تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802744622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شفافیت، بیطرفی و استمرار مواضع باید سرلوحه کار شورای امنیت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شفافیت، بیطرفی و استمرار مواضع باید سرلوحه کار شورای امنیت باشد
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه جنبش عدم تعهد اعتقاد دارد که شفافیت، بیطرفی و استمرار مواضع باید سرلوحه کار شورای امنیت باشد، گفت: اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این اصول در موارد بسیاری نقض شده است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در بحث عمومی شورای امنیت در پیرامون «روش های کاری شورای امنیت» به سخنرانی پرداخت.


 وی با بیان اینکه جنبش عدم تعهد اعتقاد دارد که شفافیت، بیطرفی و استمرار مواضع باید سرلوحه کار شورای امنیت باشد، گفت: اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این اصول در موارد بسیاری نقض شده است. شورای امنیت در بررسی موضوعات عموما رویکردی گزینشی داشته؛ به صورت غیرشفاف عمل می کند و به موضوعات فرعی بیش از حد می پردازد در حالی که به موضوعات مهمتر بی اعتناست.


خوشرو در ادامه سخنان خود توصیه های برای اعضای جنبش عدم تعهد در راستای بهبود روش های کاری شورای امنیت بیان کرد و اظهار داشت: اعضای جنبش عدم تعهد همواره با استفاده ابزاری از شورای امنیت برای پی جویی اهداف سیاسی مخالفت کرده است.


وی ادامه داد: شورا باید در اجرای وظایف خود بر اساس منشور ملل متحد بی طرفانه و غیرگزینشی اقدام کرده و بر اساس منشور در مقابل اقدامات خود بخصوص در مقابل مجمع عمومی پاسخگو باشد و در مورد کار خود به صورت مستمر به مجمع عمومی گزارش دهد.  


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: شورای امنیت نباید در اموری که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی به شمار نمی آید؛ دخالت کند و صرفا در چارچوب اختیارات واگذار شده به آن در منشور ملل متحد عمل کند چرا که اینگونه دخالتها نقض آشکار ماده 24 منشور ملل متحد است. 


خوشرو عنوان کرد: در سال های اخیر؛ شورای امنیت در بسیاری از وضعیت ها سریعا به فصل هفت منشور ملل متحد و صدور مجوز استفاده از زور روی آورده است در حالیکه در برخی وضعیت های دیگر سکوت و انفعال در پیش گرفته است.  


وی با بیان اینکه بر اساس منشور ملل متحد؛ توسل به فصل هفت منشور باید به عنوان آخرین راه حل در دستورکار شورا قرار گیرد، افزود: پیش از آن لازم است که از همه ظرفیت های فصول ششم و هشتم منشور در مورد حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی و نیز امکانات سازمان های منطقه ای استفاده شده باشد.


خوشرو در پایان با اشاره به آغاز روند انتخاب دبیرکل جدید سازمان در سال 2016 بر مواضع  جنبش عدم تعهد در این مورد و بویژه بر لزوم تقویت نقش محوری مجمع عمومی در انتخاب دبیر کل جدید تاکید کرد.





۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن