تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798493539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر وزیر اقتصاد ایران به کنیا


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سفر وزیر اقتصاد ایران به کنیا
 مراسم معارفه ناصر همتی رییس جدید بیمه مرکزی با حضور علي طيب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی
 
علی طیب‌نیا که برای شرکت در چهاردهین اجلاس جهانی سرمایه‌گذاری (آنکتاد) به کنیا سفر کرده است در روز سوم سفر خود با دبیرکل آنکتاد و وزیر خزانه‌داری کنیا دیدار کرد و به عنوان یکی از سخنرانان مراسم پایانی اجلاس درباره همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی و تأثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها سخن گفت.
 
به گزارش ایسنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز (31 تیر) در اختتامیه اجلاس جهانی سرمایه‌گذاری (آنکتاد) که در نایروبی پایتخت کنیا برگزار شد، با اشاره به وجود الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را برشمرد و اظهار کرد: این برنامه به مثابه یک الگوی جدید اقتصاد است. اقتصاد ایران متکی بر منابع و توانمندی‌های داخلی ما و تعامل سازنده با اقتصاد سایر کشورهاست و درون‌زایی و برونگرایی دو موضوع برنامه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند.
 
او همچنین به عزم دولت یازدهم در حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اشاره و اقدامات دولت در برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی‌های لازم در حوزه اقتصادی کشور را تشریح کرد.
 
طیب‌نیا همچنین در حاشیه اجلاس وزرای اقتصاد آنکتاد با موخیسا کیتویی، دبیرکل آنکتاد ملاقات و در زمینه همکاری‌های آتی با این کارگزاری مهم و سازمان ملل گفت‌وگو کرد. طیب‌نیا در این دیدار دستاوردهای اقتصادی کشور را در دوران تحریم و برنامه‌های تنظیم شده در پساتحریم را برشمرد و اظهار کرد: دولت یازدهم برای حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین رفع موانع عزم جدی‌ای دارد و در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌اند. وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین درباره بهبود رتبه اعتباری ایران اظهاراتی ارائه کرد و گفت، رتبه فضای کسب و کار در ایران نیز بهبود یافته است. او موفقیت‌های به دست آمده در دولت یازدهم را زمینه‌ساز رشد سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی کشور دانست.
 
عضو کابینه دولت یازدهم اقدامات انجام شده در زمینه برقراری پنجره واحد در حوزه گمرک و اقدامات در دست انجام در بخش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و خواستار استفاده تجربیات آنکتاد در این حوزه و سایر حوزه‌های مربوطه از قبیل نظام‌مندی فنی و اجرایی شد.
 
دبیرکل آنکتاد ضمن تقدیر از موفقیت‌های ایران در حوزه کاهش تورم و ایجاد ثبات اقتصادی آمادگی آنکتاد را برای همکاری در ایران اعلام و همچنین از تلاش‌های به عمل آمده برای ایجاد ثبات در منطقه و تعامل بین‌المللی توسط جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. او همچنین در پاسخ به دعوت طیب‌نیا برای سفر به ایران ضمن استقبال از آن آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌ها اعلام کرد.
 
وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار دیگری در حاشیه اجلاس آنکتاد با هنریر زکیچ وزیر خزانه‌داری ملی کنیا در مورد راه‌های توسعه و روابط اقتصادی دو جانبه کشور گفت و گو و رایزنی کرد. طیب‌نیا در این ملاقات که سفیر ایران و رئیس کل سرمایه‌گذاری وی را همراهی می‌کردند با توجه به سابقه‌ دیرینه روابط سیاسی بین ایران و کنیا به سطح پایین روابط اقتصادی دو کشور در شرایط کنونی اشاره و اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم تمایل دو کشور در ایجاد روابط گسترده‌تر حجم روابط دو کشور حدود 57 میلیون دلار در سال است.
 
وزیر اقتصاد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کنیا به ویژه در بخش کشاورزی و تولید محصولاتی مانند چای و غیره و همچنین نیازهای کنیا به اجرای پروژه‌های زیرساختی به ویژه در بخش‌هایی مانند انرژی، نفت و گاز و پالایشگاه به توانمندی‌های ایران در این بحث‌ها به ویژه در حوزه پالایشگاهی، ساخت نیروگاه‌ها و سد و کشاورزی اشاره و توضیحات لازم را درباره نحوه همکاری با کنیا و استفاده از این توانایی‌ها را ارائه کرد.
 
وی گسترش روابط اقتصادی را به نفع دو کشور و به ویژه کنیا ارزیابی کرد.
 
در این دیدار وزیر دارایی کنیا نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده توسط طیب‌نیا و اعلام آمادگی کشورش برای بهره‌برداری از توانایی‌های ایران در حوزه‌های اعلام شده به اکتشافات اخیر در حوزه ذخایر نفت در کنیا اشاره کرد و گفت: با توجه به مهارت‌هایی که ایران در حوزه‌های اکتشاف و ساخت پالایشگاه دارد همکاری با ایران برای کنیا بسیار مهم است.
 
او همچنین موافقت خود را با پیشنهاد طیب‌نیا برای سفر هیاتی از کنیا متشکل از بخش خصوصی و دولتی آن کشور به ویژه بخش بانکی برای تقویت همکاری‌های بانکی میان دو کشور اعلام کرد.
 
به گفته مقامات کنیایی تولید برق آن کشور سالانه در حدود 3هزار مگاوات است که حاکی از کمبود برق در کنیاست و آنها انتظار دارند که جمهوری اسلامی ایران با بیش از 75هزار مگاوات برق تولیدی و توانمندی‌های بالا در این حوزه بتواند به آن کشور کمک کند.
 
به گزارش ایسنا وزیر اقتصاد و داریی فردا نایروبی را ترک کرده و به تهران بازمی‌گردد.


تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - 22 July 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن