تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798358383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: در دولت قبل میلیاردها دلار در یک شرکت نفتی خارجي سرمایه‌گذاری كردند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جهانگیری: در دولت قبل میلیاردها دلار در یک شرکت نفتی خارجي سرمایه‌گذاری كردند
اعتماد در گزارشی آورده است؛
به گزارش نامه‌نیوز، دولت هنوز گرفتار سياست‌ها و اقداماتي است كه در گذشته انجام شده است. «ميلياردها دلار از منابعي كه مي‌تواند صرف تحرك اقتصاد كشور شود؛ به دليل سپرده‌گذاري در يك شركت ايراني مستقر در خارج از كشور كه دولت قبل انجام داده، بلوكه شده است.» آنچه جهانگيري ديروز در موردش صحبت كرد جزو دارايي‌هايي است كه از فروش نفت در كشورهاي خريدار بلوكه شده بود و امكان انتقال به كشور در دوران تحريم را ندارد. او وقتي ديروز در حالي درباره منابع بانكي توضيح مي‌داد گريزي به اتفاقي ناخوشايند زد كه منجر به خروج چندين ميليارد دلار از سرمايه ايران از دسترس كشور شده است. او گفت: ميلياردها دلار از منابع بانك مركزي در خارج از كشور سپرده‌گذاري‌ شده است كه هنوز براي بازگشت به كشور مشكل دارد. بعد از ماجراي تبديل پول‌هاي نفت به طلا و بلوكه شدن طلاها در كشورهاي آفريقايي و چند كشور ديگر، ماجراهاي ديگري كه بر سر پول‌هاي ايران رفته نيز يك به يك در حال رو شدن است.

اسحاق جهانگيري كه براي افتتاح نهمين نمايشگاه بانك، بورس و بيمه حضور پيدا كرده بود هر چند جزيياتي از اين خبر مهم نداد اما در توضيحاتي كلي از انگيزه‌هاي اين سپرده‌گذاري نيز پرده برداشت و گفت: در گذشته و در مقطعي ميلياردها دلار از ذخاير بانك مركزي را در يك شركت ايراني مستقر در خارج از كشور سپرده‌گذاري كردند تا اينكه آن شركت بيايد و در حوزه صنعت نفت ما سرمايه‌گذاري كند كه الان اين منابع گرفتار شده و ما بايد براي بازگرداندن آن چاره‌انديشي كنيم.

نظام بانكي در يك اقتصاد بانك محور جايگاه ويژه‌اي دارد؛ به همين دليل نيز مقامات بلندپايه كشور روز گذشته در دو جلسه متفاوت موضوع صحبت خود را اصلاح اين نظام انتخاب كردند. موازي با نمايشگاه نهم بانك، بورس و بيمه در ستاد اقتصادي دولت، رييس‌جمهور نيز بر اصلاح نظام بانكي كشور تاكيد كرد. حسن روحاني در اين جلسه كه اعضاي اقتصادي دولت گرد هم آمده بودند از حمايت‌هاي بانكي از بخش توليد گفت كه مشروح آن را در صفحه ٥ مي‌خوانيد. در جلسه‌اي موازي در نمايشگاه بين‌المللي هم معاون اول رييس‌جمهور با بريدن روبان افتتاحيه، به لايحه اصلاح نظام بانكي اشاره كرد كه تمام دغدغه‌هاي فقهي و شرعي و نظرات فقهي رهبري در آن لحاظ خواهد شد.

جهانگيري توضيح داد: طرح تحول نظام بانكي در جلسه‌اي با حضور رييس‌جمهور همين امروز رونمايي شد كه با اجراي اين طرح بايد اتفاقات مهمي را در بخش نظام بانكي شاهد باشيم. او در تشريح اين طرح با بيان اين سوال كه رسالت نظام بانكي چيست، ادامه داد: مهم‌ترين رسالت نظام بانكي تامين منابع مالي كوتاه‌مدت و بلندمدت است. همچنين تامين منابع مالي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط و سرمايه در گردش بنگاه‌ها بايد بر دوش نظام بانكي باشد كه در سال جاري انتظار ما از نظام بانكي اين است كه در اين مسير جدي عمل كند.  معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه لايحه اصلاح نظام بانكي توسط بانك مركزي در حال تهيه است و اميدواريم ظرف دو ماه آينده تقديم مجلس شود، گفت: براي تهيه اين لايحه به مسائل فقهي و شرعي كه حساسيت‌هاي زيادي بر آن وجود دارد دقت‌هاي لازم صورت مي‌گيرد. همچنين ما گزارش‌هاي مستمري را خدمت مقام معظم رهبري ارايه مي‌كنيم و بر اين اساس نظرات فقهي ايشان را حتما در لايحه جديد اصلاح نظام بانكي اعمال خواهيم كرد. او با بيان اينكه دو جهت‌گيري روشن و مهم در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي وجود دارد، گفت: توسعه صنعت نفت و گاز و همچنين عدم اتكا به صنعت نفت دو جهت‌گيري بسيار مهم به شمار مي‌رود. معاون اول رييس‌جمهور افزود: دولت در توسعه صنعت نفت و گاز جدي است و بايد به آن پرداخته شود. همچنين در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به گونه‌اي طراحي شده تا با يكسري اقدامات كوتاه و بلندمدت بتوانيم اقدامات چشمگيري انجام دهيم.

با متخلفان برخورد مي‌كنيم

نمايشگاه بانك، بورس و بيمه آنقدر اهميت داشت كه دست كم پنج مقام ارشد در آن حضور داشته باشند. وزير اقتصاد و دارايي به عنوان متولي بخش مالي كشور و رييس كل بانك مركزي متولي بخش پولي كشور سخناني مبسوط در خصوص نظام بانكي كشور داشتند اما وزير اقتصاد نتوانست نسبت به موضوع داغي كه اين روزها تمام رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي را تحت تاثير قرار داده بي‌تفاوت باشد. علي طيب‌نيا در سخنان خود با اشاره به فيش‌هاي حقوقي نامتعارف مديران دولتي به دليل سهل‌انگاري دولت در اين خصوص از مردم عذرخواهي كرد و گفت: با هر كسي كه تخلف كرده است، قاطعانه برخورد مي‌كنيم و به خاطر امانتي كه مردم به من داده‌اند، به حساسيت جامعه ارج مي‌نهم و از مردم به خاطر كاستي‌هاي موجود و اتفاقاتي كه باعث رنجش آنها شده است، عذرخواهي مي‌كنم. وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه وزارت اقتصاد براي حل مشكلات پيش آمده در خصوص فيش‌هاي حقوقي با دولت همراه و در اين زمينه پيشگام بوده است، خاطرنشان كرد: ما در اجراي فرمان رياست‌جمهوري با هر كسي كه تخلف كرده است، قاطعانه برخورد مي‌كنيم و از كاركنان خدوم اين حوزه نيز حمايت‌هاي لازم را خواهيم كرد. او به چالش‌هاي اخير فيش‌هاي حقوقي كه نشان داد كاستي‌هايي وجود دارد، اشاره كرد و گفت: ‌دولت تداوم اين كاستي‌ها را نمي‌پذيرد و براي اصلاح حقوق و دستمزد، پيش‌نويس ساماندهي آن را انجام داده است.

طيب‌نيا عنوان كرد: پيش‌نويس ساماندهي امكانات رفاهي بانك‌ها، بيمه‌ها و شركت‌هاي دولتي به هيات وزيران رفته و براي اجرا به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ارسال شده است. با هر كسي كه از قوانين تخلف كند، برخورد قاطعانه خواهيم كرد. او با بيان اينكه اقتصاد ايران ظرفيت رسيدن به رشد اقتصادي ۸ درصدي را دارد، گفت: براي رسيدن به اين رشد ۸ درصدي نياز به اصلاحات ساختاري و نهادي است كه با همراهي و همكاري مردم و دولت صورت خواهد گرفت.

بازنگري در اصلاح نظام تامين مالي

رييس‌كل بانك مركزي نيز در اين مراسم درباره برنامه اصلاح نظام بانكي گفت: در فاز اول، اقدامات عاجل صورت پذيرفته و اقدامات اوليه براي اصلاحات بنيادين اجرا مي‌شود. در انتهاي فاز اول زمينه‌سازي‌هاي اصلاحات بنيادين انجام شده و نظام بانكي نيز با تغيير ساختارهاي اوليه از بحران محتمل دور شده و توان و آمادگي خود را براي اصلاحات اساسي به دست مي‌آورد.

ولي‌الله سيف با بيان اينكه با استقرار دولت يازدهم، رويكرد مهار تورم و كاهش آن به سطوح تك رقمي پايدار، انضباط پولي، ثبات نرخ ارز و تامين مالي سالم اقتصاد مورد توجه ويژه بانك مركزي قرار داشته است، اظهار كرد: در نتيجه اتخاذ رويكردهاي مناسب با محوريت ارتقاي انضباط پولي و حفظ ثبات بازار ارز، نرخ تورم از نقطه اوج خود يعني ٤/٤٠ درصد در مهرماه سال ١٣٩٢ به ٧/٩ درصد در خردادماه سال ١٣٩٥ كاهش يافت، كه به زعم اكثر كارشناسان داخلي و خارجي، موفقيتي بي‌نظير در سابقه اقتصاد ايران قلمداد مي‌شود. سيف اصلاح نظام تامين مالي را از ضروريات اقتصاد خواند و گفت: همان‌طور كه در نامه هشتم تيرماه سال گذشته رييس‌جمهور به معاون اول تاكيد كرده‌اند، معماري مناسب نظام مالي و تغيير رويه‌هاي موجود، بايد به طور همزمان در سه حوزه نظام بانكي، بازار سرمايه و دولت در دستور كار قرار گيرد. در اين رابطه، معضلات نظام بانكي را مي‌توان در سه لايه طبقه‌بندي كرد. لايه اول معضلات بنياديني از جنس مسائل ساختاري و نهادي است. مسائلي مانند ضعف قوانين پولي و بانكي، ضعف قوانين و ساختارهاي نظارت بانكي و ضعف قوانين حاكميت شركتي، نمونه‌هاي مهم اين حوزه را شامل مي‌شود. لايه دوم، معضل انجماد دارايي‌هاي بانك‌هاست. لايه سوم نيز معضل افت جريان نقد بانك‌هاست كه در قالب افت نسبت تسهيلات اعطايي به سپرده‌ها، نرخ بالاي سود و جنگ قيمتي بين موسسات مالي نمايان شده است.

رييس كل بانك مركزي انباشته شدن بدهي‌هاي دولت را از عمده‌ترين مشكلاتي دانست كه به طور پيوسته در سال‌هاي گذشته، باعث بروز مشكلات عديده و مزمني در اقتصاد كشور شده‌اند، وي در اين خصوص تصريح كرد: توسعه بازار بدهي ضمن ساماندهي بدهي‌هاي دولت مي‌تواند به افزايش شفافيت مالي دولت، تعيين غيردستوري نرخ سود در بازار و افزايش توان بانك‌ها در تامين مالي كوتاه‌مدت بنگاه‌هاي كوچك و متوسط و گذار از اقتصاد بانك محور به اقتصاد بازار محور منجر شود. البته، الزام و تقيد دولت به تعهدات خود در ايجاد و توسعه بازار بدهي از جمله تامين به موقع منابع لازم بسيار حايز اهميت است.

اعلام آمادگي بورس براي عرضه سهام عدالت

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز در افتتاحيه نمايشگاه بورس، بانك و بيمه در تهران از آمادگي بورس براي عرضه سهام عدالت پس از دريافت مصوبه مجلس براي رفع موانع خبرداد و گفت: ايده‌هاي نو از طريق بازار سرمايه تامين مالي مي‌شوند. محمد فطانت با اشاره به افزايش حجم بازار سرمايه در دولت يازدهم، گفت: حجم بازار سرمايه از ۲۴۴ هزار ميليارد تومان در سال ۱۳۹۲ امروز به ۵۶۶ هزار ميليارد تومان رسيده است.

مشكل بيمه نفتكش‌ها در خارج حل شد

در اين مراسم همچنين رييس كل بيمه مركزي با اعلام اينكه مشكل بيمه نفتكش‌هاي ما در سطوح بين‌المللي تقريبا حل شده است، از نامه‌نگاري چند بيمه خارجي براي سرمايه‌گذاري در صنعت بيمه ايران خبر داد. عبدالناصر همتي با بيان اينكه بعد از برجام مراجعات بيمه‌هاي خارجي به بخش خصوصي بيمه‌هاي ايراني افزايش چشمگيري يافته و نشان‌دهنده ظرفيت توسعه بيمه‌ها در كشور است، گفت: الان مشكل بيمه نفتكش‌هاي ما در سطوح بين‌المللي تقريبا حل شده است. رييس كل بيمه مركزي ايران با اشاره به اينكه دو، سه شركت معتبر بيمه خارجي در حال نامه‌نگاري با بيمه مركزي هستند تا بتوانند در بيمه‌هاي ايران سرمايه‌گذاري كنند، گفت‌: اگر مقداري جريان پولي بين‌المللي تسهيل شود مشكل ما در صنعت بيمه و ارتباط با بيمه‌هاي خارجي حل خواهد شد.

شعار عليه سيف در نمايشگاه بانك و بيمه

نهمين نمايشگاه بانك و بيمه كه ديروز با حضور معاون اول رييس‌جمهور، وزير اموراقتصادي و دارايي، رييس كل بيمه مركزي و مديران عامل بانك‌ها و شركت‌هاي بيمه در سالن خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي تهران افتتاح شد شاهد اتفاقاتي در حاشيه بود. همزمان با افتتاح نهمين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه تهران و در هنگام بازديد جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور از اين نمايشگاه، جمعي از مالباختگان موسسه اعتباري ثامن‌الحجج با تجمع در مقابل سالن خليج فارس و سر دادن شعارهايي عليه سيف، خواستار بركناري وي و حمايت دولت از آنها شدند. اين عده سپس در غرفه گروه مالي پارسيان حضور يافتند و نظم آنجا را به هم ريختند. قابل ذكر است سيف و مديران عامل بانك‌ها بعد از اين ماجرا محل نمايشگاه را ترك كردند.


منبع: روزنامه اعتماد


۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن