تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804349692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد مروری بر چند و چون ساخت فرهنگسرای بیرجند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدمروری بر چند و چون ساخت فرهنگسرای بیرجند
خبرگزاری فارس: مروری بر چند و چون ساخت فرهنگسرای بیرجند
شهرداری بیرجند پروژه‌‌های ناتمام بسیاری در دست اقدام دارد که به دلیل نبود اعتبار ساخت آنها در فاز نخست متوقف شده است، که از جمله آنها می‌توان به فرهنگسرای شهرداری بیرجند اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرداری بیرجند پروژه‌‌های زیادی را در دست اقدام داشته و دارد که بسیاری از آنها ناتمام رها شده است؛ از جمله آنها می‌توان به فرهنگ‌سرای شهرداری بیرجند در خیابان شهید صیاد شیرازی اشاره کرد. اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با کلیات طرح پیشنهادی اولیه احداث فرهنگ‌سرای شهرداری بیرجند در 31 فروردین‌ماه سال 92 در جلسه شورای اسلامی این شهر موافقت می‌کنند و این پروژه در هفتم اردیبهشت‌ماه سال 92 با حضور نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی و چندین نفر از مسؤولان استان کلنگ‌زنی می‌شود. شهردار بیرجند در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح این مجموعه فرهنگی را بزرگترین فرهنگ‌سرا در کشور اعلام می‌کند و می‌گوید: فرهنگ‌سرا در زمینی به مساحت 23 هزار مترمربع و با زیربنای 7 هزار و 500 مترمربع احداث می‌شود.

عباسعلی مدیح با بیان اینکه برای ساخت فرهنگ‌سرا، 30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت: در حال حاضر 7 میلیون ریال آن برای آغاز عملیات ساخت موجود است. وی افزود: فرهنگ‌سرا دارای 3 هزار صندلی در سالن نمایش، کلاس‌های آموزشی، بخش اداری، تجاری، گالری هنر، کتابخانه و مخزن کتاب، سالن مطالعه (خواهران و برادران) کافی‌شاپ، کافی‌نت، رستوران و پارکینگ اختصاصی است. شهردار بیرجند گفت: فاز نخست آن شامل سالن نمایش دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و امید است ظرف مدت یک سال کل پروژه به اتمام برسد. با وعده‌ای که آقای شهردار در این مراسم دادند این پروژه باید سال 93 به اتمام می‌رسید ولی هنوز این طرح بعد از گذشت سه سال از کلنگ‌زنی آن به اتمام نرسیده است و این امر خبرنگار فارس را بر آن داشت تا علت را جویا شود. معاون عمرانی شهردار بیرجند در رابطه با پیشرفت فیزیکی این پروژه در 27 آبان‌ماه سال 93 به یکی از رسانه‌های استان گفت: این پروژه تاکنون هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.

علی عدل ادامه داد: اعتبار این پروژه در زمینه احداث فرهنگ‌سرای وحدت بیرجند هزینه شده که در حال حاضر استفاده مفیدی از آن نمی‌شود. وی بیان کرد: عملیات اجرایی فرهنگ‌سرای بزرگ بیرجند از ماه آینده آغاز می‌شود و در مراحل انتخاب پیمانکار هستیم. شهردار بیرجند در 31 فروردین‌ماه سال 92 در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از سایت‌های خبری استان گفت: این فرهنگ‌سرا در متراژ 3 هزار مترمربع در حاشیه بلوار شهید صیاد شیرازی ساخته می‌شود. عباسعلی مدیح ادامه داد: بخش‌های اداری، گالری، رستوران، کافی‌شاپ، آتلیه و کتابخانه از مهم‌ترین بخش‌های این فرهنگ‌سرا است. وی با بیان اینکه عملیات ساخت فرهنگ‌سرای بیرجند طی یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود، بیان داشت: برای آغاز کار 700 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه ساخت فرهنگ‌سرا در دو بخش سالن اجتماعات و فرهنگ‌سرا ساخته می‌شود، افزود: برای ساخت فاز نخست شامل سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. مدیح با بیان اینکه فرهنگ‌سرای بیرجند در یک طبقه ساخته می‌شود، یادآور شد: طرح اصلی آن مبتنی بر معماری سنتی است. شهردار بیرجند در 21 دی‌ماه سال 92، علت تأخیر ساخت فرهنگ‌سرای بیرجند را اینگونه بیان می‌کند: با توجه به اولویت فرهنگ‌سرای وحدت در شمال شهر بیرجند برای تکمیل این پروژه 600 میلیون تومان از اعتبارات متعلق به پروژه فرهنگ‌سرای بزرگ شهر بیرجند هزینه شده است. مدیح با بیان این‌که فرهنگ‌سرای وحدت آماده بهره‌برداری است، متذکر شد: سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای بزرگ بیرجند با مساعدت استانداری خراسان جنوبی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این پروژه بالغ بر 8 هزار مترمربع است، یادآور شد: این فرهنگ‌سرا در یک برنامه کاری سه ساله به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار بیرجند تصریح کرد: با بهره‌برداری از سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای بزرگ بیرجند تمامی ارگان‌ها، دانشگاهیان، مدارس و نهادهای مختلف می‌توانند بدون پرداخت اجاره‌بها از آن بهره‌مند شوند. بر مبنای این گزارش، تا محقق شدن آن مشخص نیست ارگان‌ها، دانشگاهیان و مدارس تا چند سال دیگر باید انتظار بکشند تا بتوانند از امکانات رایگان این مجموعه بزرگ فرهنگی استفاده کنند. شهردار بیرجند پیش از این نیز گفته بود: شهرداری بیرجند با راه‌اندازی واحد فرهنگی در این مجموعه، در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ورود جدی پیدا می‌‌کند.

شهردار بیرجند در 27 بهمن‌ماه سال 93 در شورای اداری خراسان جنوبی از احداث 200 پروژه عمرانی توسط شهرداری در سال آینده خبر داد و گفت: پروژه فرهنگ‌سرای بزرگ بیرجند که طی سال گذشته بلاتکلیف بوده در سال جاری پیمانکار آن مشخص و سالن اجتماعات این فرهنگ‌سرا با ظرفیت 2 هزار و 700 نفر در شهریور‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مدیح، زیربنای فرهنگ‌سرای بزرگ شهر را 8 هزار و 500 مترمربع دانست و گفت: سالن اجتماعات این فرهنگ‌سرا با زیربنای 3 هزار مترمربع، بزرگترین سالن اجتماعات در کشور است. * فاز نخست فرهنگسرای بیرجند در موعد مقرر تکمیل شد علی عدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در ارتباط با پروژه فرهنگسرای این شهر اظهار داشت: فاز نخست این پروژه شامل اجرای فنداسیون، اسکلت و سقف سالن اجتماعات این مجموعه می‌شود که با توجه به قول شهردار بیرجند در زمان کلنگ‌زنی این پروژه برای بهره‌برداری از فاز نخست یک سال بعد از آن این قول محقق شده است. وی ادامه داد: اجرای دیوارکشی و فضاهای جانبی سالن اجتماعات مجموعه فرهنگسرای بیرجند در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی شهردار بیرجند با بیان اینکه سالن اجتماعات پروژه فرهنگسرای بیرجند تاکنون بیش‌از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یادآور شد: تاکنون برای اجرای فاز نخست این پروژه و دیوارکشی این مجموعه 1.5 میلیارد تومان از محل بودجه جاری شهرداری هزینه شده است. عدل گفت: برای تکمیل سالن اجتماعات این فرهنگسرا حدود 4 میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبار این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به اینکه پروژه فرهنگ‌سرای بیرجند از پروژه‌های بزرگ با 8 هزار و 500 مترمربع زیربنا است، خاطرنشان کرد: مطالعات این طرح صورت گرفته و عملیات اجرایی سالن اجتماعات آن در حال اجرا است. ================== گزارش از زهرا و سمیه محمدی ================== انتهای پیام/69010/ت40

95/02/28 :: 18:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن