تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميراث جدید احمدی نژاد برای روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ميراث جدید احمدی نژاد برای روحانی




دیروز جلسه‌ مهمی در بانک مرکزی برگزار شد که در آن فاز اول برنامه اصلاح نظام بانکی تشریح شد. ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانکی برای ورود به بحث، به مشکلات بانکی اشاره کرد که صرفا درون این نظام حل نمی‌شوند و باید توقعات از نظام بانکی اصلاح شود.





روزنامه شرق: شرق: دیروز جلسه‌ مهمی در بانک مرکزی برگزار شد که در آن فاز اول برنامه اصلاح نظام بانکی تشریح شد. ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانکی برای ورود به بحث، به مشکلات بانکی اشاره کرد که صرفا درون این نظام حل نمی‌شوند و باید توقعات از نظام بانکی اصلاح شود.

البته آن‌گونه که سیف گفت، نگاه واقع‌بینانه نسبت به شبکه بانکی در مجموعه دولت و نهادهای حاکمیتی حاکم شده است. او در این بین به دولت گذشته اشاره کرد که در‌آن توقعات غیراصولی از نظام بانکی وجود داشت و در‌نهایت به نظام بانکی آسیب رساند؛ به طوری که هم‌اکنون هم آثار خود را در قالب بدهی‌های انباشته‌شده، نمایان کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به دلیل اهمیت برنامه اصلاح نظام بانکی و پیاده‌سازی صحیح آن لازم است مدیران عامل با جزئیات این طرح بیشتر آشنا شوند، افزود: حل مشکلات و معضلات نظام بانکی صرفا درون این نظام اتفاق نمی‌افتد و باید انتظارات و توقعات از نظام بانکی اصلاح شود.  وی تصریح کرد: تحول در نوع نگاه دولت به نظام بانکی نقطه‌عطفی در طرح اصلاح نظام بانکی است. چراکه در این طرح، انتشار اوراق بازار بدهی، دولت را منضبط می‌کند و در نوع نگاه دولت به استفاده از منابع نظام بانکی تأثیرگذار خواهد بود.

 در گذشته دولت بدون درنظرگرفتن شرایط از منابع بانکی برداشت می‌کرد و این امر اکنون به مطالبات انباشته‌شده بدل شده است. سیف ضمن درخواست از مدیران عامل برای اجرای کامل برنامه اصلاح نظام بانکی افزود: در صورتی که برنامه اصلاح نظام بانکی به صورت کامل اجرا نشود، کارایی آن از بین می‌رود. در این راستا باید تقدم و تأخر در عملیاتی‌شدن این طرح رعایت شود تا در‌نهایت به نتیجه مطلوب دست یابیم؛ همچنین در‌صورتی که این برنامه به‌خوبی اجرائی و عملیاتی شود، با اقبال همگان روبه‌رو خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در برنامه طرح اصلاح نظام بانکی، معضلات نظام بانکی در سه لایه طبقه‌بندی شده‌اند، افزود: لایه اول معضلات بنیادین است که از جنس مسائل ساختاری و نهادی است. مسائلی مانند ضعف قوانین پولی و بانکی، ضعف قوانین و ساختارهای نظارت بانکی، ضعف قوانین حاکمیت شرکتی، گستره عمیق دخالت‌ها، سلطه مالی دولت بر نظام بانکی و ضعف زیرساخت‌های وام‌دهی از نمونه‌های مهم این حوزه است. لایه دوم، معضل کاهش درآمدزایی دارایی‌های بانک‌هاست که به اختصار انجماد دارایی‌ها نامیده می‌شود.

 دارایی‌های منجمد که در ترازنامه بانک‌ها بر اثر معضلات لایه اول و پس از بزرگ‌شدن کمّی شبکه بانکی در دهه ٨٠ انباشته شده و استمرار فعالیت سالم بانک‌ها را با مشکل مواجه کرده، در سه طبقه مطالبات غیرجاری بانک‌ها، بدهی‌های دولت، سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های بانک‌ها در پروژه‌هایی که در شرایط فعلی تنها با زیان قابل ملاحظه قابلیت نقدشوندگی دارند، دسته‌بندی می‌شوند. وی افزود: در کنار این‌ موارد، بزرگ‌شدن بانک‌ها توأم با افزایش‌نیافتن سرمایه، سبب کاهش نسبت کفایت سرمایه شده، در نتیجه پوشش طبیعی بانک‌ها در قبال شوک‌های اقتصادی تضعیف شده و انگیزه سهام‌داران برای پذیرش ریسک براساس منابع مالی سپرده‌گذاران را افزایش داده است. لایه سوم نیز معضل جریان نقد بانک‌هاست که در قالب افت نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده‌ها، نرخ بالای سود و جنگ قیمتی بین مؤسسات مالی نمایان شده است.

سیف، بخش دوم برنامه اصلاحی را سامان‌دهی بدهی‌های دولت و بازارپذیرکردن آنها عنوان کرد و گفت: محوریت این بخش با وزارت امور اقتصادی و دارایی است؛ مشکل شبکه بانکی از دو بعد تنگنای مالی و پایداری مالی بر اقتصاد اثر گذاشته است. تنگنای مالی از مسیر کاهش منابع در دسترس بنگاه‌ها موجب تشدید رکود شده است. آسیب‌شناسی شبکه بانکی نشان می‌دهد بخشی از مشکل انجماد دارایی‌های بانک‌ها به عدم بازپرداخت بدهی‌های دولت بر می‌گردد. عدم بازپرداخت بدهی‌های دولت، جریان نقد مرتبط با اصل و فرع این وام‌ها را متوقف کرده است.

این امر در مراحل بعد از طریق تضعیف جریان درآمدی تولیدکنندگان و کارفرمایان به پروژه‌های دولتی، سبب افزایش مطالبات غیرجاری بانک‌ها شده است. در‌صورتی‌که دولت اقدام مؤثری برای ساماندهی‌ بدهی‌های خود انجام ندهد، «تداوم و حتی تشدید وضعیت رکودی فعلی» دور از انتظار نخواهد بود. رئیس شورای پول و اعتبار، افزایش سرمایه بانک‌ها را بخش سوم طرح اصلاح نظام بانکی اعلام کرد و گفت: براساس اصول بانکداری و براساس مقررات کمیته بال به‌منظور مهار درجه ریسک‌پذیری مدیران بانک‌ها در استفاده از سپرده‌های افراد جامعه، لازم است بانک‌ها یک سطح حداقلی از پوشش ریسک را از طریق سرمایه سهام‌داران فراهم کنند. بنابراین تمام بانک‌ها ازجمله بانک‌های دولتی باید با توجه به اندازه ترازنامه خود، شرایط حداقل سرمایه را داشته باشند. بر همین اساس، بخش سوم این برنامه، ارتقای کفایت سرمایه بانک‌های دولتی و غیردولتی برای ارتقای سلامت شبکه بانکی و افزایش قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌هاست.

وي خاطرنشان کرد: بانک مرکزی همواره موضوع ساماندهی مؤسسات غیرمجاز را با حساسیت لازم و با هدف صیانت از منافع سپرده‌گذاران پیگیری کرده است.









تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن