تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804317891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات لایحه حمایت از محیط‌بانان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
جزییات لایحه حمایت از محیط‌بانان
جزییات لایحه حمایت از محیط‌بانان معاون حقوقی سازمان محیط زیست باتشریح جزییات لایحه حمایت از محیط‌بانان که دیروز به دولت تقدیم شد ادعای برخی نمایندگان که سازمان محیط زیست از نظر مجلس در تهیه این لایحه استفاده نکرده را ردکرد.


به گزارش فرهنگ نیوز،پیش‌نویس لایحه قانونی حمایت از محیط‌بانان روز گذشته توسط سازمان حفاظت محیط زیست به دولت تقدیم شد. محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست،  اعلام کرد: با توجه به مسئولیت‌های سنگینی که محیط‌بانان بر عهده دارند و با توجه به اینکه متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد برخوردهای خشن با این ماموران قانون بودیم، سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌نویس لایحه حمایت از محیط‌بانان را تقدیم دولت کرد تا پس از بررسی و طی مسیر در دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم بشود.

مجابی در تشریح جزییات این پیش‌نویس گفت: آنچه که در این پیش‌نویس لایحه قانونی حمایت از محیط‌بانان آمده در حوزه‌های مختلف است. حمایت قضایی و معاضدت قضایی و همین‌طور اینکه در صورت آسیب دیدن و مصدوم شدن بیمه‌های تکمیلی و کلیه‌ هزینه‌های درمانی شان تأمین بشود بخشی از مفاد این پیش‌نویس است.

وی افزود: در رابطه با افرادی که به محیط‌بانان تجری می‌کنند و تخلف انجام می‌دهند، لحاظ کردن اشد مجازات‌های مقرر در قانون و همین‌طور در رابطه با افراد متخلفی که بدون مجوز به شکار مبادرت می‌کنند لغو جواز حمل سلاح و همین‌طور از گردونه سلاح‌های شکاری خارج شدن سلاح آن‌ها در پیش‌نویس مطرح شده است.

به گفته وی بحث‌های مربوط به تسریع در پرونده‌های مربوط به تخلفاتی که منجر به آسیب به محیط‌بان می‌شود نیز طرح شده تا این پرونده‌ها خارج از نوبت در دادگاه‌ها و دادسراها رسیدگی شوند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که کلیه محیط‌بانان علیرغم اینکه وسعت بسیار زیادی را باید حفاظت بکنند با جدیت به حفاظت از مناطق خود می پردازند. ما در کشور با دارا بودن بیش از ۱۰/۵ درصد سطح کشور یعنی بیش از ۱۵ میلیون هکتار مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مساحت بالایی از مناطق شکارممنوع تنها ۳۶۰۰ محیط‌بان داریم که در حال حفاظت از مناطق ارزشمند هستند و این محیط‌بانان فداکار با جدیت به حفاظت از مناطق خود می پردازند و این موضوع منجر به مجروح، مصدوم، جانباز و شهید شدن محیط‌بانان در حمایت و حفاظت از عرصه انفال شده است.

مجابی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که در این لایحه حمایتی نظر دستگاه‌های مشابه مثل سازمان جنگل‌ها در خصوص جنگل‌بانان و سازمان شیلات در خصوص یگان حفاظت شیلات را هم در نظر بگیریم و امیدوار هستیم که با میزان توجهی که جامعه و رسانه‌ها به بحث محیط‌بانان داشته‌اند بتوانیم با تصویب این قانون کمک‌های مناسبی را برای حمایت از این قشر پرتلاش انجام بدهیم.

وی در خصوص اینکه چه میزان زمان نیاز خواهد بود تا این پیش‌نویس به قانون بدل شود گفت: پیش از این که پیش‌نویس لایحه از دولت به مجلس تقدیم شود، ابتدا در کمیسیون لوایح مورد بررسی قرار می‌گیرد، بعد در صحن دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اینکه تصویب شد با درخواست فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: روزی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صحن مجلس گزارش می‌دادند، تأکید ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان بر این حمایت بود و ما امیدوار هستیم که در مجلس هم این کار با سرعت انجام شود.

مجابی در پاسخ به صحبت یکی از نمایندگان که روز گذشته در گفتگو با برخی رسانه‌ها گفته بود ای کاش سازمان محیط زیست از نظر نمایندگان مجلس هم استفاده می‌کرد توضیح داد: برای اینکه بتوانیم در مجلس روند سریعی را در تصویب این لایحه داشته باشیم از آغاز برای پیش‌نویس لایحه از نظر کمیسیون تخصصی مجلس که کمیسیون تخصصی کشاوری، آب و منابع طبیعی است استفاده کردیم تا به این ترتیب مسیر تصویب سریع‌تر طی شود. یعنی ما در این رابطه از نظر نمایندگان مجلس هم استفاده کرده‌ایم.
 

منبع: مهر


95/4/21 - 10:13 - 2016-7-11 10:13:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن