تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799335008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود سیستم یکپارچه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نبود سیستم یکپارچه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کشور
مشاور ارشد وزیر نیرو در حوزه HSE گفت: با وجود ایجاد ضرورت سیستم یکپارچه مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بعد از گذشت 12 سال هنوز این سیستم در کشور وجود ندارد.

نبود سیستم یکپارچه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کشور
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام طاهری مشاور ارشد وزیر نیرو در همایش ملی محیط  زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه و فراگیر HSE که امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: با اینکه در سال 83 بحث ضرورت ایجاد سیستم یکپارچه HSE را مطرح کرده‌ام اما بعد از گذشت 12 سال هنوز این سیستم در کشور وجود ندارد.


وی تاکید کرد: در نتیجه نبود این سیستم محیط زیست آسیب‌های بسیاری می‌بیند و به همان اندازه در راه اندازی این سیستم تحقیق می‌کنیم عواقب بیشتری در بخش ایمنی، محیط زیست و بهداشت گریبان گیر ما خواهد شد.


طاهری با بیان اینکه برای پیاده کردن سیستم HSE وزارت نیرو طی ارسال نامه‌ای به پزشکی قانونی و اورژانس آمار تمام موارد منجر به فوت، آسیب و حادثه‌هایی که به آب و برق مربوط می‌شود را خواسته است، گفت: تا امروز هیچ موردی از این موضوعات به دست ما نرسیده تا اولویت بندی کرده و بر اساس آن سیستمی را طراحی کنیم.


مشاور ارشد وزیر نیرو تاکید کرد: ما ریسک‌ها را فقط در حوزه سد سازی، پتروشیمی، پالایشگاه و کارخانه‌ها لازم نداریم، بلکه ضرورت دارد تا تمام ریسک‌ها و خسارت‌های محسوس مستقیم، غیر مستقیم و نامحسوسی را که بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد به دست آوریم.


وی تاکید کرد: در اقتصاد 10 تریلیون دلاری آمریکا خسارت ناشی از صنعت ساخت حدود 6 درصد درآمد ناخالص این اقتصاد است، صنعت ساخت بیشترین خسارت را وارد می‌کند که باید سایر خسارت‌ها از جمله خسارت‌های مربوط به محیط زیست و بهداشت را به آن اضافه کنیم.


طاهری افزود: حجم نفت زیادی در آب‌های زیر زمینی حرکت می‌کند، بر همین اساس در سال 83 مقرر شد روی آلودگی پالایشگاهی تهران مطالعه و کار کنیم آب و خاک این منطقه کامل از بین رفته است، بنابراین برای لحاظ کردن این خسارات‌ها باید برنامه ریزی صورت گیرد.


مشاور ارشد وزیر نیرو با اشاره به اینکه در بین 25 کشور با درآمدهای بالای ملی ایران بین 21 تا بیست و سومین و متوسط 25 قرار دارد، گفت: نقش صنعت در اقتصاد آمریکا بین 25 کشور در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد در حالی که ایران در جایگاه دوم قرار گرفته است؛ آمریکا درآمد ناشی از بیمه و خدمات بانکی بعد از فرانسه جایگاه دوم را دارد، این در حالی است که ایران در جایگاه بیست و سوم در این زمینه قرار دارد.


طاهری تاکید کرد: اگر قرار است درآمد ملی از این طریق ایجاد شود باید به افراد اجازه حفر چاه‌ آب‌های غیر مجاز را بدهیم و اگر درآمد کشور متکی به نفت باشد این وضعیت تا زمانی ادامه دارد که مسائل HSE در کشور لحاظ نکنیم در این صورت اقتصاد کشور متکی به آب و نفت خواهد بود و مردم مقر درآمدی جز کشاورزی نخواهند داشت.


مشاور ارشد وزیر نیرو اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و اطلاعات HSE مشخص شده در آمریکا سن ریسک رانندگی در 60 سالگی مجدا بالا می‌رود بنابراین قانونی در این زمینه تصویب شده این در حالی است که برای رانندگان خانم سن 55 سالگی فرکانس بالای ریسک بالاتر از مردها بوده است.


طاهری با تاکید بر اینکه باید یک کار ملی در این زمینه شروع کنیم، اظهار کرد: وزارت بهداشت در موضوع سوختگی شروع به فعالیت های در این زمینه کرده است ولی ساختار دقیقی در این زمینه وجود ندراد و سال‌هاست که آمار تلفات را از اورژانس درخواست کردیم ولی آنها در ارائه اطلاعات امتناع کرده‌اند.


مشاور وزیر نیرو در حوزه HSE اظهار کرد: در رویکرد سنتی به مقوله HSE‌ به طور موردی برای موضوع‌های پراکنده در حد نیاز تصمیم‌گیری می‌شود و بر حسب اتفاقات و حوادث روی داده تصمیم‌ گرفته می‌شود که به موضوع  HSE پرداخته شود. در دوره‌ای قرار شد برای مدیران یک دوره HSE گذاشته شود ولی این دوره هیچ وقت برگزار نشد.


طاهری تاکید کرد: بدون تصویر کلان و فراگیر از موضوعات موجود و بدون روش‌مندی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از جمله رویکردهای سنتی در سازمان‌های کشور ،  تصمیم‌گیری‌ها در سازمان‌ها با رویکرد سنتی با اطلاعات ناقص بدون ابزارها و تحلیل‌ها صورت می‌گیرد. همچنین مبتنی بر این رویکرد، عکس‌العملی در قبال شرایط یا رخدادها صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه رویکرد سیستمی تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سازمان‌ها باید فراگیر و منعطف باشد، گفت: مالکیت تمام ریسک‌های مرتبط با آب و برق در تمام نقاط کشور بر عهده وزارت نیرو است.


مشاور اشد وزیر نیرو اظهار کرد: باید ساختار ملی استراتژیک HSE ایجاد شود. تقاضای ما این است که از طریق ایجاد این ساختار ملی از تلف کردن هزینه‌های بسیار و صرف وقت و سرمایه‌های بسیار برای آموزش‌های فراوان بیهوده که نیازسنجی نشده‌اند، جلوگیری شود.





۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن