری از مکاتبات و پیگیری های ما برای رفع مشکلات در بخش های متعدد صنعت،اشتغال،کشاورزی و... به صورت مشترک انجام شده است. ما مصمم هستیم تا پایان دوره مسئولیت،این انسجام و هماهنگی را حفظ کنیم هرچند عده ای ممکن است خوششان نیاید، حاشیه سازی کنند و با دامن زدن به برخی مسائل اهداف دیگری را دنبال کنند.

کلید واژه ها: کمیسیون صنایع و معادن مجلس - مجلس دهم -




شنبه 2 مرداد 1395 - 17:01:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن