تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820537093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشايش دريچه درماني جديد به روي مغز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گشايش دريچه درماني جديد به روي مغز
پژوهشگران در دانشگاه ريورسايد (UCR) ايده‌هاي خود را براي «دريچه‌اي به روي مغز» ارائه مي‌دهند...


  مترجم: علي طالبي

پژوهشگران در دانشگاه ريورسايد (UCR) ايده‌هاي خود را براي «دريچه‌اي به روي مغز» ارائه مي‌دهند، پيوند جمجمه شفاف نزديك‌تر به واقعيت. ايمپلنت درحال ‌توسعه كه به معناي واقعي كلمه «دريچه‌اي به روي مغز»، فراهم مي‌كند، اجازه مي‌دهد كه پزشكان درمان ليزري با حداقل تهاجم براي بيماران مبتلا به اختلالات عصبي تهديدكننده حيات، مانند سرطان مغز، آسيب‌هاي مغزي، بيماري‌هاي عصبي و سكته مغزي ارائه دهند. مطالعات اخير زيست سازگاري ماده پيوند و توانايي آن براي تحمل عفونت‌هاي باكتريايي را برجسته مي‌سازد.
 پروژه پنجره‌اي رو به مغز يك مشاركت ميان‌رشته‌اي چند نهادي است كه در مكزيك انجام مي‌شود. پروژه وقتي آغاز شد كه آگيلار و گروه او يك نمونه شفاف از ماده زيركونياي تثبيت شده با ايتريا (YSZ) – همان كالاي سراميكي مورداستفاده در پيوند لگن خاصره و روكش‌هاي دندان- را ساختند. با استفاده از اين به‌عنوان يك پيوند پنجره‌مانند، گروه اميدوار است كه پزشكان بتوانند درمان‌هاي ليزري روي مغز بيماران را برحسب تقاضا و بدون نياز به انجام كرانيوتومي‌هاي مكرر كه روش‌هاي بسيار تهاجمي موراستفاده براي دسترسي به مغز هستند، هدف قرار بدهند.
سختي داخلي YSZ، بيشتر از مواد شيشه‌اي ساخته‌شده توسط محققان ديگر در برابر اثرپذيري مقاوم است؛ علاوه بر اين تنها پيوند جمجمه شفاف را از آن مي‌سازد كه به‌طور قابل‌تصوري مي‌تواند در انسان مورداستفاده قرار بگيرد. اين دو مطالعه اخير از YSZ به‌عنوان يك جايگزين اميدواركننده براي پيوند جمجمه‌اي در حال حاضر موجود حمايت بيشتري مي‌كند.
 مطالعه اخيراً منتشرشده در مجله ليزر در جراحي و پزشكي در 8 جولاي نشان مي‌دهد كه چگونه استفاده از YSZ شفاف مي‌تواند به پزشكان اين امكان را بدهد كه با عفونت‌هاي باكتريايي كه دليل عمده براي شكست پيوند جمجمه‌ هستند، مبارزه كنند. در مطالعات آزمايشگاهي، محققان عفونت‌هاي اي. كولي را با عبور دادن نور ليزر از ميان ايمپلنت بدون نياز به برداشتن آن و بدون آسيب رساندن به بافت‌هاي اطراف درمان كردند.
 دكتر دوين بايندر، يك جراح مغز و اعصاب و دانشمند عصب‌شناسي در دانشكده پزشكي UCR و يكي از مشاركت‌كنندگان در اين پروژه گفت: «اين‌يك يافته مهم بود چراكه نشان داد تركيبي از ايمپلنت شفاف ما و درمان‌هاي ليزري، ما را نه‌تنها در درمان اختلالات مغزي، بلكه براي مقابله با عفونت‌هاي باكتريايي كه پس از پيوند جمجمه شايع هستند، توانا مي‌سازد. اين عفونت‌ها به‌خصوص براي درمان چالش‌برانگيز است چراكه بسياري از آنتي‌بيوتيك‌ها در سد خوني مغزي نفوذ نمي‌كنند.»
 مطالعه ديگري كه اخيراً در مجله نانو پزشكي: فناوري نانو، زيست‌شناسي و پزشكي منتشرشده، زيست سازگاري YSZ را در يك نمونه حيواني بررسي كرد كه در آن بدون ايجاد واكنش ايمني و آثار سوء ديگر با بافت ميزبان تركيب شد.
يافته‌ها حاكي از اين است كه YSZ درواقع بيش از مواد موجود در حال حاضر مانند تيتانيوم يا پليمرهاي پلاستيكي- حرارتي ‌سازگار است، به‌طوري‌كه اين خبر خوب ديگري در توسعه YSZ شفاف ما به‌عنوان ماده انتخابي براي پيوند جمجمه‌اي بود.»
 منبع: ساينس ديلي







تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن