تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804524849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانور برندهاي امريكايي در بازارهاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مانور برندهاي امريكايي در بازارهاي ايراني
هنوز از ماجراي برندهاي فست فودي مدتي نگذشته است كه اين روزها شاهد حركت خزنده برندهاي امريكايي در سطح شهر تهران و عرضه كالاي آنها هستيم.
نویسنده : مهدی فتحی مقدم 
به گزارش «جوان»، طي روزهاي اخير خبرهايي در رسانه‌ها مخابره مي‌شود كه نشان مي‌دهد واردكنندگان به شدت به دنبال رسمي كردن واردات برندهاي امريكايي هستند و روش‌هاي خاص و حرفه‌اي نيز در اين باره در دستور كار دارند، به عنوان مثال واردات خودروی شورولت (ساخت كره) كه توسط يك فرد 300 عدد آن و بدون طي مراحل اوليه از عمان صورت گرفته است با ورود مستقيم مقام معظم رهبري متوقف شد اما اين روزها ابداعات جديد در ورود اين برند‌ها روي خروجي رسانه‌ها مخابره مي‌شود.
به اين ترتيب مي‌توان حدس زد اگرچه واردات خودروهاي امريكايي به كشور ممنوع اعلام شده، اما هنوز منفذهايي براي واردات شورولت و كاديلاك وجود دارد. تنها كافي است ۱۵ ميليون تومان بپردازيد و سال‌ها خودروي امريكايي سوار شويد.  خبرگزاري مهر نيز در اين باره نوشته است: حتي با وجود اينكه مقام معظم رهبري هم نسبت به ورود اين خودروهاي پرمصرف و البته لوكس امريكايي تذكراتي را به دولت دادند، اما هنوز منفذهايي براي رخنه اين خودروها به خيابان‌هاي ايران وجود دارد و به نظر مي‌رسد كه دلالان واردات خودروهاي امريكايي دست‌بردار نيستند و نمي‌توانند از سودهاي جذابي كه واردات اين خودروها برايشان دارد، دست بردارند.
ثبت سفارش واردات خودروهاي امريكايي گرفته شده و ثبت سفارش روي هر نوع مدل خودروي امريكايي با هر مبدأيي كه براي ورودش در نظر گرفته شود، قفل است اما واردات خودروهاي امريكايي به صورت گذرموقت، به حربه جديد واردكنندگان در واردات اين خودروها تبديل شده است. آنها خودروهاي امريكايي را از گمركات جنوبي و از مرز مشترك ايران و امارات وارد كشور كرده و ترتيبي مي‌دهند كه با پلاك گذرموقت وارد بازار شوند. اين خودروها هم به صورت زيرپوستي و با آگهي‌هاي اينترنتي و حتي آگهي‌هاي پيامكي، مشتريان خاص خود را پيدا مي‌كنند.
خودروهاي امريكايي با گذر موقت به راحتي وارد كشور شده، شش ماه بر اساس قانون اجازه تردد با پلاك موقت دارند و پس از آن، به شيوه‌هاي شگفت‌آور و البته صوري، از مرزهاي جنوبي خارج شده و مجدداً بعد از چندين روز، به عنوان يك خودروي جديد گذرموقت وارد ايران مي‌شوند و اجازه دارند كه شش ماه ديگر را تردد كنند. اين رفت و آمد صوري البته براي خريدار هزينه‌اي هم دارد كه به نظر مي‌رسد افرادي كه به دنبال خريد خودروهايي چند صد ميليوني همچون شورولت هستند، پرداخت 10 تا 20 ميليون تومان آن هم هر شش ماه يكبار، براي آنها چندان مشكل‌ساز نباشد.
  
ورود و خروج صوري گذرموقت‌ها تنها در چند ساعت!
يكي از واردكنندگان خودروهاي امريكايي گذرموقت مي‌گويد: يك خودروي گذر موقت تنها شش ماه اجازه تردد در كشور را خواهد داشت، پس از شش ماه بايد از مرز خارج شود و اگر صاحب آن بخواهد بارها و بارها مي‌تواند مجدد وارد كشور شود. پس از اتمام شش ماه، براي بار اول گذرموقت تمديد مي‌شود و هزينه‌اي براي مشتري نخواهد داشت، اما در هر دفعه كه قرار باشد گذرموقت تمديد شود، بين ۱۰ تا ۱۵ ميليون تومان بايد به عنوان هزينه اين كار، پرداخت شود.
او مي‌افزايد: خروج خودروي گذر موقت در مرزهاي جنوبي كشور به صورت صوري انجام مي‌پذيرد، يعني خودرو سوار بر كشتي مي‌شود و مهر خروج مي‌خورد، بلافاصله بعد از ثبت مهر خروج، مجدد مي‌توان به عنوان يك خودروي جديد آن را وارد كشور كرد و مهر ورود آن را دريافت كرد، پس از آن هم كه پلاك موقت براي تردد خودرو به صورت قانوني صادر مي‌شود، به راحتي مي‌تواند در خيابان‌هاي كشور تردد كند.
اين فروشنده خودروهاي امريكايي گذرموقت مي‌گويد: شما مي‌توانيد هر مدل خودروي امريكايي را كه بخواهيد خريداري كرده و سفارش دهيد، هيچ مشكلي وجود ندارد و بعد از استفاده شش ماه كه اعتبار پلاك گذرموقت آن تمام شده است، ما با كسر ۲۰ درصد از مبلغ خودرو، آن را از شما خريداري خواهيم كرد، اما اگر هم بخواهيد كه تمديد شود، حدود ۱۵ ميليون تومان هزينه دارد كه بايد بپردازيد و دوباره خودروي خود را تحويل بگيريد. اما خبری ديگر كه يك منبع آگاه به خبرنگار «جوان» گفته است درباره صدور قريب‌الوقوع مجوز گوشي همراه با برند امريكايي اپل است.  برند مذكور كه نمايشگاه خود را در محدوده كردستان برپا كرده اين روزها با خبري از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و تبليغات منفي اميدوار است كه زمينه فعاليتش در ايران قانوني و تثبيت شود.  در حالي كه سال‌هاست گوشي آيفون (سيب گاز زده) در دستان مردم ايران بوده و سهم قابل توجهي در بازار مصرف دارد اين روزها با اعلام يك خبر ذهن دارندگان اين گوشي را به خود مشغول كرده است.
طي چند روز گذشته ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام كرد كه آيفون‌هاي اپل پس از اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل از بازار جمع مي‌شوند. در اين خبر آمده بود كه در صورت تأسيس نشدن نمايندگي محصولات اپل در ايران تا پيش از اجراي طرح رجيستري موبايل، گوشي‌هاي آيفون از بازار جمع خواهد شد.
 روي ظاهري اين خبر باعث شد تا روز گذشته بازارفروش به اين خبر واكنش نشان داده و گوشي‌هاي اين برند امريكايي حداقل 100 هزار تومان گران شود. اما برخي نيز بر اين باورند كه اعلام اين خبر زمينه را براي ورود قانوني اين برند امريكايي توسط فردي كه مدت‌هاست در رفت و آمد اداره‌هاي اعطاي مجوز است، مهيا مي‌كند و اين روشي است تا بي‌آنكه واكنشي منفي عليه فعاليت رسمي اين برند امريكايي به وجود آيد در عمل و به زودي واردكننده اين محصولات كار خود را آغاز كند. ترس از اجراي رجيسترشدن گوشي كه به دارندگان گوشي‌هاي آيفون القا شده به راحتي مي‌تواند بهانه را براي صدور مجوز ورود قانوني اين برند فراهم كند.
به نظر مي‌رسد طرح ستاد مبارزه با قاچاق كالا اين بار هم مانند بسياري از طرح‌هاي ديگر كه نه تنها به حذف قاچاق كمك نمي‌كند بلكه بيشتر شبيه اعلام خبر فعاليت رسمي برند اپل طي روزهاي اخير است.
 
توسعه انفجاري رقيب آديداس
برند امريكايي كفش‌‌ها  و لباس‌هاي ورزشي نيز چند سالي است كه فعاليت خود را آغاز كرده و اكنون در مراكز تجاري و نقاط تجاري سطح شهرهاي بزرگ جاي خود را باز كرده ولي معلوم نشده كه چگونه واردات اين برند عادي شد. با اين حال رقيبان هموطن درجه 2 اين برند نيز اين روزها به شدت فعال شده‌اند و در سطح شهر تهران فروشگاه زنجيره‌اي برند اسكيچر مانند قارچ در حال رويش هستند. برند مذكور برندي است كه بيشتر روي كفش‌هاي پياده‌روي متمركز است و با مراجعه به سايت آن مي‌توان به راحتي سرعت توسعه فروشگاه‌هايش را رصد كرد.
  
فشن‌شو براي شلوار لي
اما اين تمام ماجرا نبود زيرا با حضور دقيقه ۹۰ پليس امنيت، مراسم «فشن‌شويي» كه به‌مناسبت افتتاح يك برند پوشاك امريكايي در يكي از مجتمع‌هاي تجاري شمال شهر درحال برگزاري بود، لغو شد. در مراسم افتتاحيه اين برند امريكايي قرار بود تعدادي از مانكن‌هاي معروف تهران با قدم زدن ‌روي فرش قرمز، لباس‌هاي اين برند را در «شوي زنده» به نمايش بگذارند. برگزاركنندگان اين مراسم، علت لغو «فشن‌شو» مذكور را نقص فني عنوان كردند و از جمعيت حاضر در اين مراسم خواستند تا هرچه سريع‌تر محل مراسم را ترك كنند. به نظر مي‌رسد حركت خزنده برندهاي امريكايي به تدريج در حال نمود بيشتري در سطح شهر است. آيا اين موضوع برنامه‌ريزي شده و هماهنگ با دستگاه‌هاي نظارتي است يا صرفاً براساس سود روندي تصاعدي و رشد قارچ‌گونه شاهد برندهاي امريكايي در سطح شهرهاي بزرگ كشور هستيم؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن