تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816761024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افرادی که از گرانی یک شبه آیفون‌، بار خود را می‌بندند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خبر جمع‌آوری آیفون اگرچه در بازار چندان جدی گرفته نشد و برخی آن را محک زدن اپل برای تصمیم به حضور رسمی در ایران قلمداد کردند، اما فعالان بازار نسبت به افرادی که از گرانی یک شبه آیفون‌های انباری بار خود را می‌بندند، هشدار می‌دهند.

به گزارش تراز ، فاطمه سامعی، اخیرا مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صدور ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های برند اپل از بازار در راستای اجرای رجیستری گوشی موبایل در کشور خبر داده است.

عباس نخعی با اعلام این خبر دو بار تاکید کرده که ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه برند اپل را به تمام استان‌ها اعلام کرده‌ایم و در صورت عدم تأسیس نمایندگی این برند در کشور تا روز اجرای طرح رجیستری، تمام محصولات موبایل این برند از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد. امروز بار دیگر قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرده: با آغاز رجیستری، گوشی‌های آیفون که جدید وارد مدار مصرف می‌شوند سرویس‌دهی نخواهند شد مگر اینکه نمایندگی این برند در ایران تاسیس شود.

وی از ابلاغیه‌ای صحبت کرده که اصنافی که در ارتباط مستقیم با واحدهای صنفی عرضه کننده این محصول هستند از وجود آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاه مخابراتی در گفت‌وگو با فارس می گوید: احتمالا منظور این مقام مسئول تشریح برنامه اقدامات آینده بوده است.

واکنش خندان بازار به خبر جمع‌آوری آیفون

اما پیگیری خبرنگار فارس از اهالی بازار گوشی موبایل درباره تبعات این خبر، نشان می‌دهد در نبود هیچ نوع ابلاغیه، فعالان بازار نیز از طریق رسانه در جریان قرار گرفته‌اند.

اولین واکنش آنها به این خبر مهم، همان تردید همیشگی نسبت به اجرای تصمیمات غیرمنتظره بوده است. یکی از فروشندگان گوشی موبایل می گوید: چنین طرح‌هایی هیچ وقت جواب نداده است و هیچ وقت دولت نتوانسته این کارها را اجرایی نداده است.

آنها این خبر را جدی نگرفته‌اند و لبخند نتوانسته بازار را تکان بدهد.

هشدار درباره تبعات جمع‌آوری آیفون/ افرادی از گرانی یک شبه آیفون‌های انباری بار خود را می بندند

اما کارشناس رسمی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی درباره تبعات این اقدام هشدار داد. او می گوید: اگر روزی این طرح اجرا شود خیلی زود اشکالات آن مشخص می شود و طرح لغو خواهد شد؛ اما در این مدت کوتاه، بسیاری «بار خود را می بندند.»

میثم دادخواه توضیح می دهد: اگر روزی اعلام شود که گوشی موبایل آِیفون جدیدی در بازار نباید فروخته شود، واردکننده‌های غیر رسمی که احتمالا انبارهایشان از آیفون پر است، تمام گوشی های انبار را فعال می کنند و از 2 میلیون و 200 هزار تومانی به قیمت 3 میلیون و 200 هزار تومان می فروشند و گوشی آیفون طی 20 روز تا یک ماه حداقل 700 تا 800 هزار تومان گران تر فروخته خواهد شد. زیرا اگر روزی چنین دستوری صادر شود درباره گوشی‌هایی است که پس از رجیستری فعال خواهند شد.

 شائبه‌های یک خبر/ چوب اخراج بر سر اپل برای اعطای نمایندگی

از سوی دیگر برخی به این اظهارات پرابهام و خبرساز، بدبین هستند و شائبه‌هایی با استناد به یک دلیل مطرح می شود. برخی از فعالان بازار معتقدند این اظهارات منتظر واکنش شرکت اپل بوده است. آنها می گویند: زمان زیادی از برجام می گذرد و این سوال که اپل سرانجام با بازار ایران چه خواهد کرد و چرا درباره نمایندگی ایران تصمیم گیری نمی کند؟ برای بسیاری سوال مهمی است.

در این رابطه رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی به فارس گفته: علاوه بر نمایندگی های غیرمستقیمی که اقدام به واردات گوشی های موبایل اپل می کنند، هم‌اکنون 4 تا 5 شرکت دیگر نیز در اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی برای درخواست مجوز واردات گوشی های اپل تشکیل پرونده داده‌اند که هنوز چیزی به اتحادیه ارائه نکرده‌اند.

گوشی های بدون نمایندگی مایکروسافت در حاشیه امن

منتقدان نسبت به شائبه خبر جمع‌آوری گوشی های آیفون برای طرح ادعای خود به نادیده گرفتن موضوع گوشی های مایکروسافت در ایران استناد می‌کنند. آنها می گویند در حالی که اعلام شده پیش از اجرای رجیستری در ایران، گوشی‌های فاقد نمایندگی جمع‌آوری خواهند شد اگر ایراد صرفا نبود نمایندگی است چرا اشاره ای به گوشی های برند مایکروسافت نشده و تنها از برند اپل خطاب قرار گرفته است در حالی که هر دو متعلق به یک کشور هستند.

اتحادیه: گوشی هایی که از نمایندگی غیرمستقیم وارد می شوند قاچاق نیستند

در نهایت شواهد نشان می دهد اجرای طرح رجیستری هنوز با ابهامات و پرسش های زیادی مطرح است و به تبع اجرای اقدامات وابسته به این طرح از ابهام خالی نیست.

رئیس اتحادیه دستگاه مخابراتی  تاکید کرد که با روش فعلی برای مبارزه با قاچاق که از طریق غیر کارشناسان و غیر از اتحادیه پیگیری می‌شود، مخالف است و در موفقیت این طرح تردید دارد؟

کریمی تصریح کرد: اگر هدف مبارزه با قاچاق است گوشی هایی که از نمایندگی غیرمستقیم وارد می شوند به هیچ  وجه قاچاق نیستند و می توان IMEI (شماره سریال) آنها را ثبت کرد. بنابراین حذف یک برند از بازار غیر کارشناسی و غیر منطقی و بدترین روش ممکن برای مبارزه با قاچاق است. 
 
 



منبع: فارس







زمانبندی انتشار: 28 تير 1395 - 17:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن