تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805449228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثرات انفعال در سوریه بر اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اثرات انفعال در سوریه بر اروپا
ریچارد کوهن می‌نویسد: دنیا آنقدر بزرگ نیست که آمریکا بتواند به مسائل دیگر کشور‌ها پشت کند و نگران امنیت ملی خود نباشد.انفعال هم واجد اثر پروانه‌ای است.
به گزارش نامه نیوز واشنگتن پست نوشت: اثر پروانه ای نشان دهنده تئوری آشوب است: تغییر کوچکی مانند بال زدن یک پروانه می تواند مجموعه ای از تغییرات را به دنبال داشته باشد که میلیون ها مایل آن طرف تر منجر به یک طوفان شود؟ آیا می توان از اثر پروانه ای برگزیت سخن به میان آورد؟ چرا نه؟ به نظر می رسد که این اصطلاح برای شرایط حاضر مناسب باشد. یک روز پس از رای مردم بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا، بازارهای جهانی افول کرد و این ها همه به خاطر صدور دستور همه پرسی از سوی دیوید کامرون است که تحت فشارها از سوی امثال نایجل فاراژ صادر شد. بازار ها تا حد قابل توجهی با گذشت یک هفته بهبود یافتند، اما هر چه باشد شاخص داوجونز نزدیک به ۸۰۰ واحد افول داشت و این به معنای ایجاد و از میان رفتن فرصت های بسیار زیادی است. همه این ها بخاطر رای بریتانیایی ها به وقوع پیوست. گاوریلو پرینسیپ هم با حرکت خود اثراتی جاودانه به وجود آورد. وی یک صرب بوسنیایی بود که در ۱۹۱۴ ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان را به قتل رساند. در سه سال مردان جوانی از سراسر دنیا در حال مبارزه با آلمان در فرانسه بودند. امپراتوری اتریش-مجارستان از میان رفته، آن مردان جوان هم دیگر در این دنیا نیستند، اما دنیایی که پرینسیپ با اقدام خود ساخت همچنان برقرار است. آشوب فعلی در خاورمیانه تا حدودی به اقدام وی باز می گردد. اثر پروانه ای در اینجا هم دیده می شود. در مورد محمد بوعزیزی چه می توان گفت؟ دستفروش ۲۶ ساله ای که خود را آتش زد و به سرعت شعله های آتش بیشتر کشورهای خاورمیانه را فرا گرفت. این تنها آغاز بهار عربی بود و بهار عربی با مصادره کالاهای بوعزیزی از سوی یکی از کارمندان شهرداری شروع شد. آن مامور شهرداری «فیدا حمدی» نام داشت. جهان عرب به سرعت درگیر آشوب شد، سوریه وارد جنگ داخلی درازمدتی شد، داعش به یک باره سر بر آورد و بار دیگر سربازان آمریکایی درگیر جنگ شدند. درسی که در اینجا می توان آموخت لزوم توجه به ارتباط متقابل اموری است که شاید در وهله اول بی ارتباط به نظر برسند. مثال خوبی دیگری که می توان بده آن اشاره کرد، جنگ داخلی سوریه است. زمانی که برخی از کار شناسان توصیه به مداخله آمریکا در سوریه می کردند، حتی تصور این را هم نداشتند که جنگ سوریه تا این اندازه گسترش پیدا کند و دامنه بحران مهاجرت حتی کشورهای غرب اروپا را هم درگیر کند. عمده واکنش ها در بریتانیا و آمریکا به موج مهاجرت در قالب بازگشت به انزواگرایی خود را نشان داده است؛ ترک اتحادیه اروپا، احداث دیوار مرزی. دولت آمریکا به جای اینکه درک کند در صورت عدم مداخله چه عواقبی بروز خواهد کرد، مدعی شد که امور در هر صورت از دست خارج شده و آمریکا نمی تواند نقش پلیس جهانی را ایفا کند. دولتمردان اظهار کردند که گاهی مداخله آمریکا تنها اوضاع را بدتر می کند. اما انفعال آمریکا در مورد سوریه باعث بروز سونامی مهاجرت شد که اروپا را به وحشت انداخت؛ آلمانی ها نگرانی خود را نشان داده اند. مجارستان، اتریش و حتی لهستان به احزاب دست راستی متمایل شده اند. فرانسه هم شرایط بهتری ندارد. دنیا آن قدر بزرگ نیست که آمریکا بتواند به مسائل دیگر کشور ها پشت کند و نگران امنیت ملی خود نباشد. تاریخ نشان داده است که انفعال هم واجد اثر پروانه ای است. شاید همین انفعال بوده است که اهداف والای اتحادیه اروپا را نشانه رفته است.

منبع: فردا

مطالب مرتبط
آتش‌بس در سوریه تمدید شد
تأکید رهبر انقلاب بر بازگردانده‌ شدن حقوق‌های نامشروع / متخلفان عزل و مجازات شوند
گروهک دمکرات، آلترناتیو داعش در ایران؟!
روزی که داعش بی‌سرزمین شود
اعترافات تروریست‌های تکفیری و ناکامی داعشی‌ها در بمب‌گذاری در تهران



۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن