تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819671531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری‌های قلبی در صدر علل مرگ و میر ایرانیان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به اینکه سالانه بسیاری از ایرانیان به دلیل بیماری‌های قلب و عروق جان خود را از دست می‌دهند، گفت: افراد دارای زمینه بیماری‌های فشار، قند خون و سابقه بیماری قلبی در معرض خطر هستند.

به گزارش فارس، مسعود قاسمی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروق اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علل مرگ و میر انسان ها از جمله ایرانیان است که پیش بینی شده تا سال 2025 این مساله تداوم داشته باشد.

رئیس انجمن آرترواسکلروز ایران افزود: طی 3 دهه اخیر کشور ما به لحاظ علم پزشکی، شمار دستیاران و متخصصان، ابزارهای تشخیصی و دانش پزشکی در حوزه قلب و عروق پیشرفت بسیاری مناسب و خوبی داشته است و قدم های خوبی در زمینه پیشگیری از این بیماری برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور کاهش یافته است، یادآور شد: آشنایی مردم با عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی می تواند در کاهش آمار بیماران بکاهد.

رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق ایران افزود: برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در 3 جهت اقدام مناسب انجام داد. در ابتدا با شیوه تفکر مردم را نسبت به تغذیه و تحرک تغییر داد و آنها را به رعایت الگوی غذایی سالم و داشتن تحرک تشویق کرد که بهترین روش موفقیت در این راه استفاده از برنامه های گفتاری، نوشتار، تصویری و رسانه ها است.

قاسمی راه دوم را پیشگیری اولیه با دیدگاه پزشکی دانست و عنوان کرد: پیشگیری اولیه بدان معناست که باید افراد در معرض خطر را شناسایی کرد.

وی افزود: افراد دارای زمینه بیماری های فشار خون، قند خون، داشتن سابقه بیماری قلبی و ... در معرض خطر هستند که باید برای پیشگیری اقدام کنند.

فلوشیپ فوق تخصصی آنژیوپلاستی پیشگیری ثانویه را سومین راه برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی معرفی کرد و گفت: بیمارانی که سابقه جراحی و نارسایی داشتند باید برای پیشگیری از بروز مجدد بیماری تحت نظر پزشک باشند. هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران از 23 تا 26 شهریور در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranathero.ir مراجعه کنند.

۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن