تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820729877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم در کدام موسسه یا بانک سپرده‌گذاری کنند؟ + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سردرگمی مردم از سیاست های نامنسجم پولی و مالی کشور علاوه بر ایجاد مشکلات بسیار اعتماد ملی را لکه دار کرده به گونه ای که مردم نمی دانند کدام موسسه یا بانک می تواند جوابگوی اعتماد آن ها در سپرده گذاری باشد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، انتشار اخباری در خصوص کشف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، تعطیلی آن ها، تجمع گسترده مالباختگان و همچنین بیکاری قشر عظیمی از کارمندان آن ها این روزها بازار داغی داشته به گونه ای که به طورحتم هر روز از رسانه های مختلف خبری از آن ها شنیده می شود؛این اخبار درحالی منتشر می شود که بسیاری از همین رسانه ها تا قبل از اعلام تخلف از سوی این موسسات مسئولیت تبلیغ گسترده آن ها را در دستور داشتند.
 
تجمع گنندگان ثامن الحجج در مقابل بانک مرکزی

تجمع گنندگان ثامن الحجج در مقابل بانک مرکزی
  موسوی لارگانی: اهمال بانک مرکزی در رشد قارچ گونه موسسات مالی غیرمجاز مشهود است جالب است که موسسه مالی غیرمجازی که امروزه شاکیان بسیاری دارند در برهه ای از زمان تبلیغات گسترده ای درسطح کشور داشته توانسته به واسطه این آگهی ها مشتریان بسیاری را جذب کند.دراین میان مردم به واسطه معتبربودن این نوع تبلیغات نسبت به سرمایه گذاری در آن اقدام کردند؛اما از تبعات آن مطلع نبودند در این رابطه سیدناصر موسوی لارگانی- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس- با بیان اینکه اهمال بانک مرکزی در رشد قارچ گونه موسسات مالی غیرمجاز مشهود است،می افزاید: بانک مرکزی باید پاسخگوی چگونگی فعالیت موسسه مالی غیرمجازی با بیش از 500 شعبه در سراسر کشور باشد.  
ناصر موسوی لارگانی
وی ادامه می دهد: تبلیغات گسترده موسسه مالی غیرمجاز ثامن الحجج (ع)خود عاملی برای اعتماد مردم به این موسسه است که متاسفانه بدون هیچ مانعی حتی تا ماه های اخیر نیز ادامه داشته است. موسوی لارگانی با بیان اینکه فعالیت غیرقانونی موسسه مالی ثامن الحجج(ع) ضربه مهلکی به اقتصاد کشور زده است،تصریح می کند: مردم اعتماد خود به سیستم مالی کشور را از دست داده اند. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد:دولت باید با اولویت به موضوع موسسات مالی غیرمجاز ورود کرده و اجازه غارت بیت المال را از متخلفان سلب کند.   فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز باعث تضعیف اقتصاد کشور شده است بی شک در سال های اخیر یکی از موضوعات مهمی که باعث تضعیف اقتصاد کشور شده فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در سیستم پولی و مالی کشور است. بنابراین برای اصلاح نظام اقتصادی و توسعه کشور باید این غده سرطانی برداشته شود. بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان درخصوص ضرورت جراحی سیستم بانکی کشور اتفاق نظر دارند،بنابراین باید برای ایجاد تحول و رفع دغدغه های مراجع عالیقدر تقلید و مردم،  بانکداری واقعی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود. مجلس شورای اسلامی طرح بانکداری بدون ربا را در دوره نهم آماده و این موضوع در قالب طرح یا لایحه از سوی دولت پیگیری خواهد شد. ضرورت ایجاب می کند بحث رسیدگی به وضعیت فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز دراین طرح یا لایحه لحاظ شود تا دیگر در آینده نیز این چنین موسساتی در نظام بانکی کشور اخلال ایجاد نکند.  
محسن بیگلری
  بیگلری: مسئول رسیدگی به موسسات مالی غیرمجاز بخش نظارتی بانک مرکزی است مسئول رسیدگی به موسسات مالی غیرمجاز بخش نظارتی بانک مرکزی است البته سایر دستگاه های نظارتی نیز باید از فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز جلوگیری کنند؛در این رابطه محسن بیگلری-عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس-از وضعیت کنونی موسسه مالی ثامن الحجج(ع) انتقاد کرد و می گوید: بی توجهی بانک مرکزی به وجود موسسات مالی غیرمجاز در کشور به تجمعات پی در پی سپرده گذاران و کارمندان این موسسات منجر شده است. نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت موسسه مالی غیرمجاز،تصریح می کند: دولت به ویژه وزارت اقتصاد و همچنین بانک مرکزی باید پاسخگویی چرایی ایجاد و تعدد شعب این موسسه بدون مجوز در کشور باشند. وی ادامه داد: با تاکید بر اینکه ایجاد بیش از 500 شعبه موسسه مالی در سراسر کشور بدون مجوز ممکن نیست، می افزاید: مسئولان در روند فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج(ع) بوده اند،اما متاسفانه هیچ اقدامی برای کارهای خلاف قانون آن نکرده اند.
فرید موسوی
  موسوی: مجلس بارها در خصوص وجود موسسات مالی غیر مجاز به دولت تذکر داده است مجلس بارها درخصوص وجود موسسات مالی غیر مجاز به دولت تذکر داده است،اما اقدام درخوری در این زمینه دیده نشده است به گونه ای که اکنون نارضایتی عمده درخصوص موسسه مالی غیرمجاز ثامن الحجج(ع) را شاهد هستیم؛درحالی که مردم نباید تاوان بی مسئولیتی دستگاه های نظارتی را پس بدهند دراین رابطه سیدفرید موسوی- عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس- از تشکیل کمیته پولی و بانکی درکمیسیون متبوعش برای رسیدگی به تخلفات حوزه بانکی و موسسات مالی غیرمجاز خبرداده و می گوید: خلاء های قانونی در برخورد با موسسات غیرمجاز وجود دارد.
تجمع گنندگان ثامن الحجج در مقابل بانک مرکزی
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی،ادامه می دهد:بسیاری از موسسات غیرمجاز از این خلاءها استفاده کرده و از برخی نهادها مجوزهایی را دریافت می کردند که ماهیت پولی و مالی نداشتند؛برهمین اساس بروز مشکلات موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را شاهد شدیم.
نادر قاضی پور
  قاضی پور: نهاد اهمال کننده در ادامه فعالیت موسسه مالی غیرمجاز ثامن الحجج پاسخگو باشد با توجه به حساسیت بالای مجلس و همچنین دستگاه های مسئول در بحث موسسات مالی غیرمجاز باید دید سررشته این نوع تخلفات از کجا آب خورده و چه کسی مسئول در رشد قارچ گونه این موسسات است؛در این رابطه نادر قاضی پور- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس- با بیان اینکه ایجاد هر واحد صنفی و تجاری نیازمند دریافت مجوزهای لازم است، می گوید: باید مشخص شود موسسه مالی ثامن الحجج با چه مجوزی بیش از 500 شعبه در کشور ایجاد کرده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه می دهد:هیچ توجیهی درخصوص ایجاد شعب بسیار برای موسسه مالی غیرمجاز ثامن الحجج(ع) پذیرفتنی نیست.
تجمع گنندگان ثامن الحجج در مقابل بانک مرکزی
  وی ادامه می دهد: پاسخگوی بانک مرکزی درخصوص چرایی وجود موسسات مالی غیرمجاز ضروری است؛زیرا بسیاری از مردم از بی توجهی و اهمال دستگاه های نظارتی متضرر شده اند. گفتنی است؛حال باید دید با وجود توافق نظر بسیاری از کارشناسان و مسئولان درخصوص ضرورت برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز،چرا هنوز جلوی تخلفات این چنینی گرفته نمی شود و هر روز نام یک موسسه جدید بر سر زبان ها می افتد. درشرایط فعلی اقتصاد بیش از هر اقدامی نیازمند ایجاد امنیت در فضای کسب و کار و همچنین دستگاه های پولی و مالی هستیم تا به این ترتیب اعتماد مردم به این سیستم ها زایل نشده و سرمایه های ملی به خارج از کشور هدایت نشوند.




۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن